February 6, 2004
Gå in och läs på e-bays hemsida, de har väldigt bra förklarande texter. Oftast står siten för någon slags garanti, exempelvis att du betalar till siten som sen skickar pengarna vidare till säljaren när du fått din vara. Nästan alla sidor har oxå en utvärdering av säljare/köpare som kan ge en bra fingervisning om huruvida det är klokt att köpa av dem eller inte.
October 2, 2003
The_Mayhem wrote: Gå in och läs på e-bays hemsida, de har väldigt bra förklarande texter. Oftast står siten för någon slags garanti, exempelvis att du betalar till siten som sen skickar pengarna vidare till säljaren när du fått din vara. Nästan alla sidor har oxå en utvärdering av säljare/köpare som kan ge en bra fingervisning om huruvida det är klokt att köpa av dem eller inte.
Men det funkar väl inte så på tradera om jag har förstått det rätt?
Snubben jag ska köpa den ifrån har varken köpt eller sålt nåt tidigare.
En fråga om tips bara, ska man vänta med att ge bud till slutet eller?
February 6, 2004
Jag har inte använt tradera men på http://www.tradera.com/service....._index.asp (hjälpsidan till tradera) kan du välja "Köp -från köparens perspektiv" i dropdown menyn. Där hittar du nog lite nyttig information.
Det är väldigt bra att vänta med buden till slutet. Om man börjar bjuda tidigt kommer priset att skjuta i höjden men om alla köpare lyckas lägga band på sig till de sista minuterna så hinner inte priset stiga alldeles för högt. (Engen analys från ebay som jag tror stämmer överallt)
I övrigt... maila säljaren och fråga hur han tänkt sig. Både på svaret och på hur trevlig/reko han verkar i svaret kan du bilda dig en uppfattning om hur seriös han är.
1 Guest(s)