November 26, 2003
Så här var det. Jag beställde ett moderkort av dem i November, pajjade det kring jul..skickade ner det i början av Januari, de konstaterade att det var fel på det och skickade tillbaka det till leverantören, och leverantören skulle då skicka ett nytt ett. Sen efter två månader så får jag då moderkortet, men det är inte ens ett likadant kort. Jag hade skickat ner ett MSI 865PE Neo2-PFISR, kortet jag fick tillbaka var ett 865PE Neo2-PFS.
Så förbannat dåligt att de inte ens kan skicka mig ett likadant kort. Mailade och skällde på dem, men då svarade de bara att jag då skulle skicka ner kortet (såklart). Men känner ju naturligtvis inte för det för har ingen lust att vänta i två månader till. Men vill jag ha ett nytt kort så får jag väl skicka ner det igen.
Vad jag då ville få ut med detta inlägg är att itbutikken inte verkar vara så skickliga. Kan ju i och för sig vara deras leverantör också, men ändå..
March 31, 2003
Min polare fick oxå fel på sitt mobo.
Det tog han 7 veckor att få ett nytt från Itbutikken.
Det är ju jäkla kul när man använder datorn varje dag..
Iofs, så är dom inte jämnt bättre i affärer.
Min polares sunkna Fx 5200 blir alldeles för varmt..
Dom 2 plastflikarna som håller fläkten på plats på gpu'n hade smält sönder och grafik kortet hänger sig hela tiden pga, värme problem.
Han lämnade in det, dom hade kortet i 3 veckor. Inga fel på det.
Nu har vi limmat dit en P4 kylfläns på gpu'n o jisses va varm den är.
På med en fläkt för att kyla, men det hjälper inte det heller.
Jag har sagt till han 30ggr att bryta av kortet för det suger iaf.
November 26, 2003
Okej, sånt suger :/
Har problem med ett FX5900 kort också som jag köpte på komplett. Helt plötsligt så började det att bugga ur i windows, skärmen slocknade från och till, så då testade jag kortet i 4 andra burkar, samma fel där. Skickar ner kortet till komplett, de påstår att kortet fungerar. Helt sinnessjukt. Men nu har jag skickat ner det igen, för nu är det helt pajj, får inte ens någon bild när jag startar datorn, så nu får vi väl se vad de säger..
2 Guest(s)