Hur ska jag göra för att få tillbaka mina pengar?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur ska jag göra för att få tillbaka mina pengar?
Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 12, 2007 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Beställde för 2 veckor sedan varor på Minnie.se (se tråd nedan) , båda varorna fanns i lager(+100) vid tidpunkten för beställningen. Gjorde då en förskottsbetalning på 1200kr. Det har inte hänt någonting på 2 veckor och pengarna kan jag nog se som borta. Har försökt kontakta dom via mail och telefon men det är tyst som i graven. När jag tittade på lagerstatus nyligen visar det sig att en av varorna helt plötsligt är på 0 i lagerstatus :roll:. Det är troligtvis därför paketet inte har skickats.
Min fråga är nu hur jag ska gå tillväga för att få tillbaka pengarna, eller är det kört? Hjälper tex en polisanmälan?

Skickade iväg ett mail till butiken och påpekade att de kunde byta ut varan med 0 i lagerstatus mot en snarlik(fast i annan färg) som finns i lager. Har inte fått nåt svar tillbaka, som vanligt.

OBS är inte så intresserad av att höra att butiken har dåligt rykte för det vet jag nu redan. Har aldrig haft problem med dom förut därför har jag litat på dom tills nu.

/Dani

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1109953
January 12, 2007 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Konsumentverket/KO brukar vara riktigt haj på att få fart på butiker som segar

Marinus
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 45
1109990
January 12, 2007 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Är i samma sits fast med itservice.
Blir så förbannad på dessa butiker.
OCh på mig själv som jagade den där hundra lappen.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1110014
January 12, 2007 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Hör med konsumentverket på din ort. Sen kan jag inte annat än beklaga. Tänk på detta i framtiden ni får oftast vad ni betalar. Ett annat tips är att fortsätta ligga som en lampa i röven, ring maila flera gånger om dagen tills du har skiten hemma hos dig..

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1110060
January 12, 2007 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Det tråkiga är ju att de förstör för så många andra mindre butiker i branschen. Kommer aldrig någonsin köpa av någon mindre butik online, utan det blir alltid av de största och mest etablerade. De blir starkare och de mindre butikerna får det svårare. De borde straffas med dryga böter.
Förstår nu att de måste vara totalt bakom flötet då de inte ens kan svara på ett enda mail jag skickar.

/Dani

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
1110113
January 12, 2007 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Marinus wrote: Är i samma sits fast med itservice.
Blir så förbannad på dessa butiker.
OCh på mig själv som jagade den där hundra lappen.

tråkigt, om det är http://www.itservice.se/index.html du menar så vill jag bara säga att jag inte haft några problem med dom, det enda jag upplevt som störande är att dom har flera lager på olika ställen så när jag best. 2 art en gång så kom dom som två kolli med en dags mellanrum det var lite störande men bättre än att vänta en extra vecka och jag betalade givetvis ingen extra frakt.

Bjornstrom
Member
Medlem
1110155
January 13, 2007 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Det tråkiga är ju att de förstör för så många andra mindre butiker i branschen. Kommer aldrig någonsin köpa av någon mindre butik online, utan det blir alltid av de största och mest etablerade. De blir starkare och de mindre butikerna får det svårare. De borde straffas med dryga böter.
Förstår nu att de måste vara totalt bakom flötet då de inte ens kan svara på ett enda mail jag skickar.

/Dani

Visst är det så. Väldigt tråkigt för mindre butiker som är seriösa och försöker ta sig in på marknaden. Men om man jämför pris med x och Dustinhome, hur kan x få ett så bra pris? Inte eget lager, mindre personal, osv

Något måste butiker som har bättre priser skära ner på. Då priserna redan är så otroligt maxade på denna marknad.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1110937
January 16, 2007 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

Uppdaterat läge:

Efter att ha hotat med vissa åtgärder så blev det fart på butiken. De skickade paketet dagen efter. Så förhoppningsvis så får jag det imorrn. Att det måste till hot för att få fart på butiken är ju ytterst märkligt 😛

/Dani

aa32
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 220
1110955
January 16, 2007 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Problemet är ju att vissa butiker använder lagersaldo som ett sätt att komma med i pricerunner och locka kunder, om de sedan har det i lager eller inte är en annan fråga.

Hade själv ett liknande problem med Misco för ett par veckor sedan, stod att det fanns i lager, direktbetalade med nordea och sedan blev det beställningsvara helt plötsligt, jäkligt fult av butikerna.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1111163
January 17, 2007 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

aa32 wrote: Problemet är ju att vissa butiker använder lagersaldo som ett sätt att komma med i pricerunner och locka kunder, om de sedan har det i lager eller inte är en annan fråga.

Hade själv ett liknande problem med Misco för ett par veckor sedan, stod att det fanns i lager, direktbetalade med nordea och sedan blev det beställningsvara helt plötsligt, jäkligt fult av butikerna.

Samma här med Inwarehouse, beställde föra veckan på söndag (~10dagar sendan) ett par grejor varav på den ena stod leveranstid 1-3 dagar, ett par dagar efter min beställning är dessa siffror borta och leveranstid saknas står det, jäklar dåligt..
Ska maila dem så det får fixa grejorna snart eller så ska jag ha pengarna tillbaks..

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1111457
January 18, 2007 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

En uppdatering på läget:

Efter att jag hotade med åtgärder mot butiken så skrev han att allt var klart och skulle skickas. I orderhistoriken skrev han skickad den 16:e jan. Tittade på posten den 18:e men inget brev(skickades som brev) hade kommit in. Fy sjutton tänkte jag 2 dar och det har inte kommit. Misstänker nu att han bara skrev att sakerna skickades men han har inte gjort det. Allt för att slippa åtgärder från min sida.

Kommer det inte in imorrn fre, då startar tredje världskriget.

Nån som kan tipsa hur jag bevisar att brevet inte kommit fram. Jag har ju inte fått nån avi från butiken att brevet har kommit in, de borde kunna bekräfta det eller?

Hoppas för hans egna skull att han har skickat varorna annars ligger han ****** risigt till.

/Dani

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1111459
January 18, 2007 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Du ska ju inte behöva kunna bevisa att du inte fått grejerna. Ring dem, ring även posten o kolla så att det inte fastnat någonstans pga träd över järnväg eller liknande...

Bjornstrom
Member
Medlem
1111479
January 18, 2007 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Du behöver inte bevisa att skit. Företaget som skickar måste kunna bevisa att du mottagit varan. Anmäl dom.. Idioter som dessa ska inte finnas på marknaden.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1111483
January 18, 2007 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: Du behöver inte bevisa att skit. Företaget som skickar måste kunna bevisa att du mottagit varan. Anmäl dom.. Idioter som dessa ska inte finnas på marknaden.

Håller med faktiskt wink

Ska vänta tills imorrn fredag och se. Har det inte kommit då så blir det ett antal anmälningar. Har även kontakt med KO som ger bra tips.

/Dani

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 298
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL