February 17, 2004
Beställde för 2 veckor sedan varor på Minnie.se (se tråd nedan) , båda varorna fanns i lager(+100) vid tidpunkten för beställningen. Gjorde då en förskottsbetalning på 1200kr. Det har inte hänt någonting på 2 veckor och pengarna kan jag nog se som borta. Har försökt kontakta dom via mail och telefon men det är tyst som i graven. När jag tittade på lagerstatus nyligen visar det sig att en av varorna helt plötsligt är på 0 i lagerstatus :roll:. Det är troligtvis därför paketet inte har skickats.
Min fråga är nu hur jag ska gå tillväga för att få tillbaka pengarna, eller är det kört? Hjälper tex en polisanmälan?
Skickade iväg ett mail till butiken och påpekade att de kunde byta ut varan med 0 i lagerstatus mot en snarlik(fast i annan färg) som finns i lager. Har inte fått nåt svar tillbaka, som vanligt.
OBS är inte så intresserad av att höra att butiken har dåligt rykte för det vet jag nu redan. Har aldrig haft problem med dom förut därför har jag litat på dom tills nu.
/Dani
February 17, 2004
Det tråkiga är ju att de förstör för så många andra mindre butiker i branschen. Kommer aldrig någonsin köpa av någon mindre butik online, utan det blir alltid av de största och mest etablerade. De blir starkare och de mindre butikerna får det svårare. De borde straffas med dryga böter.
Förstår nu att de måste vara totalt bakom flötet då de inte ens kan svara på ett enda mail jag skickar.
/Dani
February 16, 2005
Marinus wrote: Är i samma sits fast med itservice.
Blir så förbannad på dessa butiker.
OCh på mig själv som jagade den där hundra lappen.
tråkigt, om det är http://www.itservice.se/index.html du menar så vill jag bara säga att jag inte haft några problem med dom, det enda jag upplevt som störande är att dom har flera lager på olika ställen så när jag best. 2 art en gång så kom dom som två kolli med en dags mellanrum det var lite störande men bättre än att vänta en extra vecka och jag betalade givetvis ingen extra frakt.
December 17, 2005
Dani wrote: Det tråkiga är ju att de förstör för så många andra mindre butiker i branschen. Kommer aldrig någonsin köpa av någon mindre butik online, utan det blir alltid av de största och mest etablerade. De blir starkare och de mindre butikerna får det svårare. De borde straffas med dryga böter.
Förstår nu att de måste vara totalt bakom flötet då de inte ens kan svara på ett enda mail jag skickar./Dani
Visst är det så. Väldigt tråkigt för mindre butiker som är seriösa och försöker ta sig in på marknaden. Men om man jämför pris med x och Dustinhome, hur kan x få ett så bra pris? Inte eget lager, mindre personal, osv
Något måste butiker som har bättre priser skära ner på. Då priserna redan är så otroligt maxade på denna marknad.
November 7, 2006
Problemet är ju att vissa butiker använder lagersaldo som ett sätt att komma med i pricerunner och locka kunder, om de sedan har det i lager eller inte är en annan fråga.
Hade själv ett liknande problem med Misco för ett par veckor sedan, stod att det fanns i lager, direktbetalade med nordea och sedan blev det beställningsvara helt plötsligt, jäkligt fult av butikerna.
March 14, 2001
aa32 wrote: Problemet är ju att vissa butiker använder lagersaldo som ett sätt att komma med i pricerunner och locka kunder, om de sedan har det i lager eller inte är en annan fråga.
Hade själv ett liknande problem med Misco för ett par veckor sedan, stod att det fanns i lager, direktbetalade med nordea och sedan blev det beställningsvara helt plötsligt, jäkligt fult av butikerna.
Samma här med Inwarehouse, beställde föra veckan på söndag (~10dagar sendan) ett par grejor varav på den ena stod leveranstid 1-3 dagar, ett par dagar efter min beställning är dessa siffror borta och leveranstid saknas står det, jäklar dåligt..
Ska maila dem så det får fixa grejorna snart eller så ska jag ha pengarna tillbaks..
February 17, 2004
En uppdatering på läget:
Efter att jag hotade med åtgärder mot butiken så skrev han att allt var klart och skulle skickas. I orderhistoriken skrev han skickad den 16:e jan. Tittade på posten den 18:e men inget brev(skickades som brev) hade kommit in. Fy sjutton tänkte jag 2 dar och det har inte kommit. Misstänker nu att han bara skrev att sakerna skickades men han har inte gjort det. Allt för att slippa åtgärder från min sida.
Kommer det inte in imorrn fre, då startar tredje världskriget.
Nån som kan tipsa hur jag bevisar att brevet inte kommit fram. Jag har ju inte fått nån avi från butiken att brevet har kommit in, de borde kunna bekräfta det eller?
Hoppas för hans egna skull att han har skickat varorna annars ligger han ****** risigt till.
/Dani
February 17, 2004
Bjornstrom wrote: Du behöver inte bevisa att skit. Företaget som skickar måste kunna bevisa att du mottagit varan. Anmäl dom.. Idioter som dessa ska inte finnas på marknaden.
Håller med faktiskt
Ska vänta tills imorrn fredag och se. Har det inte kommit då så blir det ett antal anmälningar. Har även kontakt med KO som ger bra tips.
/Dani
2 Guest(s)