April 9, 2007
Ja nu har jag gjort mina val, efter åååår av letande och funderande, och undrar om de är bra val. Min budget har legat på 7.000,- och är mkt nöjd över att jag lyckats gå på 6.240inklusive frakt. (TV kort tillkommer troligen senare dock...)
Kika på min inköpslista på komplett här och posta kommentarer!!!
Tackar Tackar
April 3, 2007
mefi wrote: jo jag har haft det i tankarna, men detta grafikkortet hade så fina egenskaper.. men det du säger vore inte helt fel. Har du några bra exempel?
jag har exakt det dära graffet i min överklocknings dator...har testat cs 1,6 o de rullar på fin fint....tycker det är ett grymt kort med tanke på dess pris..
...så alllt är bra valt! ...lycka till!
March 14, 2001
mefi wrote: jo jag har haft det i tankarna, men detta grafikkortet hade så fina egenskaper.. men det du säger vore inte helt fel. Har du några bra exempel?
Fina egenskaper? Det är möjligt, men det är ju knappast något spelkort och kortet i sig behövs inte för själva htpc och för att visa bild på tvn, till det räcker vilket kort som helst bara det klara upplösningen som ska användas.
Är tyvär lite för dåligt insatt i alla kort till 775 så har inget exempel, men det borde väl någon annan här ha.
August 9, 2003
2400HD och 2600HD är mycket mycket bra för en HTPC, du behöver knappt en processor alls med dem 🙂
Något dyrare än ditt alternativ men samtidigt mycket bättre (du behöver t.ex. inte köpa purevideo), du skulle kunna byta till en AMD prolle, som har 45 w TDP värde istället. Billigare och kallare (dvs tystare).
iof så finns det ju billigare grafikkort som fungerar bra de oxå.
March 14, 2001
Jag personligen skulle inte lägga pengar på ett grafikkort som 2400/2600 om det endast ska användas till htpc med lite hd-material. Det mesta fungerar lika bra med endast processorn och ingen hårdvaruaccelerering. Det finns eller om inte annat kommer nog förhoppningsvis andra lösningar för hårdvaruaccelerering av hd-material, Broadcom har ju några kretsar för just det och vad man läst verkar ju dessa komma som ett litet instickskort till både pci-e, expresscard och mini-pci-e och kanske inbyggt i några moderkort framöver. Dessa kostar inte mer än några hundra och är väldigt energisnål vilket bådar gott för en tyst och kall htpc.
edit: Bara en sak som att dessa kort (vad jag vet?) är fullbreddskort så passar de ju inte i hälften av alla snygga htpc chassin, inklusive det jag själv bygger.
1 Guest(s)