February 27, 2003
Tjena!
Ska inhandla en tft och jag hade tänkt och göra det via ett företag jag praoade för. Det är lungt för dem att jag gör det osv. Men min fråga är om det skulle hända något med skärmen att den går sönder hur skulle man göra då? Sickar man in den till komplett eller tillverkaren? Hur får man den sen blir den sickad till företaget eller kommer den hem till mig?
Kanske lite konstigt förklarat men hoppas ni förstår xD
Edit: Har tänkt och köpa saker för 5100:- inkl moms hur blir det om man kör det genom företaget ? Momsen ligger på 1029:-. Tar man bara bort momsen ?
October 7, 2002
Om allt ska gå "rätt" till köper företaget in prylarna (eftersom de kan få rabatt eller kan köra det sampackat med annat kanske?) och säljer sedan direkt vidare till dig. Och eftersom de är momsredovisningsskyldiga, så ja, då måste de ta ut moms av dig också.
Går saker inte "rätt" till kan du naturligtvis glömma ovanstående stycke. 🙂
February 27, 2003
TERdON wrote: Om allt ska gå "rätt" till köper företaget in prylarna (eftersom de kan få rabatt eller kan köra det sampackat med annat kanske?) och säljer sedan direkt vidare till dig. Och eftersom de är momsredovisningsskyldiga, så ja, då måste de ta ut moms av dig också.
Går saker inte "rätt" till kan du naturligtvis glömma ovanstående stycke. 🙂
Nee allt går rätt till, Det är det att jag inte förstår vad som händer om skärmen skulle gå sönder. Sickar man den till komplett sen sickar de tillbaka till mig eller till företaget ?
1 Guest(s)