October 11, 2003
vet inte riktigt vad dell brukar ligga på men idag kan man köpa följande av dell:
Intel® 845-GV chipset, Integrerad 4MB Intel 3D AGP grafik
Innehåller Microsoft® Windows® XP Home
MiniTower
Dell 105-tangenters Slimline tangentbord
6 USB, 3 PCI
Integrerat Nätverkskort
1 års hämtservice
Intel® Celeron® processor 2400 MHz
256MB DDRRAM (1x256MB)
40GB IDE Harddisk (7200RPM)
20/48X IDE CD-ROM
Logitech PS/2 - 2 Button Mouse
Microsoft® Works 7.0
Dell Picture Studio Standard Edition
3488kr inkl fri frakt!
dessutom får man på köpet välja EN av följande presenter:
Dell A920 all-in-one printer
Creative Nomad MUVO MP3 Player
Logitech® Pocket Digital™Camera
Det är väl rätt hyfsade grejer för lite pengar eller?
September 11, 2002
det må vara billigt men det är ju skit, iaf enligt mina behov 😮
4mb grafikminne var väl standard för 5år sen eller nåt eller har jag fel?
tänk vad du kan köpa för 3500kr i lösa delar.. behöver ju inte lägga till många hundralappar för att få en bra dator med lite klös egentligen..
edit: fast å andra sidan så kostar ju xp lite också, om man inte redan har det.. men som sagt, billigt kanske men inget bra köp om du vill ha en bra dator med dagens mått mätt
edit 2: ingen monitor med heller
October 11, 2003
problemet är ju att jag hamnat lite fel, jag är ju ingen hembyggare 🙂
och ingen gamer heller. så efter mina behov ser det hyfsat ut, folk säljer ju beg motsvarande grejer och vill ha MER betalt...
om en ny dator ligger på 3500 så borde ju begagnat priset vara riktigt lågt...
monitor har jag för övrigt
men visst kan man lägga till en tusenlapp eller så och få lite värre grejer om man vill även på dell's, dom har ju massa konfigurationsmöjligheter (långt ord)
tyckte bara allmänt att det var hyfsat bra grejer för lite pengar.
en del tar ju flera tusen bara för en låda och att skruva ihop datorn...
tror pyrotech tar över 2000kr bara för en låda och montering (montering över 800kr)...
och då innehåller den NADA...
September 11, 2002
lighforce wrote: problemet är ju att jag hamnat lite fel, jag är ju ingen hembyggare 🙂
och ingen gamer heller. så efter mina behov ser det hyfsat ut, folk säljer ju beg motsvarande grejer och vill ha MER betalt...
om en ny dator ligger på 3500 så borde ju begagnat priset vara riktigt lågt...monitor har jag för övrigt
men visst kan man lägga till en tusenlapp eller så och få lite värre grejer om man vill även på dell's, dom har ju massa konfigurationsmöjligheter (långt ord)
tyckte bara allmänt att det var hyfsat bra grejer för lite pengar.
en del tar ju flera tusen bara för en låda och att skruva ihop datorn...
tror pyrotech tar över 2000kr bara för en låda och montering (montering över 800kr)...
och då innehåller den NADA...
jo visst det finns dyrare leverantörer och jag tycker faktiskt dell är den bästa leverantören av såna här paket men att säga att det är bra grejor för det är en överdrift tycker jag. iaf när man vet vad man kan få för pengarna om man letar lite extra.
men som sagt, det är ingen dator jag hade satsat på.. kommer iof aldrig köpa någon sån här "företagsdator" då de oftast låst bios etc och ibland(inte dell dock har jag för mig) sätter in icke-standard komponenter så man är bunden till en och samma leverantör.
enligt mig är det då inget bra pris. men har man inga högre krav så är det ju inte så mycket pengar att prata om egentligen så visst det kan vara ett bra köp ur vissas perspektiv.
allt är kanske en smaksak
October 19, 2003
MEd tanke på att XP ingår är det ett bra pris, som sagt man ska nog inte fråga NH nissar om paketdatorer i denna prisklass.
Alla aktiva här verkar överklocka och hålla på och ska ha de värsta grejerna 😉
Det ÄR ett bra pris med XP samt att du får service på allt.
Tyvärr brukar man väl inte få en riktigt XP cd utan en återställnings cd, sen vet jag inte om det finns AGP plats alls ?? Det skulle jag kräva, men det är kalrt, så fort du stoppar i något eget så ryker väl garantin förstås.
Kanske inte var så bra pris iallafall 😉
1 Guest(s)