April 29, 2002
Funderar på att köpa en ny joystick. Problemet är att jag är vänsterhänt och inte kan använda de flesta MS joys såsom Precision Pro och dyligt. Hade förut en MS Sidewinder 3D Pro, vilket i mitt tycke är den bästa joystick som någonsin tillverkas, men den gick sönder och dom har slutat göra dom 🙁
Nu har jag en Saitek Cyborg 3D Digital, men även den börjar dansa sista valsen. Har sett att Saitek har släppt en ny, Saitek Cyborg 3D Force, vilken verkar lovande. Har dock inte hittat den på några svenska butiker (datorbutiken, dustin, komplett). Är det någon som vet någon butik som säljer den? Eller alternativt kan rekommendera en annan bra joystick för vänsterhänta. Priset är av ringa betydelse.
December 6, 2001
Vet inte så mycket om den Force modellen tyvärr, men om den har force feedback kanske den är nåt att satsa på. Har själv aldrig kört med force feedback. Jag har just nu en Saitek Cyborg 3D USB, för även jag vänsterhänt nämligen. Har för mig att den är ganska lik digital modellen. Den fungerar iallafall väldigt bra.
1 Guest(s)