November 19, 2003
Fick idag hem ett reklamblad från Expert där de säljer en DiBOSS LT-32S5LFH för 5999:-. Funderar stark på om jag ska slå till på den, men hittar inga recensioner om den. Specifikationerna verkar helt ok:
Upplösning 1366x768
Kontrast 1000:1
Ljusstyrka 500 cd/m2
Responstid pixlar 8.0 ms
Betraktningsvinkel H/V 170/170 grader
HDMI 1
Komponentvideo ingångar 1
VGA-anslutning (HD-15) 1
Scartkontakt 2 Antal scartkontakter.
Digital ljudutgång Koaxial
S-Video Ja
Tänkte använda den dels till TV-tittande, men även inkopplad till datorn.
Det jag undrar över är märket DiBOSS. Hur är bild(svärta osv)/byggkvalitet överlag hos dem? Finns det någonting som verkar negativt?
November 19, 2003
Ajdå, det var ju tråkigt att höra =
De har även en Samsung LE-27T51 för 4999:-, skulle det vara ett bättre val? Specs:
Anslutningar
Antal SCART med RGB Ja (1 st)
Antal SCART utan RGB Ja (1 st)
DVI in Ja
HDCP Ja
HDMI in Nej
Hörlursutgång Ja (1 st)
Komponent in Ja (1 st)
Komposit in Ja (1 st)
S-video in Ja (1 st)
VGA in Ja
Bild-i-Bild(PIP) Ja
Dubbla TV-mottagare Nej
Kontrast 2000 : 1
Ljusstyrka 500 cd/m²
Paneltillverkare Uppgift saknas
Paneltyp Uppgift saknas
Responstid 8 ms
Upplösning 1366x768
Känns lite litet med 27", men det kanske passar bra i ett rum på c:a 12kvm. Kommer att ha ungefär 2,5 meter avstånd till teven.
September 1, 2002
Vi kör en 32" i vårt sovrum som är 10 kvm och det känns enormt. Om du enbart skall vara dryga 2 meter i från TVn så duger ju 27". Kan ju dock vara bra med en större utifall att.
Mina erfarenheter av Samsung's LCD-TV är rätt goda. Du bör dock gå till någon butik och ta dig en titt.
November 19, 2003
Kom precis hem efter att ha kollat på dem båda.
Samsungen blev jag grymt besviken på, visserligen hade de analog sändning på den men bilden var under all kritik. Vet inte hur de lyckades, bilden saknade helt svärta och färgerna var utsmetade. Trodde det skulle vara någorlunda bild, men det duger inte på långa vägar till att kolla på vanlig tv på. Jämförde med andra som även de hade analog sändning och det var en väldigt stor skillnad.
DiBOSS däremot blev jag lite överraskad av. Men det beror antagligen mest på att de hade en helt annan källa, lite dålig svärta men godkänd skärpa och färg. Hade lite bråttom hem men funderar på att ta en sväng in igen imorgon och se om de kan visa upp hur bilden är med analog signal.
1 Guest(s)