May 1, 2001
Bara undrade hur ni gör med betalning när ni köper eller säljer något här? Om ni säljer något väntar ni med att skicka iväg det tills ni har fått in pengarna på kontot eller hur brukar det gå till? Inte för att jag tror att speciellt många här på NH skulle vara bedragare men ändå 😛
May 17, 2002
tror den hör passar bättre i Köpguiden egentligen ;).
Jag brukar iaf genomföra alla mina affärer på så sätt att köparen först sätter in pengar, sedan skickas varan. Jag har nog genomfört ett 50-tal affärer så, både som säljare och köpare och jag hara bara blivit blåst en gång :P.
Ett tips innan du genomför affären är att ringa till köpare/säljare och kolla så att allt verkar vara ok, såsom adress, telefonnummer etc.
March 29, 2003
Sälj och skicka:
Beror på vem köparen är. En nyreggad användare som bara håller till i K&S eller en "Känd NH:are" 🙂
Till dom "kända NH:are" brukar jag skicka fortast möjligast även om jag inte fått pengarna införda på mitt konto, men sett ett "kvitto" på betalningen. T.ex. en printscreen.
Till dom nyreggade brukar jag invänta betalningen och när jag ser pengarna på mitt konto brukar jag skicka iväg.
Förskottsbetalning alltid om det ska skickas.
Köp:
Brukar se till att endast köpa saker ifrån personer som bor i Sthlm, eller ifrån en "känd Nh:are" 🙂
Har inte blivit blåst någongång....hittills...:)
May 1, 2001
Krqagyzzz wrote: tror den hör passar bättre i Köpguiden egentligen ;).
Jag brukar iaf genomföra alla mina affärer på så sätt att köparen först sätter in pengar, sedan skickas varan. Jag har nog genomfört ett 50-tal affärer så, både som säljare och köpare och jag hara bara blivit blåst en gång :P.
Ett tips innan du genomför affären är att ringa till köpare/säljare och kolla så att allt verkar vara ok, såsom adress, telefonnummer etc.
Jag visste inte riktigt vart jag skulle placera inlägget, så det fick bli här.
Tack för tipsen!
June 23, 2002
Det beror på vem det är. Om det är någon jag litar på och andra har gjort bra affärer med så kan jag skicka det innan pengarna kommit in. Väntar på ett mobo nu som jag förövrigt har köpt här. Väntar även på bekräftelse att han har fått in pengarna men inte fått nåt svar sen i lördags, men anatar att han inte suttit vid datorn eller kollat mailen så. 😉
Dom få affärer jag gjort är har funkat utmärkt.
April 7, 2003
Kör mer eller mindre med samma principer som PolarIce.
Har bara stött på ett problem vid en bytesaffär som ännu inte är avklarad.. (du vet vem du är).
Men förskottsbetalning är det som alltid gäller.
Betalning till bankkonto,paypal eller payson konto.
OT: Polarice, fått pengarna?
July 18, 2003
mounte wrote: en kompromiss om man måste ha prylen är att betala hälften före leverans och hälften efter
brukar jag köra med så mycket som det går ...
Samma här, om man skulle bli blåst så suger det oftast inte lika mycket.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
May 7, 2004
Som många förut skrivit, när jag ser cashen på mitt konto skickar jag, finns vissa personer som jag skickar direkt utan att se cashen men dem går att räkna på en hand.
När jag köper något så kollar jag upp att adress/tele nr e.t.c stämmer. Rör det sig om större summor så blir det oftast att man kör dit eller ber en bekant gå dit och göra upp affären.
July 23, 2002
March 10, 2003
"Köpguiden" nästa...
Har gjort en del affärer här på NH, all har varit förskott och har fungerat bra.
Visst kan man kanske få problem med någon affär, men tror det gäller alla köp&sälj annonser (såväl på som utanför nätet).
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
2 Guest(s)