August 5, 2003
Hej, jag har funderat länge lääääääääääänge, men jag kanitne riktit bestämma mig jag hade tänkt köpa
Xp2500 🙁
Hercules 9800 Pro 8)
160 Gb Seriall-ATA hd
non brännare
nått chassi osv
meh det e just det att minpolare tycker jag ska köpa itnel istället är intel så jävl@ mkt bättre än AMD och räcker itne AMD ? Jag har hört att man kan clocka XO 2500 rätt bra stämmer det och i så fall hur mkt kan man klocka den ? Jag hade också tänkt köpa TT Volcano 2 Xacer editon CPU fläkt är den bera räcker den fall man vill klocka.... :bok:
Ps hade brottom när jag skrev dett så 😀 hehe
August 5, 2003
May 11, 2003
AMD räcker till för vissa, för andra inte.. Det är ett faktum att Intel har bättre prestanda och sen klockar de flesta bra. Ta bara P4 2,4GHz (800 FSB) som exempel, den kan man överklocka rätt så friskt.. Sen skiljer sig inte priset så mycket längre så att argumenten blir färre och färre att köpa en AMD i dagsläget.
Det är min syn på det hela och äger själv 2 st Intel-prollar, en 3,06GHz och en 2,8GHz. 🙂
January 28, 2003
keffing wrote: däremot är ju faktikst amds low-mid end processorer fett billigare än motsvarande pentium... en barton 2500+ för 800 tex... vad kostar en p4 2.4C? 1800 spänn...
och hur mkt bättre presterar den inte?? 50% snabbare i bandbreddskrävande saker... amd's PR-rating lurar bara folk nu när intel är så pass mkt snabbare!
processorn kommer bli en flaskhals såtillvida att det behövs en intel 3,2ghz C-processor för att man ska se vad grafikkortet verkligen går för
August 5, 2003
December 6, 2001
Du måste bestämma dig för vad du vill ha prestanda på processorn. XP 2500+ presterar ganska bra och är billig, P4 2,4Ghz 800FSB presterar ännu bättre och är mycket dyrare.
I prestandaklassen runt 2500+ finns det ingen som kan konkurrera med pris/prestanda kvoten som 2500+:an har. Detsamma gäller i prestandaklassen som 2,4Ghz 800FSB ligger i. Bara att bestämma sig.
Jag gjorde en tråd om det här tidigare
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=58693
July 26, 2003
Det skulle inte jag, I genomsnitt är P4 2.4-C mycket snabbare än 2800+, i en del tester så knäcker den 3200+, sen kan den klockas till >3 Ghz som knäcker amd i nästan alla benchmarks.
1 Guest(s)