October 7, 2003
Ny digitalkamera ska inhalndas inom snar framtid och jag har läst oerhört många recensioner, tester m.m. och kommit fram till att det ska bli någon av dessa modeller, men jag behöver hjälp att avgöra vilken det ska bli.
Här är några skillnader på dem (jämfört med varandra):
Det som talar för Ixus 40 är att den är något mindre, billigare samt har en större display. Men däremot har den "bara" 4MP jämfört med Ixus 500 som har 5MP. Ixus 500 har också en finare färg samt Comapct-flash minnen, men är också dyrare.
Så ge era råd till vad jag ska göra. Balansbrädan är för mig helt jämn, och ser inte hur jag ska kunna skilja dem åt.
September 20, 2001
Precis, det blir snarare grynigare ju mer MP du har eftersom bilden får högre upplösning. Alltså är det onödigt med så hög MP om du inte ska ha affischer. Brorsan köpte en 430, vet inte vad skillnaden är, men den är kanon. Du lär bli nöjd vilken av dem du än köper....
October 7, 2003
Ja, 4MP räcker gott och väl till mina ändamål. Men andra skillnader är som sagt Compact flas eller SD. Sen har också Ixus 500 (enligt dem bilder jag kikat på) en helt kromad blank yta, medan Ixus 40 verkar ha en beige-aktig färg som jag inte gillar.
Men det kanske inte är värt att lägga ut ytterliggare hundralappar på en 500
2 Guest(s)