Hustlad av calmare computer|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hustlad av calmare computer
Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 26, 2004 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

mm, grejjen är den att jag köpte en beggad creative jukebox zen 20gb ett tag sen av en lirare, men nu har den pajjat... fick ju orginalkvitto o allt så tänkte returnera den... går in på deras skitfula hemsida och klickar på reklamation och börjar fylla i...

sen när jag klickar på ok så står det "vi tar inte emot hotmail adresser", sen reggar jag mig på luukku.fi och då får jag ett meddelande att dom inte tar utländska... prövar med ett par till och tillslut kommer jag fram till att telia.se adresser fungerar (lånade korspos adress där)... då när jag äntligen får adressen att fungera så står det "fyll o ordernummer"... jag kollar på mitt kvitto, men inte fan står det nåt ordernummer, bara ett blankt fält... kundnr o allt står, men inte ordernummer... o inte fan svarar dom på mail heller.. asså va fan är deras problem?

försöker regga mig på creative.com så att man kan skicka direkt dit, men sen när jag ska klicka nästa vid ett ställe så står det "fyll i ditt serienummer", men saken är den att den inte finns en tom ruta bredvid den produkten som jag har... bara bredvid vissa... asså va i helvete...

va fan ska jag göra säg nu..

Luxh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
704496
August 26, 2004 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Ring till Creative och snacka lite, alternativt gå till en annan creative-återförsäljare så kanske de hjälper dig.
Hoppas det löser sig.

Keffing
Member
Medlem
704509
August 26, 2004 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

LuX^ wrote: Ring till Creative och snacka lite, alternativt gå till en annan creative-återförsäljare så kanske de hjälper dig.
Hoppas det löser sig.

ah bra idé... fast creative har inga nummer på sin hemsida bara för att jävlas...

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
704549
August 26, 2004 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=LuX^]Ring till Creative och snacka lite, alternativt gå till en annan creative-återförsäljare så kanske de hjälper dig.
Hoppas det löser sig.

ah bra idé... fast creative har inga nummer på sin hemsida bara för att jävlas...

http://uk.europe.creative.com/support/kbase/telephone.asp?langid=1

Visserligen Teknisk support. Men de kan säkert koppla vidare dig. Lycka till. :blink:

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
705245
August 27, 2004 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite taskigt av Calmare...

Keffing
Member
Medlem
705250
August 27, 2004 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: Lite taskigt av Calmare...

mjoo... asså dom verkar fett B om man kollar deras hemsida typ... aja ska iaf fixa RMA via creative direkt... från creative får man 2 års garanti, men från calmare får man bara ett år på allt... lite skojjigt

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
705272
August 27, 2004 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=AMD_RULEZ]Lite taskigt av Calmare...

mjoo... asså dom verkar fett B om man kollar deras hemsida typ... aja ska iaf fixa RMA via creative direkt... från creative får man 2 års garanti, men från calmare får man bara ett år på allt... lite skojjigt

Haah... Säger allt. Leta reda på ett nummer och hunta ner calmare...:)
Låt de få höra att du allt bor i närheten av Rinkeby...:bgrin:

Gimp
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 202
706448
August 29, 2004 - 12:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja du.... Kan bara säga undvik Calmare Computer... Bor några hundra meter därifrån och har endast handlat några gånger av dom...

Taskig hemsida??

Jajemensan..... Otroligt dålig info om deras produkter dom tar hem...

Noll bilder + inget skrivet alls, utan det är upp till en själv o leta info på nätet..

Dom har inget i lager vad jag vet utan tar bara hem efter önskemål, allt för att hålla kostnader nere...

Betala med kort i butiken.... Så F*n heller... Blir för dyrt för dom påstår dom...

Nae Calmare Computer är en riktigt kass affär som skryter med att dom är så billiga, men de stämmer inte....

Äntligen fick man det sagt...

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
706532
August 29, 2004 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Fattar inte vad ni klagar på? Att han bara har ett års garanti av butiken han köpte det i men att han har 2 år hos Creative? Kolla hur det är hos andra företag, komplet, db mm, så ser ni att det är lika där. Man har 1 års garanti av företaget man köpte produkten av, sen får man sköta sin RMA direkt med tillverkaren. Kan lova att nästan alla andra företag har det så också.

Keffing
Member
Medlem
706635
August 29, 2004 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen- wrote: Fattar inte vad ni klagar på? Att han bara har ett års garanti av butiken han köpte det i men att han har 2 år hos Creative? Kolla hur det är hos andra företag, komplet, db mm, så ser ni att det är lika där. Man har 1 års garanti av företaget man köpte produkten av, sen får man sköta sin RMA direkt med tillverkaren. Kan lova att nästan alla andra företag har det så också.

det handlar inte om det, det handlar om att dom inte svarar på mina mail, dom ringer inte tillbaka när dom säger att dom ska det etc... det verkar som om dom gör sitt yttersta för att slippa få in saker på RMA... jag fick inte ens ett ordernummer på mitt kvitto, så jag kan inte skicka tillbaka skiten, och dom ringer inte tillbaka när dom sagt att dom ska kolla upp det...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 311
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL