July 13, 2002
sin första "Egna" dator, har samlat ihop 9'000 :- nu och för det får man inte mycket, ett jäkligt soft uppgraderingspaket kan man ju iof få men jag behöver: skärm, låda, mus, tangentbord, hd, ja allt det dära man inte byter så ofta.
Ska köpa en ny dator pga. att jag inte ids dela med min brorsa, han blir nog glad om han slipper dela han med.
Jag sitter nu på familjens dator (se sign.) och den var väl bra när jag jag byggde den (processor+graffe+256minne+låda+moderkort för 6'000 drygt tror jag), men självklart vill man ju i dagsläget ha lite bättre fast för samma pris.
Under 11000 lär jag väl inte komma undan med för lådan... men då måste jag ju ändå lägga minst 4000-5000:- på mus+tangentbord+skärm för att de ska hålla ett tag.
Min slutsumma är alltså dryga 16'000... blir till att leta upp ett sommarjobb då :cy: :cy: :cy: ... :gråt:.
Hur skulle ni fördela pengarna på en ny dator?, över 17'000 skulle jag nog aldrig (kunna) sträcka mig .
edit: orsak till ny dator
January 29, 2003
Vad är det för fel på burken du har,den lär väll hålla ett ganska bra tag till?? eller e det så att du vill ha en egen dator bara?? http://www.komplett.se har ju hyffsade packet att köpa runt 7000:- men då blir datorn ju inte så mycket vassare än den du har ! visserligen kan du ju lägga till lite pengar för radeon och mer minne så e den ju bra och dessutom clocka lite.
July 13, 2002
mrsnoggen wrote: Vad är det för fel på burken du har,den lär väll hålla ett ganska bra tag till?? eller e det så att du vill ha en egen dator bara?? http://www.komplett.se har ju hyffsade packet att köpa runt 7000:- men då blir datorn ju inte så mycket vassare än den du har ! visserligen kan du ju lägga till lite pengar för radeon och mer minne så e den ju bra och dessutom clocka lite.
Jag glömde säga det viktigaste, jag köper för att jag vill slippa dela emd min brorsa... livslång dröm att ha en egen dator =)
Jag "edit:ade" till det nu.
September 18, 2002
hmmm¨
ok jag skulle göra såhär:
köp ett bra chassi med en bra nätdel, chieftec 360 w är prisvärt
och sen i stort sett detsamma som den andra har
men köp en sämre proc. och ett bättre gfx kort
xp2000 är prisvärt , radeon 9500 pro är prisvärt, ljudkort är lixom 300-600 för ett bra , minne på 512 räcker oxå
1 Guest(s)