January 19, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Min uppfattning också. Fast den har ju mycket annat kul.
Däremot blir jag mer och mer sugen på den där HTC HD. Va äre för fel på Windows mobile i den här versionen, nått konkret?
Om jag isolerar till Nexsus one, htc hd och iphone 3gs vad konkret kan man då väga för och emot?
Kör själv en Samsung Omnia som nu mer har HTCs TouchFlo-gränssnitt, tycker att Windows Mobile har blivit mycket bättre med senare versioner. (Ja det har varit ett ihärdigt flashande) Är själv lite småsugen på HD2 då jag vant mig vid Windows Mobile och har hittat de applikationer jag känner att jag behöver. Tycker HD2 skulle vara den ultimata mobilen om den också hade en AMOLED-skärm med 16.7M färger.
//Jimmy
February 12, 2002
Skärmen och appsen verkar bättre på nexsus än htc'n. Samt att den är lite snabbare i vändningarna. Däremot tor jag man kommer sakna multitusch på nexsusen, iaf att det inte funkar i webbläsare osv.
Appsen till iphone är det enda som verkar slå de andra två. Fast då får man ta i beaktning att windowsstoren nyss "öppnat på riktigt"
Fortfarande sugen på en HTC, men den har ju som sagt några nackdelar. Skärmen och att den är lite segare. Fast nya uppdateringar lär väl fixa till segheten en del?
Åh, är så kluven! 😀 Skulle helst ta de bästa från dessa och göra min egen lur.
Nexsusen är ju dessutom inte lika snygg som de övriga två.
November 22, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Skärmen och appsen verkar bättre på nexsus än htc'n. Samt att den är lite snabbare i vändningarna. Däremot tor jag man kommer sakna multitusch på nexsusen, iaf att det inte funkar i webbläsare osv.
Appsen till iphone är det enda som verkar slå de andra två. Fast då får man ta i beaktning att windowsstoren nyss "öppnat på riktigt"
Fortfarande sugen på en HTC, men den har ju som sagt några nackdelar. Skärmen och att den är lite segare. Fast nya uppdateringar lär väl fixa till segheten en del?
Åh, är så kluven! 😀 Skulle helst ta de bästa från dessa och göra min egen lur.
Nexsusen är ju dessutom inte lika snygg som de övriga två.
Det är HTC som gör Nexus 🙂
Multitouch ska väl gå att få igång?
Jag har det i browsern på min hero iaf.
HTC Bravo kommer ju snart med, samma telefon som nexus, men ser lite annorlunda ut.
December 11, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Multitasking vad exakt innebär det just här? IPhonen kan ju köra spotify samtidigt som man surfar eller kör en app, är inte det multitasking?
Du kan INTE köra spotify samtidigt som du surfar på iphone. Du kan däremot köra ipod samtidigt som du surfar eller kör andra applikationer.
February 12, 2002
Lutar väldigt mycket åt en HTC HD2 nu. :S Såg bara att en uppföljare är planerad till juni/juli med WM7 så det är ju lite tråkigt men orkar nog inte vänta.
Om vi byter ämne lite i tråden. Vad har ni för tips på abonnemang? Tänkte skaffa den till via min firma men är enskild så kan köra privata / företag som jag vill. Däremot blev jag väldigt irriterad över att telias surftjänt kostar 199kr och då är det ändå bara 5gb per månad. Om jag fattat det rätt?
Finns det något annat bättre?
November 5, 2002
Har haft min Nexus i lite över en vecka nu. Har inte något att jämföra med direkt, men jag är överlag väldigt imponerad. Kanske jag skulle varit med en iphone med, men för mig var det oled-displayen, upplösningen och linux-baserade android som gjorde att jag valde googles telefon. Skärmen är helt underbar!
Angående de nedre knapparna som var lite svåra... håller absolut inte med. Ibland har jag varit med om att jag inte har prickat rätt och irriterat mig, men när jag väl lärt mig hur jag ska hantera fingret så har det inte varit några större problem. Nu börjar det gå relativt fort att skriva. Skriver tex detta inlägg på min nexus. 🙂
Angående abonnemang har jag "bara" 1GB trafik med max speed, därefter reduserad uppkoppling. Har inte hållit på tillräckligt mycket för att uttala mig om det räcker, men då jag gör det mesta då jag är kopplad mot trådlös router lä det förmodligen räcka med marginal.
Enda tråkiga är väl egentligen att de inte öppnat betal-android-market för Sverige ännu. Jag tänker försöka hålla ut och inte roota. Finns ganska mycket bra på den fria delen.
Lycka till med valet.
2 Guest(s)