Junkyard|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Junkyard
Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 20, 2005 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej, för 2-3 veckor sen gjorde jag en beställning från http://www.junkyard.se och vill dela med mig till er av mina erfarenheter.

Det hela började med att jag gjorde en beställning på 2st tröjjor, 5st t-shirts och ett bälte.
Ungefär 2 veckor senare kom ett paket till mig, jag hämtade ut det och såg fram emot mina nya kläder.
När jag packar upp paketet ser jag att jag istället har fått: 2st par skor, 4st helt andra t-shirts, 3par strumpor och några pins. Dom hade skickat fel paket till mig och mitt paket till killen vars paket jag fick.
Efter lite mailande med junkyard så bestämmer dom att dom ska skicka en fraktsedel till mig och en till den andra killen så att vi skickar paketen direkt till varandra.
När jag får hem fraktsedeln så får jag även med mitt kvitto, på det står det att en av tröjjorna och en av t-shirtarna inte fanns, så jag får inte dom. Jag blev ganska irriterad över att dom inte kan leverera vad som säger sig kunna, men men.
Som ni förstår så var jag vid detta laget ganska förbannad på junkyard och hur min order har sköts, men jag struntade i det och inväntade mitt paket.
Idag kom paketet, jag sticker iväg till posten och hämtar upp det. När jag kommer hem och packar upp mitt paket så ser jag att bältet jag hade beställt inte är med, men dom glömde då inte att ta betalt för det.

Ja, som ni kanske förstår så är jag inte direkt nöjd med hur allting har sköts och junkyard kommer imorgon (innan klockan 12 för då stänger deras växel) få ett samtal av mig och det ska bli intressant att se vad dom har att säga om detta.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
952728
September 20, 2005 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Ska bli kul att höra vad de säger.

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
952781
September 20, 2005 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

tråkigt. De har ju haft väldigt mycket att göra nu under rean de hade men det som har hänt dig är ju väldigt dålig stil.

har personligen aldrig beställt från deras sida men handlat en del i deras butiker. De är schyssta men jag har fått uppfattningen av att de har ett ineffektivt system för att sköta sina ordrar.

Jaja, det ska bli intressant att se hur det går.

Föresten; vad tycker ni om den nya hemsidan?

Coore
Member
Medlem
952844
September 20, 2005 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

berghund wrote: tråkigt. De har ju haft väldigt mycket att göra nu under rean de hade men det som har hänt dig är ju väldigt dålig stil.

har personligen aldrig beställt från deras sida men handlat en del i deras butiker. De är schyssta men jag har fått uppfattningen av att de har ett ineffektivt system för att sköta sina ordrar.

Jaja, det ska bli intressant att se hur det går.

Föresten; vad tycker ni om den nya hemsidan?

Jo, jag vet att dom har haft mycket att göra nu. Men om dom inte kan hantera deras ordrar när dom har rea så får dom ju helt enkelt fixa så att det flyter på eller strunta i att ha sådan rea.
Man ska inte ta sig vatten över huvudet...

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
953065
September 21, 2005 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Jo, jag vet att dom har haft mycket att göra nu. Men om dom inte kan hantera deras ordrar när dom har rea så får dom ju helt enkelt fixa så att det flyter på eller strunta i att ha sådan rea.

Helt sant.

Hur har det gått idag? Vad blev sagt?

Rodd
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
953090
September 21, 2005 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

sist jag beställde av junkyard skickade jackan fel (mottagaren vägrade skicka tillbaks den) och dojjerna kom tre veckor senare. :cy:

Coore
Member
Medlem
953144
September 21, 2005 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

berghund wrote: [quote=Coore]Jo, jag vet att dom har haft mycket att göra nu. Men om dom inte kan hantera deras ordrar när dom har rea så får dom ju helt enkelt fixa så att det flyter på eller strunta i att ha sådan rea.

Helt sant.

Hur har det gått idag? Vad blev sagt?

Jag ringde dom i morse och dom sa att dom skulle skicka bältet plus någon grej som ersättning.
Senare idag fick jag ett mail:

Tyvärr så var det så att det bältet ej var med skickat på grund av att det inte fanns, se efter på sidan om du hittar nått i annat bälte för 149:- eller om du hellre vill ha pengarna tillbaka

Det finns inget bälte för 149:- jag vill ha, jag mailade och sa detta men sa att det fanns ett annat bälte som kostade mer som jag skulle kunna tänka mig och bad dom ge mig detta gratis, eller till ett rabatterat pris som ersättning. Vi får se vad dom svarar på detta. Jag hoppas att dom gör det bästa av situationen och ger mig bältet gratis.

Rodd wrote: sist jag beställde av junkyard skickade jackan fel (mottagaren vägrade skicka tillbaks den) och dojjerna kom tre veckor senare. :cy:

Trist när sådant här händer. Jag ska iaf aldrig mer handla från junkyard.

Coore
Member
Medlem
957486
October 1, 2005 - 9:29 am
sp_Permalink sp_Print

Som sagt mailade jag och sa att det inte fanns något bälte för 149:- jag ville ha och bad om ett annat istället.

Dom skickade faktiskt det andra bältet till mig istället, det kostade 549:-. Så man kan väl säga att jag fick 400:- i rabatt som plåster på såren.
Det tycker jag var bra gjort av junkyard, nu lyftes dom lite i mina ögon.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
957777
October 1, 2005 - 11:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag beställde en jacka därifrån förra året. Det började med att de skickade fel jacka och dessutom i fel storlek.

Runt två veckor senare när jag fick jackan jag egentligen skulle ha var det fortfarande fel storlek på den..

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
957783
October 2, 2005 - 12:00 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm, jag har handlat från junkyard en gång och det fungerade felfritt. Men det var ett tag sedan, de har kanske lagt av sig lr så hade jag tur.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 375
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL