March 2, 2002
Mitt mail till dem säger det mesta:
Hej !
Igår var jag tillsammans med min kompis i er butik och köpte ett: AGP ATI Radeon 8500 Pro m. 128 Mb DDR m. TV Ttgång & DVI (275MHZ/275MHZ), ett Powercolor. Först ringde jag och frågade om det 128 mbyte minne och att det var ett 8500 och inget 8500LE.
Ni sa följande: En kund hade köpt ett Powercolor Radeon 8500 Pro 64 mbyte, kortet hade gått sönder och kunden lämnade tillbaka det. Istället för att vänta på ett nytt kort så valde denna kund att köpa ett 9000 pro och lägga pengar emellan. När ni fick ett nytt kort från leverantören så hade de skickat ett Powercolor Radeon 8500 Pro 128 mbyte istället och det kortet fick jag köpa av er billigt.
Nu är det så att det kort som låg i kartongen när jag kom hem ej var ett Powercolor Radeon 8500 Pro 128 mbyte, utan ett med 64 mbyte. Dessutom så var det första jag såg när jag tog ut kortet ur förpackningen att det fattades en komponent som uppenbarligen hade slitits loss från kortet. Dessutom så var kylflänsen täckt av ett lager tjockt lager damm.
Ni har sålt det kort till mig som den förra kunden lämnade tillbaka. Ett TRASIGT, BEGAGNAT kort med HÄLFTEN av det minnet som står på mitt kvitto.
Jag jobbar som programmerare (bl.a med hårdvarunära programmering) och har bl.a datorer som intresse sedan 10 år tillbaka så mig lurar man inte så lätt.
Nu är jag förbannad som fan !!! I morgon så kommer jag att tillsammans med min kompis att komma tillbaka med kortet, ni har till dess på er att fundera ut ett sätt att KOMPENSERA mig för det besvär detta vållat mig. Ni har gjort er skyldiga till bedrägeri och jag kommer att polisanmäla er om ni inte har någon bra förklaring till det inträffade.
Jag är endast intresserad av: Radeon 8500 128 mbyte, Radeon 9500 Pro 128 mbyte eller ett Radeon 9700 pro 128 mbyte. INGET ANNAT !!!
Jag skall ha ett nytt 8500 128 mbyte kort i morgon när jag kommer, till samma pris som jag köpte detta för. Jag skiter i om ni måste skicka efter ett med bud. Jag förväntar mig ett svar innan klockan 12.00 i morgon.
Vi syns i morrn
/Nicklas
September 23, 2002
Nicke_b2425 wrote: Mitt mail till dem säger det mesta:
Hej !
Igår var jag tillsammans med min kompis i er butik och köpte ett: AGP ATI Radeon 8500 Pro m. 128 Mb DDR m. TV Ttgång & DVI (275MHZ/275MHZ), ett Powercolor. Först ringde jag och frågade om det 128 mbyte minne och att det var ett 8500 och inget 8500LE.
Ni sa följande: En kund hade köpt ett Powercolor Radeon 8500 Pro 64 mbyte, kortet hade gått sönder och kunden lämnade tillbaka det. Istället för att vänta på ett nytt kort så valde denna kund att köpa ett 9000 pro och lägga pengar emellan. När ni fick ett nytt kort från leverantören så hade de skickat ett Powercolor Radeon 8500 Pro 128 mbyte istället och det kortet fick jag köpa av er billigt.
Nu är det så att det kort som låg i kartongen när jag kom hem ej var ett Powercolor Radeon 8500 Pro 128 mbyte, utan ett med 64 mbyte. Dessutom så var det första jag såg när jag tog ut kortet ur förpackningen att det fattades en komponent som uppenbarligen hade slitits loss från kortet. Dessutom så var kylflänsen täckt av ett lager tjockt lager damm.
Ni har sålt det kort till mig som den förra kunden lämnade tillbaka. Ett TRASIGT, BEGAGNAT kort med HÄLFTEN av det minnet som står på mitt kvitto.
Jag jobbar som programmerare (bl.a med hårdvarunära programmering) och har bl.a datorer som intresse sedan 10 år tillbaka så mig lurar man inte så lätt.Nu är jag förbannad som fan !!! I morgon så kommer jag att tillsammans med min kompis att komma tillbaka med kortet, ni har till dess på er att fundera ut ett sätt att KOMPENSERA mig för det besvär detta vållat mig. Ni har gjort er skyldiga till bedrägeri och jag kommer att polisanmäla er om ni inte har någon bra förklaring till det inträffade.
Jag är endast intresserad av: Radeon 8500 128 mbyte, Radeon 9500 Pro 128 mbyte eller ett Radeon 9700 pro 128 mbyte. INGET ANNAT !!!
Jag skall ha ett nytt 8500 128 mbyte kort i morgon när jag kommer, till samma pris som jag köpte detta för. Jag skiter i om ni måste skicka efter ett med bud. Jag förväntar mig ett svar innan klockan 12.00 i morgon.Vi syns i morrn
/Nicklas
Hur gammal är du ?
Inte för att vara otrevlig eller så men du verkar inte över 18 iaf...
Förstår att du är irriterad på dem, men att skriva i ett mail till dem att " du skiter i om dem måste fixa ett bud " eller komma med andra hotelser kommer man ingen vart med.
Att använda ord som t.ex " fan " i ett mail till ett företag är också lite klantigt.
Lugna ner dig bara, du har ju kvitto på att du ska ha ett 8500 med 128Mb, då är de ju lugnt.
Sen om de du skriver stämmer så är det ju såklart lite svinaktigt, men ändå lugna dig lite 🙂
Detta löser sig!
March 2, 2002
Grabben:
1. Jag fylller 27 år i november, så vänligen uttala dig inte om min svenska i detta mail. Tilläggas kan, att jag hade betyg:5 i svenska. Om jag vill skriva en uppsats så kan jag göra det, det var dock inte min avsikt med detta mail
2. Jag är arg, om du har någon empati så kanske du förstår hur jag känner...
3. De kan knappt prata svenska i denna butik så man måste nog få dem att förstå att man menar allvar.
4. Det är inga hederliga människor i denna butik. Allvarligt, de sålde ett begagnat, trasigt kort i sken av att det var ett nytt.
Varför ger du dig på mig ? Är det ingen som tycker att detta är för***ligt på ren svenska. Här handlar det inte om bristande support eller nåt misstag utan ren och skär lögn och skumraskaffär.
September 23, 2002
Nicke_b2425 wrote: Grabben:
1. Jag fylller 27 år i november, så vänligen uttala dig inte om min svenska i detta mail. Tilläggas kan, att jag hade betyg:5 i svenska. Om jag vill skriva en uppsats så kan jag göra det, det var dock inte min avsikt med detta mail
2. Jag är arg, om du har någon empati så kanske du förstår hur jag känner...
3. De kan knappt prata svenska i denna butik så man måste nog få dem att förstå att man menar allvar.
4. Det är inga hederliga människor i denna butik. Allvarligt, de sålde ett begagnat, trasigt kort i sken av att det var ett nytt.
Varför ger du dig på mig ? Är det ingen som tycker att detta är för***ligt på ren svenska. Här handlar det inte om bristande support eller nåt misstag utan ren och skär lögn och skumraskaffär.
1. Omogen för sin ålder har man ju hört...
Angående dina svenska kunskaper, jag tror dig, men vad har det med saken att göra ?
2. Som jag skrev, jag förstår dig mycket väl
3. Ok, ingen kommentar.
4. Se 3.
Och till sist, jag reagera på ditt oerhört klantiga/dumma email, där du kommer med hotelser m.m och det kommer man inget vart med. Så enkelt är det.
Och ja, det är förjävligt att dem gör så här! Håller helt med dig.
Skulle också vart helt vansinnig.
En sak jag undar dock, hur såg kartongen till grafikkortet ut när du fick det ?
March 2, 2002
Skall vi gräva ner stridsyxan och koncentera oss på problemet nu då ?
Annars så börjar jag snart gråta....
Kartongen var givetvis öppnat, kablar låg i snyggt och prydligt tillsammans med drivisar. Kortet låg dock i en antistatisk plastpåse, igentejpad.
Denna bild kommer från NH's recension av ett Powercolor 8500 64 mbyte:
https://www.nordichardware.com.....%20bak.jpg
Exakt så såg mitt kort ut, med samma beteckning och streckkod, förrutom att den lilla oranga kondensatorn mellan de två översta minnesmodulerna var bortsliten. Man ser rester av kondensatorn.
Kan det inte vara så att föregående ägare klockat kortet och skadat denna kondenstor då han satte på någon form av kylning på minnesmodulerna ?
September 23, 2002
Det är min gissning också.
Hoppas att du får ett nytt imorn och en polisanmälan är nästan på sin plats, då det faktiskt rör sig om bedrägeri.
Han som sålde kortet till dig måste ju ha vetat att den var defekt.
Lycka till imorn iaf.
Posta gärna här imorn hur det går osv 🙂
Vilken yxa prata du om ?
March 2, 2002
June 17, 2002
FY FAN!!!!
Jag skulle fan åkt dit med en gång o giddrat med dom... Inget mail eller nåt... Åkt dit o gnällt som fan...
Vill dom inte göra som jag säger så e det ju bara att ringa en viss myndighet som heter polisen...
Det e ju fan grovt bedrägeri o lögn...
HOPPAS DET LÖSER SIG FÖR DIG!!!!
March 2, 2002
May 27, 2002
Fråga? Hur kommer det sig att du överhuvudtage kom på tanken att handla i denna affär från början när du i brevet listar 2 starka argument för att avstå? Känns som någon på 27år borde veta bättre! Likaså måste ju nätbutiker etc vara billigare än tph (turken på hörnet) men men.. kasta inte sten i glashus heter det ju.
May 29, 2001
Anmäl dom till ARN, sen finns det nåt ställe som heter svarta listan där du kan skriva ett litet inlägg http://www.svartalistan.com och sätta dit dom j*vlarna
April 10, 2001
Har själv inhandlat ett par saker där. mest för att jag själv bodde på Kungsholmen och att det då var nära till denna butik, som dessutom har budgetprylar på lager. Har dock aldrig råkat ut för nått problem där, så jag tycker inte att man behöver totalsåga en affär för en händelse.
Skulle inte förvåna mig om att det hela kan vara ett stort misstag.
Att dom har packat fel,packat det trasiga kortet i fel låda, och skickat till tillverkaren det hela utbyteskortet, sånt kan hända.
Men, visst, man blir duktigt upprörd när man inte får det man betalar för.
Sen en liten passus, dom är inte turkar, dom är kineser, som har mer än en butik i stan, kolla http://www.hagsatradata.com samma butik 🙂 samma sortiment, samma priser. finns nog stor chans att dom kan skaka fram rätt produkt åt dig.
March 2, 2002
De ska få en ärlig chans att förklara sig, och den förklaringen skall jag ha innan jag åker dit då jag inte tänker stå där och tjafsa....
bF0rD: Nej i detta fall var det inte billigare på någon nätbutik. Deras förklaring lät trovärdig. Att leverantören skickat fel kort och att jag skulle få köpa ett 8500 128 mbyte för samma pris som de tar för ett med 64 mbyte...1349 :-. Vilket är det pris som stått på deras sida i ett antal månader. I annat fall skulle jag ha köpt ett Radeon 9500 pro 128 mb från Komplett för 2000 spänn om 10 dagar.....
March 2, 2002
OK, de hävdar att de blivit blåsta av sin leverantör......och erkänner att de har missat att kolla vad de fått tillbaka från leverantören utan bara stoppat in kortet i lådan. De säger också att de lovat mig att det var 128 mbyte i minne. Va f*n skall jag svara på det. Just nu känner jag bara att jag vill ha mina pengar tillbaka och jag vill aldrig gå in i denna butik igen...
Det skulle ju kunna vara ett sätt från deras sida att pracka på kunder 9000 pro kort, eftersom det var precis vad de föreslog till mig nu, och inte kunde förstå att jag inte ville ha det istället. Precis som den andra kunden.
De kan ju blåljuga eller tala sanning jag har ju inga bevis. Eftersom det är deras ansvar så skulle man kanske kunna ha anmält dem ändå. Men jag orkar inte utan hoppas att det här har blivit en läxa även för andra.
Det slår aldrig fel:
När det låter för bra för att vara sant. Så är det de så
September 23, 2002
stå på dig för fan !!!
Det finns lagar som står bakom _dig_ som köpare
Är det fel på en vara du köpt har du enligt konsumentköplagen rätt att:
* hålla inne betalningen
* kräva att felet avhjälps
* kräva en ny, felfri vara
* få prisavdrag
* få ersättning för reparation
* häva köpet och få pengarna tillbaka
* få skadestånd.
March 2, 2002
Jag gick dit visade dem den att en komponent var bortsliten, då frågade de mig 3 ggr om jag var säker på att det inte var jag som lyckats slita bort den !! Då visade jag dem kylflänsen som var full med damm, vilket fick dem att genast bli väldigt tysta...
Nu skulle de skälla ut sin leverantör och medmera medmera...Jag vet ej om de talade sanning eller ej, dock så fattar jag inte hur de kunde inbilla sig att det skulle vara 128 mbyte minne och det verkade de inte fatta själva heller. Då jag ej ville köpa nåt annat i denna butik eller ha med dem att göra i fortsättningen så fick jag pengarna tillbaka (på kortet som jag betalade med).
Det kostade mig 3 timmar förlorad arbetstid samt ca 100 spänn i resekostnader, sammanlagt ca 500 spänn...Jag kommer att köpa ett 9500 pro 128 mbyte från Komplett för 2000 kr när det kommer in. Hädanefter så kommer jag ej att befatta mig med oseriösa källarbutiker, nogrannhet, ärlighet och support är värt en hel del.
August 24, 2002
de är ju klart det vart klockat! Det är den förra kunden som varit oärlig och affären, förra ägaren klockar kortat> kortet går sönder> ägaren lämnar in det och hävdar garantifel> köper ett nytt med förklaringen "orkar inte vänta"> affären tror de skall få ett nytt kort tillbaka o säjla åter> leverantören ser det givna felet> skickar tillbaks det som det är> butiken blir blåst på ett kort!> butiken gör ett försök att få ut nåt av det! och säljer det till kund igen i tron att kortet kanske fungerar!
Ja, så verkar det ju, väldigt uttänkt!
Sluta svär o håll på, dem ordnar det ju!
2 Guest(s)