JAMO PJ DVD-P 5000 DVD-SPELARE|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
JAMO PJ DVD-P 5000 DVD-SPELARE
Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 22, 2005 - 12:43 am
sp_Permalink sp_Print

Funderar på att köpa mig en DVD-spelare. Valde egentligen den billigaste som fanns med DIVX stöd. Så det är egentligen ingen superduper DVD jag vill köpa utan jag vill bara ha en så jag får köpt mig en nån gång 😛

Slutbabblat 😛 Undrar bara om någon har nånting att säga om denna dvd spelaren 🙂

http://www.dustinhome.se/Dacsa.....5010076102

Den har ju DivX stöd, men jag vet inte hur det är med subtitlar, någon som vet ? 🙂

Eller finns det någon annan DVD-spelare ni rekomenderar i samma prisklass, alltså en budget DVD med stöd för DivX och gärna stöd för Subtitlar också 🙂 ?

//Stellan 🙂

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
846843
February 22, 2005 - 2:03 am
sp_Permalink sp_Print

Är du ute efter en spelare där divx/xvid har prioritet #1 är det en philips dvp630 du skall ha.

Klarar allt man slänger i.. klarar tom packed bittstream som alla dvdspelare med mediatechchipp inte klarar av...

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
846911
February 22, 2005 - 9:11 am
sp_Permalink sp_Print

Jag fick hem en LG DVX-8651 igår. Jag har inte hunnit testa den så mycket än annat än med riktigt DVD-skiva. Den ska hantera subtitles samt DivX 3.x, 4.x, 5.x samt Xvid. Jag köpte den då den fick bra kritik av användare på dvdforum. Den lär ska ta allt man trycker i den. Det jag noterat hittills är at den mycket tyst. Köper du en Philips 630 så måste du uppdatera firmware till senaste (1102) så går den lite tystare och klarar Xvid lite bättre.

Jag ska prova LGn lite mer i veckan och helgen så kan jag försöka komma ihåg attkomma tillbaka med mer info sen. Jag har en drös med diverse filmer i alla olika DivX och Xvid format hemma som jag ska testa.

LG finns på On Off. Dom har kampaj på den med jämna intervaller, då går den för 790:- Igår kostade den 790:- på webben, idag ser jag att den är uppe i 990:- igen.

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
846961
February 22, 2005 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.packardbell.se/prod.....de1767.asp

Spelar Dvix/Xvid och man kan uppdatera codecs på den.

Finns för 799kr i elgiganten.

Blaxxor
Member
Medlem
846981
February 22, 2005 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote: http://www.packardbell.se/prod.....de1767.asp

Spelar Dvix/Xvid och man kan uppdatera codecs på den.

Finns för 799kr i elgiganten.

Det där lät ju intressant kan jag säga 🙂 Slippa frakt och sånt om den krånglar 🙂 Någon som vet om den spelar med Subtitles ? Har inte hittat något om det så det gör den säkert inte 😛

Edit: Det kunde den tydligen efter lite knapptryckande 🙂 Blir nog en sådan 🙂

Tack för alla tips 🙂

//MVH Stellan

Edit2: Den fanns inte inne i Trollhättan och inte u Uddevalla så man får väl ta och vänta och se om den kommer in 😛

Blaxxor
Member
Medlem
847027
February 22, 2005 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Mailade supporten på Elgiganten.se och frågade om produkten skulle komma in i Trollhättan. Fick detta svaret:

Elgiganten.se wrote: Hej Stellan!

Välkommen till varuhuset för beställning då även en handpenning ska läggas.
Leveranstiden är på ca 1 vecka efter gjord beställning då produkten finns
hemma på vårt huvudlager.

Välkommen till oss.

Med vänlig hälsning
Martina
El-Gigantens kundcenter
0771-115115
http://www.elgiganten.se

Tycker det står lite luddigt 😛 Men jag ska alltså åka dit och säga att jag vill ha en, lägga handpenning, och sen får jag produkten inom en vecka ?

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
847399
February 22, 2005 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag testat min nya LG 8651 lite mer. Jag har matat den med skivor, gamla som nya. Har testat DivX 3.x, 4.x och 5.x samt Xvid, jag tryckte i skivor med SVCD som en fil och authorized (heter det så?) och den spelar upp allt. Jag tryckte i en CD med en SVCD-fil på +850 MB, alltså 150 MB overburn, och spelaren plockade upp filmen direkt utan problem! Det är en Infinity-skiva som kan överbrännas upp tilll 900MB med vissa CD-brännare. Men, jag haft problem att öppna filer i andra datorer, när jag har haft mycket overburn, men inte i LGn!

Jag har inte hunnit testa olika subtitles än, men det står i manualen att den ska klara alla de vanligaste subtitle-formaten. Och med tanke på att den överträffat allt jag väntat mig hittills så tvivlar jag inte alls.

Att betala 790:- för denna känns nästan som att råna OnOff!

Blaxxor
Member
Medlem
847709
February 23, 2005 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

John_lz wrote: Nu har jag testat min nya LG 8651 lite mer. Jag har matat den med skivor, gamla som nya. Har testat DivX 3.x, 4.x och 5.x samt Xvid, jag tryckte i skivor med SVCD som en fil och authorized (heter det så?) och den spelar upp allt. Jag tryckte i en CD med en SVCD-fil på +850 MB, alltså 150 MB overburn, och spelaren plockade upp filmen direkt utan problem! Det är en Infinity-skiva som kan överbrännas upp tilll 900MB med vissa CD-brännare. Men, jag haft problem att öppna filer i andra datorer, när jag har haft mycket overburn, men inte i LGn!

Jag har inte hunnit testa olika subtitles än, men det står i manualen att den ska klara alla de vanligaste subtitle-formaten. Och med tanke på att den överträffat allt jag väntat mig hittills så tvivlar jag inte alls.

Att betala 790:- för denna känns nästan som att råna OnOff!

Låter väldigt positivt 🙂 Kan du inte återkomma sen när du testat de olika textformaten också ? 🙂

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
848351
February 24, 2005 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Pioneer DV-470 kan jag varmt rekomendera, inte bara jag som tycker den är grym. Kolla på nätet, nästan alla hyllar den.

Blaxxor
Member
Medlem
854229
March 6, 2005 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

VIlle bara komplettera tråden med att jag köpte Packard Bellen från Elgiganten för 799kr

Har provat lite olika skivor:
DVD på DVD-R
DVD på DVD+R
SVCD på CDR
VCD på CDR
Mp3 på CDR
DivX 3, 4, 5 på CDR
Divx, 3, 4, 5 med subs på CDR
Xvid på CDR
Xvid med subs på CDR

Och allt har fungerat 🙂

Enda tråkiga är att Subsen på DivX och Xvid blir i gul text och att Å, Ä och Ö inte textas riktigt.

Men det ska tydligen vara en Firmware upgrade på gång 🙂 Hoppas på det 🙂

Väldigt nöjd för dom pengarna 🙂

//MVH Stellan

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
854438
March 7, 2005 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

En liten uppdatering angående LG 8651. Jag har hunnit testa lite mer men tyvärr inte så mycket. Jag har nästan uteslutande använt mig av Verbatim DVD +RW skivor. Jag har ännu inte hittat något format den inte spelar. Jag bränner skivorna med filformat UDF och har testat DivX 5.0, SVCD och Xvid med text och alla format fungerar bra med textfil i .srt-format. Tyvärr har jag inte hunnit testa .sub än. Det enda jag reagerat negativt mot är att vissa filmer i med Xvid-codec kan kännas lite hackiga. Dessa är NTSC Film i 23.976 Frames/Sec. Om det är NTSC Film - formatet eller Xvid codecen som ställer till det vet jag inte än.
En annan sak som jag reagerat på är att den visar texten i rätt litet format, men det ska finnas ett nytt firmware som ökar på storleken på texten. Jag har inte hittat det firmwaret än men jag har läst om det på andra forum.

Blaxxor
Member
Medlem
854441
March 7, 2005 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja det är samma här. Font storleken är ganska liten och ibland visar den gul text istället för vit.

Vet inte varför bara.

Men det ska ju vara en Firmware uppgradering på gång till min också 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 377
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL