August 24, 2002
du skrev det idag så du har inte fått nåt svar då?
Öh, med ordnar menar jag att "affären" ordnar en fungerande produkt för det har du ju betalt för. Alltså har du kvitto på att du köpt denna specefika vara, då ska du väl utan problem få ett nytt kort?
Om inte så är det ju bara att påvissa köpmannalagen.
March 2, 2002
January 5, 2002
Nicke_b2425 wrote: Grabben:
1. Jag fylller 27 år i november, så vänligen uttala dig inte om min svenska i detta mail. Tilläggas kan, att jag hade betyg:5 i svenska. Om jag vill skriva en uppsats så kan jag göra det, det var dock inte min avsikt med detta mail
3. De kan knappt prata svenska i denna butik så man måste nog få dem att förstå att man menar allvar.
4. Det är inga hederliga människor i denna butik. Allvarligt, de sålde ett begagnat, trasigt kort i sken av att det var ett nytt.
Först vill jag säga att jag inte har läst topic, så jag ber om ursäkt om det som skrivs redan har skrivits tidigare.
1. Underbart. Dock bör man använda ett vårdat språk när man skriver brev till exempelvis företag, speciellt om det rör ett sådant här ärende.
3. Människorna som driver Bantorget Data kan inte tala svenska, det kan jag intyga. Jag tror dock inte att det blir lättare för dem att förstå vad du vill få fram om du använder svordomar och hotelser i ett dåligt formulerat brev.
4. Nej, de är inte speciellt hederliga. Själv så fick jag promenera dit tillsammans med en ganska stor polare och ryta till lite för att de skulle förstå.
/edit:
Jag är glad att det löste sig för din del.
Förstår fortfarande inte hur denna butik överhuvudtaget kan existera. Den är totalt värdelös på alla sätt, ligger på samma nivå som DataPrince.
1 Guest(s)