December 25, 2002
Tjo!
Ska köpa å bygga ett par datorer, senast jag handlade var det komplett och datorbutiken som gällde. Efter att ha kolla prisguiden här på NH såg jag att itbutikken ( http://se.itbutikken.dk ) låg förbannat bra till.
Är dom bra? För att utveckla lite:
1) Snabba?
2) Bra service?
3) Sjyssta grejer?
4) Hanterar reklamationer/problem bra?
Sen uppskattar jag självklart eventuella tips på butiker som är billigare, förutsatt att prisguiden inte är uppdaterad el. dylikt.
Nån som har erfarenheter? Vore guld.
//goE
March 27, 2002
hejhej!
min erfarenheter av itb. är mkt bra!
ja beställde en Hårddisk för ett tag sedan, tog ca. en veck inann den kom.
hårddisken var ca. 20% billigare än hos någon annan affär och den fungerar utmärkt. en annan gång beställte jag en CPU, vilen var trsig när ja fick den, så ja reklarmerade den, å fick gensat en nya på posten efter ca. 5 dagar. detta tycker iaf jag är en bra service. spinx
December 25, 2002
Hej handlat flera ggr itbutikken. Trevligt med email och track and trace sidan. Dock väldigt lång väntan om något måste återsändas. Fick trasig AMD-processor. Första gången fick jag vänta en dryg månad efter de fått processorn innan jag hade en ny. Den var också trasig!! har nu väntat 6 veckor. De har inte svarat på email men på telefon och lovat sända en ny senast en vecka sedan
Björn en kompis köpte en IBM deskstar hårddisk 80 Gb som ej fungerade efter drygt 2 månader många mejl de flesta utan svar och ett par telefonsamtal fick han en Maxtor-disk i stället. All detta under hösten.
Konklusion: Bra priser, bra information vid köp men mycket långsam reparations/utbytesservice med bristande information.
Det är som ett lotteri.
Lycka till!!
December 25, 2002
tackar tackar killar!
Känner mig grymt mkt visare nu 🙂
Blir nog till att beställa från itbutikken då, till stor del pga er feedback, men oxå delvis pga deras roliga namn :>
Ska köpa 3-4 burkar, så med lite flyt lyckas jag pruta till mig lite mängdrabatt oxå 😀
God fortsättning å gott nytt år på er!
May 21, 2002
itbuttiken måste vara den sämsta online butik.
det är många som har haft dåliga erfarenheter av dem.
Det tar tid att skicka tillbaks trasiga saker och dem kluddar mycket nej jag rekommenderar inte att beställa från dem.
http://www.komplett.se är så mycket bättre och så fattar man va dem säger också inga dansktalande puckon.
August 5, 2002
Itbutikken är mycket bra när det gäller priser/snabbhet men deras svaga punkt är garanterat supporten, fick ett icke-fungerande moderkort och försökte ringa dem på det svenska nummret säkert 20 gånger, men där var ingen som svarade, inte ens en telefonsvarare! Jag testa även på de insternationella men inte heller där något svar. Till sist fick ja tag i någon på det svanska nummret men han pratade juh danska! Sjukt drygt... Till sist använde jag deras returtjänst och skickade in moderkortet. Det tog en j*vla tid ( 1 månad ) men till slut fick ja iaf ett splitternytt!=)
Men anledningen till de låga priserna är förmodligen underbemanningen - så det är bara att välja, pris eller service.
January 11, 2002
kanske ska läsa lite innan du postar en ny tråd??
December 25, 2002
kk. Tackar för det svaret Izomatic, slutklämmen verkar illustera företaget väldigt väl 🙂
[PITA]Neo: Att läsa en tråd som är startad i negativ anda ger inte en helt objektiv bild. jag läste just den tråden (tack för länken) och fick se ett par avskräckande exempel, men även ett par positiva, och en lirare som belyste en mkt viktig sak, nämligen att detta LÅNGTIFRÅN är ett problem för onlinebutiker enbart. onoff, elchimpansen, siba, alla har sjukligt dåliga servicetider.
Jag hoppas du nu inser varför jag postade en neutral och objektiv tråd. Tack ändå för ditt inlägg, om än något sarkastiskt och drygt 😛
Men det var värt att läsa den kritiska tråden ang. itbutikken
//gee
1 Guest(s)