March 11, 2003
Inköpspris då alltså.;)
Funderar på att sälja av stora delar av min lilla samling.
Säljer helst i paket till någon som är genuint intresserad. Känns ganska bortkastat att stoppa de här korten i någon budgetdator till mormor.
Geforce TNT-2
Geforce 256
Geforce DDR
Geforce 2 GTS (Hercules)
Geforce 2 Ultra (Hercules)
Geforce 3 ti500 (Hercules)
Geforce 4 ti4600
Radeon 9800Pro (Hercules)
March 11, 2003
Lodisen wrote: Vad ska du ha för 9800 Pro?
Som jag skrev tidigare, så vill jag nog inte gärna sälja bara ett kort, utan helst allt eller inget. Om det visar sig att det inte finns några samlare här på forumet, så kanske jag säljer styckvis, men det blir en senare fråga i så fall.
August 28, 2004
denstore wrote: [quote=Lodisen]Vad ska du ha för 9800 Pro?
Som jag skrev tidigare, så vill jag nog inte gärna sälja bara ett kort, utan helst allt eller inget. Om det visar sig att det inte finns några samlare här på forumet, så kanske jag säljer styckvis, men det blir en senare fråga i så fall.
"Helst" står det. Så jag får väl vänta och se, om du säljer styckvis. 🙂
March 11, 2003
Callister wrote: Off topic: GF2 GTS är ett riktigt fint kort alltså, det väcker minnen!
Om man haft råd skulle man ägna ett helt rum åt gamla grafikkort.
Instämmer. Det var ganska kul med Hercules kort en gång i tiden. Då var det inte många som hade "designade" grafikkort, och Hercules stack ut.
Idag känns prestandan hos ett GF2 GTS rätt miserabel, men när det kom, så var det ju grymmare än 8800GTX idag. 🙂
July 27, 2002
denstore wrote: [quote=Callister]Off topic: GF2 GTS är ett riktigt fint kort alltså, det väcker minnen!
Instämmer. Det var ganska kul med Hercules kort en gång i tiden. Då var det inte många som hade "designade" grafikkort, och Hercules stack ut.
Idag känns prestandan hos ett GF2 GTS rätt miserabel, men när det kom, så var det ju grymmare än 8800GTX idag. 🙂
Ja men man får väl spela lite counterstrike på det eller nåt. 😀
Det var bättre förr, kanske man bara ser det positiva men förut behövde man iaf inte kyla ned varenda chip i datorn..
Finns hercules inte kvar längre?
February 28, 2005
jo men tror inte de tillverkar grafikkort längre...
March 11, 2003
Callister wrote: [quote=denstore][quote=Callister]Off topic: GF2 GTS är ett riktigt fint kort alltså, det väcker minnen!
Ja men man får väl spela lite counterstrike på det eller nåt. 😀
Det var bättre förr, kanske man bara ser det positiva men förut behövde man iaf inte kyla ned varenda chip i datorn..
Finns hercules inte kvar längre?
Jo, de finns kvar, men bygger inte grafikkort längre. Synd och skam egentligen. Nu sysslar de mest med en massa trad-saker som webcams och krafs.
1 Guest(s)