June 27, 2002
Spaic wrote: Det skulle inte jag, I genomsnitt är P4 2.4-C mycket snabbare än 2800+, i en del tester så knäcker den 3200+, sen kan den klockas till >3 Ghz som knäcker amd i nästan alla benchmarks.
Du jag satt och jämförde en polares intel med 800 bus och hans server burk med AMD 3000+ Intel cpu var en 2800 eller nåt sån, fan den enda skillnaden jag märkte var att det längre tid att öppna vissa prylar och att starta spel med Intel burken..men men lita ni på era förbannade benchmarks.
January 28, 2003
Redfaction wrote: [quote=Spaic]Det skulle inte jag, I genomsnitt är P4 2.4-C mycket snabbare än 2800+, i en del tester så knäcker den 3200+, sen kan den klockas till >3 Ghz som knäcker amd i nästan alla benchmarks.
Du jag satt och jämförde en polares intel med 800 bus och hans server burk med AMD 3000+ Intel cpu var en 2800 eller nåt sån, fan den enda skillnaden jag märkte var att det längre tid att öppna vissa prylar och att starta spel med Intel burken..men men lita ni på era förbannade benchmarks.
intel är snabbare... men vissa trångsynta människor verkar inte fatta det... och prisskillnaden? hmm, en 2800+ med en kylare som är i klass med intels original är va 300 dyrare än en P4 2,4C och mellan dom två är prestandan likvärdig, nästan iaf, för inteln är bättre 😉
December 6, 2001
Redfaction wrote: [quote=Spaic]Det skulle inte jag, I genomsnitt är P4 2.4-C mycket snabbare än 2800+, i en del tester så knäcker den 3200+, sen kan den klockas till >3 Ghz som knäcker amd i nästan alla benchmarks.
Hur lång tid det tar att öppna olika prylar och starta spel är ju främst beroende av ramminnet och hårddisken. Ta en titt på tomshardware senaste cpu-recension vetja.
January 28, 2003
Redfaction wrote: [quote=MrWeizel][quote=Redfaction]Nänä deras tester är ju inte ens i närheten vad andra komme rfram till..:)
nope, inte i närheten av det amd-fansiterna får fram...
Det där tar jag som ett riktigt noob svar..
gör du så... intel är snabbare hur fan du än tar det
June 27, 2002
Visst fan är de snabbare men de blir mycket dyrare lika så.
Moderkort som utnyttjar prollen går på runt 2-2500kr sen kostar prollen mer också.
Medans en bra prolle AMD kostar 850kr + moderkort 1100kr..:)
Jag har inte hittat nån anledning till att köpa Intel om jag nu inte vinner moderkortet i månadstävlingen..:)
June 27, 2002
Smirnoff wrote: vad snackar du om.
Man får ett schysst p4 mobbo för 1300 (abit IS7) samt en 2.4C för 2000kr.
Amd kostar ju 850 (men då är det bulkad version) då måste man köpa en bra fläkt + Ac3 och det går ju på runt 5-600kr.
Nu snackar vi inte näst bäst för den prollen nu är de tju bästa mobo till AMD kontra bästa mobo för intel och då blir det dyrt i Intels fall...
July 26, 2003
Vilket är det bästa AMD moderkortet som är så billigt då, om du menar Abit NF7-S rev 2.0 så saknar det mycket av den funktionalitet som de dyrare i875 moderkorten har, 4-6 minnes bankar, SATA raid(0,1) och gigabit LAN (CSA) på nordbryggan. CSA måste licenseras av intel och blir därför dyrare. De billigare i865 korten gör inte nödvändigtvis processorn långsammare utan de saknar dyra extra funktioner precis som NF7-S.
1 Guest(s)