IPhone eller inte IPhone? Ny fråga, abonnemang.|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
IPhone eller inte IPhone? Ny fråga, abonnemang.
Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
sp_UserOfflineSmall Offline
1242588
February 1, 2010 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Min uppfattning också. Fast den har ju mycket annat kul.

Däremot blir jag mer och mer sugen på den där HTC HD. Va äre för fel på Windows mobile i den här versionen, nått konkret?

Om jag isolerar till Nexsus one, htc hd och iphone 3gs vad konkret kan man då väga för och emot?

Kör själv en Samsung Omnia som nu mer har HTCs TouchFlo-gränssnitt, tycker att Windows Mobile har blivit mycket bättre med senare versioner. (Ja det har varit ett ihärdigt flashande) Är själv lite småsugen på HD2 då jag vant mig vid Windows Mobile och har hittat de applikationer jag känner att jag behöver. Tycker HD2 skulle vara den ultimata mobilen om den också hade en AMOLED-skärm med 16.7M färger.

//Jimmy

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1242609
February 2, 2010 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

Skärmen och appsen verkar bättre på nexsus än htc'n. Samt att den är lite snabbare i vändningarna. Däremot tor jag man kommer sakna multitusch på nexsusen, iaf att det inte funkar i webbläsare osv.

Appsen till iphone är det enda som verkar slå de andra två. Fast då får man ta i beaktning att windowsstoren nyss "öppnat på riktigt"

Fortfarande sugen på en HTC, men den har ju som sagt några nackdelar. Skärmen och att den är lite segare. Fast nya uppdateringar lär väl fixa till segheten en del?

Åh, är så kluven! 😀 Skulle helst ta de bästa från dessa och göra min egen lur.

Nexsusen är ju dessutom inte lika snygg som de övriga två.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1242617
February 2, 2010 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Skärmen och appsen verkar bättre på nexsus än htc'n. Samt att den är lite snabbare i vändningarna. Däremot tor jag man kommer sakna multitusch på nexsusen, iaf att det inte funkar i webbläsare osv.

Appsen till iphone är det enda som verkar slå de andra två. Fast då får man ta i beaktning att windowsstoren nyss "öppnat på riktigt"

Fortfarande sugen på en HTC, men den har ju som sagt några nackdelar. Skärmen och att den är lite segare. Fast nya uppdateringar lär väl fixa till segheten en del?

Åh, är så kluven! 😀 Skulle helst ta de bästa från dessa och göra min egen lur.

Nexsusen är ju dessutom inte lika snygg som de övriga två.

Det är HTC som gör Nexus 🙂
Multitouch ska väl gå att få igång?
Jag har det i browsern på min hero iaf.

HTC Bravo kommer ju snart med, samma telefon som nexus, men ser lite annorlunda ut.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1242638
February 2, 2010 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Av det man ser på youtube funkar inte tuchknapparna där nere till menyn så där jättebra. Hur känns din?

När kommer den där bravo ut då? Hittar inget om den på Youtube eller htc's hemsida. Den såg bättre ut och hade "riktiga" knappar.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1242650
February 2, 2010 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Multitasking vad exakt innebär det just här? IPhonen kan ju köra spotify samtidigt som man surfar eller kör en app, är inte det multitasking?

Du kan INTE köra spotify samtidigt som du surfar på iphone. Du kan däremot köra ipod samtidigt som du surfar eller kör andra applikationer.

gilgamesh
Member
Medlem
Forum Posts: 2883
1242652
February 2, 2010 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har själv haft min Nexus One i över en vecka nu och kan bara säga såhär, UNDERBAR TELEFON! gav bara 3800kr inkl frakt via ebay... allt fungerar som det ska, multitouch osv finns via webläsaren Dolphin Browser om man inte vill roota den...

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1242748
February 3, 2010 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Lutar väldigt mycket åt en HTC HD2 nu. :S Såg bara att en uppföljare är planerad till juni/juli med WM7 så det är ju lite tråkigt men orkar nog inte vänta.

Om vi byter ämne lite i tråden. Vad har ni för tips på abonnemang? Tänkte skaffa den till via min firma men är enskild så kan köra privata / företag som jag vill. Däremot blev jag väldigt irriterad över att telias surftjänt kostar 199kr och då är det ändå bara 5gb per månad. Om jag fattat det rätt?

Finns det något annat bättre?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1242789
February 4, 2010 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Windows Mobile 6.5 suger i jämförelse med Android och till och med iPhone OS. Don't do it.

//Andreas

Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
1243292
February 14, 2010 - 11:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Har haft min Nexus i lite över en vecka nu. Har inte något att jämföra med direkt, men jag är överlag väldigt imponerad. Kanske jag skulle varit med en iphone med, men för mig var det oled-displayen, upplösningen och linux-baserade android som gjorde att jag valde googles telefon. Skärmen är helt underbar!

Angående de nedre knapparna som var lite svåra... håller absolut inte med. Ibland har jag varit med om att jag inte har prickat rätt och irriterat mig, men när jag väl lärt mig hur jag ska hantera fingret så har det inte varit några större problem. Nu börjar det gå relativt fort att skriva. Skriver tex detta inlägg på min nexus. 🙂

Angående abonnemang har jag "bara" 1GB trafik med max speed, därefter reduserad uppkoppling. Har inte hållit på tillräckligt mycket för att uttala mig om det räcker, men då jag gör det mesta då jag är kopplad mot trådlös router lä det förmodligen räcka med marginal.

Enda tråkiga är väl egentligen att de inte öppnat betal-android-market för Sverige ännu. Jag tänker försöka hålla ut och inte roota. Finns ganska mycket bra på den fria delen.

Lycka till med valet.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 407
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL