March 10, 2003
Sitter och kollar runt lite på modulära nätdelar över 750w. Klurar på vilka märken man bör undvika.
Hört att Corsairs kvalitet kan variera kraftigt på vissa modeller det senaste. Men kanske är
mer märkbart i lägre klasser. De som jag via prisjakt sorterat ut är dessa.
http://www.prisjakt.nu/kategor.....=s68691219
Gärna åsikter av vad ni upplevt det senaste och hört om de olika märkena.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
närmare 1900:- svider lite. Dock vet jag att Enermax är trevliga tingestar. Haft flera jag varit nöjd med innan.
Nu har jag ett NesteQ 500w som håller på att ge upp, beroende på hur snällt det är tar det mellan 1-20min att kunna starta datorn.
Så tänkte köpa ett nytt agg som jag även kan ha i min framtida SB rigg, då med lite mer kraft än vad folk oftast tar som standard.
PC Power & Cooling - känner jag inte till alls. Men låter inte som ett höjdarmärke när jag kolla reviews, samt att det inte är modulärt
på det reviews och bilder jag hittar.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 12, 2003
PCP&C ägs av OCZ numera och är rätt rejäla på OEM-sidan. Byggde agg till alla Dell-burkar förut iaf, vet inte om de fortfarande gör det. Förvisso är de kvar på 90-talet och tycker modulära agg är satans verk, samma sak med agg med fler +12V-rails, men det är riktigt stabila prylar.
Annars kanske jag kan intressera dig i ett Enermax Galaxy DXX 1kW? Har ett sådant liggande också. 😛
June 11, 2001
Mean Machine;1264463 wrote: Bah, köp ett riktigt chassi istället. 😉
Hålller med, eller tänkte du bygga microvågsugn också? :p
Corsair 950+ är bra grejer. Min 1000w har aldrig haft problem att driva saker (undantaget DOA) i maskinen och den är väl omkring 6 år gammal, fungerar utmärkt fortfarande.
1 Guest(s)