January 7, 2003
Marron, eftersom du verkar vara ganska oinsatt skulle jag avråda från det första av dina förslag. Det är en dator som är överklockad, vilket innebär att vid något fel kan den nollställas och du kör i "vanlig" hastighet. Tycker att du ska ta ett vanligt paket som tex det andra du föreslog eller titta hos komplett.se eller oneshop.nu.
July 27, 2002
laudanum wrote: Marron, eftersom du verkar vara ganska oinsatt skulle jag avråda från det första av dina förslag. Det är en dator som är överklockad, vilket innebär att vid något fel kan den nollställas och du kör i "vanlig" hastighet. Tycker att du ska ta ett vanligt paket som tex det andra du föreslog eller titta hos komplett.se eller oneshop.nu.
AMD Xp 2100+ är ju inge dåligt heller. *väl* :blink:
Men jag tänkte själv köpa den datorn men jag kan inte clocka, men att clocka den till amd xp 2700+ från 2100+ ska väl inte vara så svårt?
Det är ju trots allt fläktar som räcker till det eftersom datorn var så när man köpte den.
June 11, 2001
Redfaction wrote: Mycom är ju dyrt.
Men så får man kvalité också.
Sedan att segatehårddiskar blir varma har jag aldrig varit med om. Mina diskar blir som mest 25 grader, då ska ma tänka på att rummet är mellan 18 och 22 grader normalt. Den effektiva temperaturen är alltså 5 grader.
I övrigt jobbar du själv på DB, du försvarar dom så?
October 28, 2002
Mitt förslag (höftar på ett ungefär, utan att kolla priser mm, men så du får viss upfattning om vad som gäller 😉 )
Chassi: Ett stort, utan dioder, fönster och annat lull-lull.
Moderkort: Ett Nforce2. ABIT NF7 s rev-2.0 eller ett ASUS A7N8X deluxe om du vill ha dubblet lan, asus kvalite, o annt lull-lull.
CPU: AMD Athlon XP Barton 2800+
Kylning: får ngn med lite mer skill ordna åt dig 😉 med tanke på att det är AMD kan det vara kul att slänga lite på CPU kylaren 😉
RAM: 2X 512MB PC2100 minnen, dom är billiga.
Graff: Radeon 9700 PRO är prisvärt, kan du med klocking så ett 9700 NP
HD: WDC se är bra...120 gigare..(har själv..)
köp inte DVD brännare. dyrt, onödigt. har alldrig använt min.
lägg lite maränger på skärmen, det gör mkt...se till så att det är 19" och kan göra 1600X1200 @ 85hz...
June 27, 2002
Hauk wrote: Mitt förslag (höftar på ett ungefär, utan att kolla priser mm, men så du får viss upfattning om vad som gäller 😉 )
Chassi: Ett stort, utan dioder, fönster och annat lull-lull.
Moderkort: Ett Nforce2. ABIT NF7 s rev-2.0 eller ett ASUS A7N8X deluxe om du vill ha dubblet lan, asus kvalite, o annt lull-lull.
CPU: AMD Athlon XP Barton 2800+
Kylning: får ngn med lite mer skill ordna åt dig 😉 med tanke på att det är AMD kan det vara kul att slänga lite på CPU kylaren 😉
RAM: 2X 512MB PC2100 minnen, dom är billiga.
Graff: Radeon 9700 PRO är prisvärt, kan du med klocking så ett 9700 NP
HD: WDC se är bra...120 gigare..(har själv..)
köp inte DVD brännare. dyrt, onödigt. har alldrig använt min.
lägg lite maränger på skärmen, det gör mkt...se till så att det är 19" och kan göra 1600X1200 @ 85hz...
ASUS kvalité?? Epox har minst lika bra valité och är snabbare + att deras nya har allt lull lull....
Sen varför stsa på en Barton med 333mhz buss när du säger att man ska köpa 2100 minnen?? Twinmos DDR400 minnen är bra som fan och de går att köra på ruskigt låfa timings. Har han DVD och vill kopiera film så är det bra med DVD brännare eller om han skaffar ett tv-in kort.
Sen så kan det bli problem med WDs IDE diskar och Nforce 2 man vet aldrig + att de inte är så bra som folk tror.
October 28, 2002
min WDC SE är då mkt mkt bra 😉 iofs inte nforce2, så det kanske är dumt att chansa...köp en Maxtor disk lr ngt då 😉 Seagate??
Epox sa jag alldrigt ngt om, och du kan ju knappast påstå att ASUS inte är kvalite?
vad jag vet är det bara A7n8x deluxe som har dual lan...spara PCI platser, gött.
Sen minnena, tror du verkligen han kan ställa in sånt o hålla på när han säger att han inte är så het på datorer och inte vet vilka delar han sak ha?? iaf man inte kan hålla på o synca o allt vad man nu ska göra är det väl lika bra att köpa 2x 512... det skiljer inte _SÅ_ mkt prestanda, iaf inte enligt tomshardware.
2X 512 2100 lär ju dra 2x 256 333 mhz 😉
May 1, 2003
vet att vi har tjötat om det innan men ja vill dra upp det iaf.
jag bestälda i sommras en 1800+ nätagg samt minnen 512mb pc2100
gissa när ja fick sakerna (det var i slutet på july ja beställde)
jag fick en lapp i februari att dina saker ligger nu på
posten, va fan tänkte ja så ja skickade tillbaka det, oöppnat.
senare kom det ett brev hem om att vi inte har skickat tillbaka sakerna så vi fick en påminnelse räkning, så pågick det ett tag framöver, tills vi ringde, ingen svarade.
satt senare några åtaliga timmar i telepjonken,
men titta, en person svarade, den visste inget vad jag pratade om så ja kopplades vidare.
*stön*
efter det har jag inte vågat beställa därifrån.
ja kör på itbutikken samt komplett,
på itbutikken fick hag min gammla sketna 2000+ AGOIA iaf 🙂
May 1, 2003
Vad säger ni om de här datorerna då??
Vilken är bäst?? Vad tycker ni?
1.http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=fp
2.http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=fp
3. http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=fp
3:an verkar ju vara grymt bra, med det lär la kosta en del och lägga till skärm med mera...
Kan man koppla in sin stereo högtalare till datorn??
Tack
2 Guest(s)