November 5, 2002
Hej har ett dilemma jag brottas med. Jag ska köpa en ny dator...men har bara råd med en för högst 10 000 - 12 000 kr. jag vill ha hög prestanda till ett lågt pris. och det enda billiga alternativ jag kommer på är den kontroversiella Itbutikken.dk...har läst på olika forum att de fått både skit och beröm...."mest skit". jag undrar kan jag lita på dem om jag köper en komplett PC från dem med alla delar monterade. eller är det bättre att köpa från nån svensk butik(mycket dyrare kanske inte har råd)??
Eller kan jag köpa en komplett pc från dem utan att riskera nåt...vad tycker ni jag ska göra i den här sitsen? rekommenderar ni något??
snälla hjälp!!
September 16, 2002
December 29, 2001
July 18, 2002
July 25, 2001
Har också handlat på ITbutikken.com och aldrig haft några fördelar.
Några av den butikens fördelar är den låga frakten och att man kan välja att betala varans pris den dagen de levererar den. Bra vid datorprodukter som inte finns på lager. Oftast så sjunker ju priserna under en period av t.ex. 2 veckor. Då slipper man lägga en ny beställning bara för att priserna sjunkit.
September 20, 2001
Hm, inget strul med itbutikken? Sure... Min DVD var sabb vid leverans och jag har fortfarande inte fått den reparerad och tillbakaskickad efter 8 veckor...Och det år jävligt kasst. Och inte har de svarat på några mail man skickat till dem efter köpet, men innan man köpte och frågade saker var de väldigt snabba att svara, men nu ligger det väll inte i deras intresse längre. Så itbutikkens service utmämner jag till den kassaste jag någonsin varit med om. Ska aldrig handla där mer...
October 22, 2001
Dustin är bra men lite dyrare än komplett. Själv har jag handlat från ett 10 tal butiker nu men komplett har var klart bäst om man ser till pris, support och snabbhet vid mail. Sen till han som säger att risken är minimal att man får betala moms från USA är, b#ll, ursäkta språket, men den är näst intill mikroskopisk att du slipper om du inte har en kompis i USA som skickar det till dig privat. Men ävne då är risken står att du får betala moms, tull slipper du eftersom det inte finns någon på datadelar.
1 Guest(s)