May 12, 2005
Jag beställde en vara från itbutikken.se på företag (jobbet), med betalning postrförskott.
Jag fick dock ingen faktura med vare sig i paketet, med avin, eller i efterhand.
Vad är det här för tomtar egentligen? Är det ens lagligt att ha registrerad verksamhet i Sverige (ja, de har ett svenskt organisations- och momsnr. och bedriver alltså verksamhet här också, under svenska förhållanden och lagar) och strunta i att skicka ut fakturor på det som sålts - särskilt till företag?
Det måste ju handla om skattebrott, eller? Vi är ju i iaf i stort behov av fakturan för vår egen redovisning.
Jag har tagit upp det med dem, men ännu (ca. 1 v efter) har de inte lyckats presentera någon sådan. De har dock erbjudit sig att skicka den via e-mail, men en e-mailad kopia av fakturan kan väl knappast räknas som ett dokument som skattemyndigheterna accepterar vid bokföring? I vilket fall som helst så har jag inte ens fått den kopian - bara en korrupt bilaga i ett e-mail som de påstår är fakturan.
Ska man anmäla dom? Vågar inte ens skicka tillbaka varan eftersom jag eg. inte har något bevis på att jag äger den (har ju inte ens fått min faktura!!)... Äh, jag får väl ringa skatteverket på måndag och snacka med dom om de här pajasarnas sätt att göra affärer.
1 Guest(s)