July 18, 2003
Då jag behöver lite mer hårdiskutrymme till min macbook står jag inför ett vägval, köpa internet eller externt?
Antagligen blir det än 500 gb extern eller en 160/200 gb intern. Vad tycker ni? För och nackdelar säger säg själv.
Har också svårt att se fördelen med 7200 rpm, är inte så stor skillnad och kostar mera. Dock så tror jag 4200 rpm blir för slöt... vad tror ni?
RÖSTA! 😎
December 24, 2002
Dry_Ice wrote: Då jag behöver lite mer hårdiskutrymme till min macbook står jag inför ett vägval, köpa internet eller externt?
Antagligen blir det än 500 gb extern eller en 160/200 gb intern. Vad tycker ni? För och nackdelar säger säg själv.
Har också svårt att se fördelen med 7200 rpm, är inte så stor skillnad och kostar mera. Dock så tror jag 4200 rpm blir för slöt... vad tror ni?
RÖSTA! 😎
Eftersom du har en tung (över 2 kg) MacBook antar jag att du inte kommer att bära med dig bjässen överallt.. 😉 då skulle jag ta en extern!
Men om du lyckas släpa med dig den skulle jag ta en intern.. och då skulle det nog bli 160 eller 120gigaren..
December 27, 2003
ställ dig frågan. behöver du 500gig? är det värt den extra bördan att bära runt den överallt?
skippa 4200 helt. det är smärta att sitta och vänta på en
seg disk ibland.
Personligen hade jag valt en intern 160. Hyffsad hastighet, och mer utrymme än vad Jag behöver. Har DU behov av mer än så ska du givetvis satsa på 500 giggaren
January 8, 2003
Har en 500a själv till min laptop och tycker det är bra. Du tar bara med dig den när du vill och har det viktigaste på laptopens hd. Sen funkar den ju fint om du vill ta med dig en massa filer till en kompis och inte pallar ta med laptopen. Och den går ju såklart att ha inkopplad till din stationära dator om du behöver flytta över saker för att få mer plats på den. Tro mig du fyller den ganska fort om du känner en del polare som har filer du vill ha..
September 1, 2002
skiroy wrote: [quote=Dinos](får min macbook i morgon!)
Du som har propaganderat så saftigt för en macbook tidigare har alltså inte lagt vantarna på en tidigare innan?
Tja...jag skulle fasen inte propagandera för något jag INTE har! 😉 😀
Har använt flertalet macbook, har bara inte haft en alldeles egen. 😉
Men nu i skrivande stund har jag det, fick den för någon timme sedan!
July 18, 2003
Gamblor wrote: En extern hårddisk är bra mycket flexiblare.
Laptops är inte gjorda för att vara modulära, det känns lite riskabelt att gräva i deras inre.
Apple rekommenderar användarna av macbooks att byta ut sin hdd själv 🙂 Står t.om i manualen hur man gör.
Blir nog en extern ändå, ska dock på arbetsintevju på Alina System (datorbutik) imorgon så ska vänta, om jag får jobbet får jag kanske personalrabatt 🙄
November 5, 2002
Dry_Ice wrote: Då jag behöver lite mer hårdiskutrymme till min macbook står jag inför ett vägval, köpa internet eller externt?
...
Ehh, om det handlar om samma summa så köp internet 😛
Misstänker en bokstav för mycket, så jag fortsätter. Har själv en 100G extern 2,5" historia. Tycker den är underbar. Just smidigheten att slippa ha extra strömförsörjning. Så jag rekommenderar det. 🙂
December 17, 2005
Relaxia wrote: [quote=Dry_Ice]Då jag behöver lite mer hårdiskutrymme till min macbook står jag inför ett vägval, köpa internet eller externt?
...
Ehh, om det handlar om samma summa så köp internet 😛
Misstänker en bokstav för mycket, så jag fortsätter. Har själv en 100G extern 2,5" historia. Tycker den är underbar. Just smidigheten att slippa ha extra strömförsörjning. Så jag rekommenderar det. 🙂
Får jag fråga vad du gav för din 100 gb disk? Visst är det mer smidigt om du ofta är ute och reser etc.. Och behöver utrymme..
Men om du har datorn hemma och inte känner dig så sugen på att köpa en dyrgrip 2.5" så kanske en extern är ett bättre val.. Men men
1 Guest(s)