August 16, 2002
mm, grejjen är den att jag köpte en beggad creative jukebox zen 20gb ett tag sen av en lirare, men nu har den pajjat... fick ju orginalkvitto o allt så tänkte returnera den... går in på deras skitfula hemsida och klickar på reklamation och börjar fylla i...
sen när jag klickar på ok så står det "vi tar inte emot hotmail adresser", sen reggar jag mig på luukku.fi och då får jag ett meddelande att dom inte tar utländska... prövar med ett par till och tillslut kommer jag fram till att telia.se adresser fungerar (lånade korspos adress där)... då när jag äntligen får adressen att fungera så står det "fyll o ordernummer"... jag kollar på mitt kvitto, men inte fan står det nåt ordernummer, bara ett blankt fält... kundnr o allt står, men inte ordernummer... o inte fan svarar dom på mail heller.. asså va fan är deras problem?
försöker regga mig på creative.com så att man kan skicka direkt dit, men sen när jag ska klicka nästa vid ett ställe så står det "fyll i ditt serienummer", men saken är den att den inte finns en tom ruta bredvid den produkten som jag har... bara bredvid vissa... asså va i helvete...
va fan ska jag göra säg nu..
April 13, 2004
keffing wrote: [quote=LuX^]Ring till Creative och snacka lite, alternativt gå till en annan creative-återförsäljare så kanske de hjälper dig.
Hoppas det löser sig.
ah bra idé... fast creative har inga nummer på sin hemsida bara för att jävlas...
http://uk.europe.creative.com/support/kbase/telephone.asp?langid=1
Visserligen Teknisk support. Men de kan säkert koppla vidare dig. Lycka till. :blink:
February 12, 2003
keffing wrote: [quote=AMD_RULEZ]Lite taskigt av Calmare...
mjoo... asså dom verkar fett B om man kollar deras hemsida typ... aja ska iaf fixa RMA via creative direkt... från creative får man 2 års garanti, men från calmare får man bara ett år på allt... lite skojjigt
Haah... Säger allt. Leta reda på ett nummer och hunta ner calmare...:)
Låt de få höra att du allt bor i närheten av Rinkeby...:bgrin:
June 24, 2002
Ja du.... Kan bara säga undvik Calmare Computer... Bor några hundra meter därifrån och har endast handlat några gånger av dom...
Taskig hemsida??
Jajemensan..... Otroligt dålig info om deras produkter dom tar hem...
Noll bilder + inget skrivet alls, utan det är upp till en själv o leta info på nätet..
Dom har inget i lager vad jag vet utan tar bara hem efter önskemål, allt för att hålla kostnader nere...
Betala med kort i butiken.... Så F*n heller... Blir för dyrt för dom påstår dom...
Nae Calmare Computer är en riktigt kass affär som skryter med att dom är så billiga, men de stämmer inte....
Äntligen fick man det sagt...
July 22, 2003
Fattar inte vad ni klagar på? Att han bara har ett års garanti av butiken han köpte det i men att han har 2 år hos Creative? Kolla hur det är hos andra företag, komplet, db mm, så ser ni att det är lika där. Man har 1 års garanti av företaget man köpte produkten av, sen får man sköta sin RMA direkt med tillverkaren. Kan lova att nästan alla andra företag har det så också.
August 16, 2002
smurfen- wrote: Fattar inte vad ni klagar på? Att han bara har ett års garanti av butiken han köpte det i men att han har 2 år hos Creative? Kolla hur det är hos andra företag, komplet, db mm, så ser ni att det är lika där. Man har 1 års garanti av företaget man köpte produkten av, sen får man sköta sin RMA direkt med tillverkaren. Kan lova att nästan alla andra företag har det så också.
det handlar inte om det, det handlar om att dom inte svarar på mina mail, dom ringer inte tillbaka när dom säger att dom ska det etc... det verkar som om dom gör sitt yttersta för att slippa få in saker på RMA... jag fick inte ens ett ordernummer på mitt kvitto, så jag kan inte skicka tillbaka skiten, och dom ringer inte tillbaka när dom sagt att dom ska kolla upp det...
1 Guest(s)