March 18, 2001
👿
Jag har varit i kontakt med dem c:a 6ggr och de har inte ens tyckt själva att de borde göra något, eller åtminstone beklagat och förklarat var felet ligger. Kom ihåg att jag dessutom har fått betala returfrakten själv. 9 dagar för att konstatera att hårddisken är trasig. 6 dagar för att skicka den. Summa 14 dagar innan det ens händer något. Resten ser ni här nere själv. Jag har inte fått min hårdisk tillbaka än.
Tidigare händelser:
Afventer ankomst til lager.
22-10-2002 13:55:50 Vare modtaget. Videregivet til tekniker
Teknisk undersøgelse.
31-10-2002 12:44:23 Fejl konstateret. Skal sendes til eksternt værksted.
Returnering til leverandør
31-10-2002 14:32:27 Ansøgt om RMA-nummer hos leverandør
Afventer RMA-nummer fra leverandør
31-10-2002 15:49:48 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.
31-10-2002 15:49:51 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.
Skal sendes til leverandør.
05-11-2002 13:26:13 Vare afsendt til leverandør.
Der skal rykkes for tilbagelevering
13-11-2002 15:08:57 Har rykket leverandør for varen retur.
21-11-2002 13:50:37 Har rykket leverandør for varen retur.
29-11-2002 13:53:04 Har rykket leverandør for varen retur.
December 8, 2002
Tack för upplysningen.
Har handlat ett par gånger av it butikken och haft tur med det jag beställt.
Är det så att handlaren inte sköter returer snabbt och effektivt ska man givetvis bannlysa företaget. Kunden måste alltid komma först och hållas skadelös.
Kommer inte att handla mer av företaget. TACK för infon.
Vänder mig istället till annan leverantör när nästa inköp skall göras.
//Katz
November 27, 2002
tog 2 månader för mig att få mina datordelar som jag beställt. sen tog det ytterligare 1,5 månad innan jag fick mitt ramminne som blitt fel på. sämsta erfarenhet av alla företag jag beställt ho. fast jag har nog nån sån där otur, för det brukar alltid ta åtminstonde 2 veckor varifrån jag än beställer, även om det står:
"Beställningar före kl. 5 levereras hos kunden kl. 12 dagen efter"
July 14, 2002
Det är sällan något är både billigt och bra, det gäller det mesta här i livet. När det kommer till datorbutiker på nätet så har jag dom bästa erfarenheterna av Dustin och Komplett. Itbutikken ger mig direkt "bad wibes", men jag har ingen erfarenhet som kan styrka min wibes.......
När jag går in på en datorbutiks hemsida så tar det max 1 minut för mig att bilda mig en uppfattning om företaget. Sen om min uppfattning är korrekt är ju en annan fråga......
March 18, 2001
September 20, 2001
Itbutikken suger. Tog 9 veckor för att få tillbaka min DVD från reparation. Då var den inte reparerad ens. Mailade dem och de ville att jag skulle betala frakten dit igen och låta dem ha den i 9veckor till. SURE, Your system sucks skrev jag, eftersom de vägrade att betala frakten åt mig. Jävligt dålig service där när returgrejerna inte ens blir fixade. Däremot tycker jag Datorbutiken är bra. Returerna har aldrig tagit längre än typ 2-3 veckor för mig.
October 28, 2002
hmmmm, har ingen av er provat att kontakta ARN!?!? (Almänna Reklamations Nämnden) man har rätt till pengs om man fått varit utan sina grjjer så länge.... ARN e riktigt duktiga på att sätta fart på slöa företag!!! http://www.arn.se
August 22, 2005
Jo men jag lämnade in min brännare på siba o fick tillbaka den efter 1 månad, då hade jag hunnit köpa ny redan. Så det är itne bara internet butiker som är tröga.
Å andra sidan så fick jag en helt ny brännare, en bättre tom eftersom min inte fanns kvar i sortimentet, garantin nollställdes dessutom igen.
Men bäst av alt, jag gick tillbaka o lämnade tillbaka den o fick 1300kr. 😀
De visste inte att jag fått den på garantin eftersom han registrerat den som nyköp på kvittot jag fått.
June 11, 2001
Låter läskigt det där...
Synd att Skribo Font AB gick i kk, deras produkter kunde man tom köra över med pansarvagn, i butiken, man fick dom utbytta i allafall.
Kanske överdriver en smula, men ni förstår nog vart jag vill komma.
*snyft*
I :heart: Skribo Font
Ps. Prova Mycom AB , Drottninggatan 63, PUB-huset, Stockholm, ett ganska hyfsat företag, kommer 2 på min lista (Skribo Font ligger alltid 1:a)
1 Guest(s)