January 12, 2006
Har en singlecore AMD 3800+ och ett geforce 6800.
Jag vill kunna köra UT3/GOW och spel baserade på den motorn (det verkar bli många) men trots att jag har läst tester på Anandtech m.m. så är det svårt att se om singlecore klarar biffen.
Unreal engine är ju skriven för att utnyttja PS3 och PC och utnyttjar flera kärnor bra.
Frågan är alltså:
Måste jag uppgradera till dualcore eller räcker det att bara byta grafikkort?
I5, 8 Gb RAM, 750W Crucial, Win 8.
January 12, 2006
Men när man spelar online så vill man att det flyter just i de kritiska ögonblicken när någon hoppar på en och vill kramas tillsammans med en stor pickadoll....jag antar att fysikberäkningarna är ganska viktiga då... 😉
Jag undrar om någon har pejl på hur viktigt det är med multicore. Unreal engine är ju skriven för att fungera på PS3 med sin multicore och därför rejält multitrådad vad jag förstår.
Rekommenderat system är just dualcore på minst 2,4 GHz.
Är det helt kört med singlecore, undrar jag eftersom jag antar att unreal engine kommer ligga bakom många spel i framtiden?
January 12, 2006
MULLVADEN wrote: tanka UT3 demo o testa hur det går. =)
Jo det har jag gjort och resultatet är just att det är ryckigt precis när det är som mest saker som händer på skärmen. (då man behöver max fps)
Men jag vet inte om det beror på mitt dåliga grafikkort eller min singlecore?
January 12, 2003
perzy wrote: [quote=MULLVADEN]tanka UT3 demo o testa hur det går. =)
Jo det har jag gjort och resultatet är just att det är ryckigt precis när det är som mest saker som händer på skärmen. (då man behöver max fps)
Men jag vet inte om det beror på mitt dåliga grafikkort eller min singlecore?
Det är nog ditt grafikkort som är för dåligt 6800GT är ju inte något högprestandakort längre.
1 Guest(s)