December 5, 2003
Betalade en kille som heter Peter Håkansson från Alvesta (någon som känner?) (använder signaturen MVH//PP) 6650kr för en bärbar dator i förskott idag och han sa att han skulle skicka paketet på morgonen och att jag skulle få kolli nr samma dag. Jag har inte ännu fått någon kolli nr även fast jag skickade pengarna redan vid halv 11 på morgonen. Hans mobil verkar inte vara på (numret finns) och han har hittils inte svarat på mitt mail. Ärligt talat så börjar jag bli orolig, jag vet att det inte gått så lång tid ännu men det handlar om en massa pengar. Jag har hans address, mailaddress, två mobilnummer, kontonummer och personnummer. Jag har kollat upp dem på Eniro och E-Upplysning att uppgifterna stämmer. Så nu skulle jag vela veta att hur stor tycker ni är chansen att jag blivit blåst? Vad jag förstått så brukar inte folk som blåser andra vanligtvis ge så här mycket info om sig själv.
Enda saken som jag blev lite misstänksam över var att han var väldigt ivrig att sälja datorn, redan efter första mailet där jag hade bjudit en summa 500kr mindre än det som han hade i annonsen på Blocket gick han med på det och gav mig alla hans uppgifter. Sedan skickade han också på morgonen ett mail och frågade om jag kunde sköta betalningen före 10:30 så han skulle kunna posta paketet när han for till jobbet eller före 12:30 då han hade lunchtimme. Han har också nu tagit bort annonsen från Blocket.
Så, vad är eran åsikt? Finns möjligheten att jag blivit blåst?
December 5, 2003
FonzzziE wrote: varför använder folk inte det här "försäkringen" eller vad man ska kalla det som blocket erbjuder. jag hade ALDRIG betalat i förskott.
Tro mig, jag funderade länge på att om jag skulle våga göra det eller ej. Internetgirot som Blocket rekommenderar är annars bra men det hade kostat 333kr att använda den och det tycker jag är lite väl mycket.
Han har fortfarande inte svarat på mina mail eller sättit på telefonen, får bara hoppas att han hör av sig imorgon.
December 5, 2003
Fluffy-141 wrote: Vad säger att han har fått in pengarna på sitt konto? Ibland kan det ju ta någon extra dag? Liksom kom igen om 2 dar å han har varken hört av sig eller svarar. Då skulle jag väl börja fundera. Men knappt 1 dag? Hur j**la bråttom har folk igentligen?
Har man betalat 6650kr och blivit lovad att bli kontaktad samma dag och inte blir det så blir man lite orolig. Han har inte kontaktad mig på hela dan så jag vet inte om han har fått pengarna men det borde han ha gjort eftersom vi båda använder samma bank.
December 13, 2003
Caze wrote: [quote=FonzzziE]varför använder folk inte det här "försäkringen" eller vad man ska kalla det som blocket erbjuder. jag hade ALDRIG betalat i förskott.
Tro mig, jag fundera länge på att om jag skulle våga göra det eller ej. Internetgirot som Blocket rekommenderar är annars bra men det hade kostat 333kr att använda den och det tycker jag är lite väl mycket.
.
Är 333kr mycket för en säker betalning?
Bättre att blocket blåser dig på 333kr och att du får något för dom än att han ev. blåser dig på 6650kr.
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
December 5, 2003
RobB wrote: Är 333kr mycket för en säker betalning?
Bättre att blocket blåser dig på 333kr och att du får något för dom än att han ev. blåser dig på 6650kr.
I och för sig så har du rätt men om det är en ärlig försäljare har det ingen betydelse om man använder den eller ej(problemet är ju just att man inte vet). Jag nämnde internetgirot åt honom men han gillade inte riktigt idén. Det här var vad han skrev
jag vill inte betala massa pengar i onödan till blocket, och det tar ca: 2 veckor innan jag får se mina pengar då.
-Har skickat en mobil och det tog nästan 2 och halv vecka efter det att jag skickat den, innan jag fick se mina pengar. 🙁
September 12, 2001
geronimo wrote: Jag bor i Växjö 1 mil ifrån alvesta. Ge mig hans uppgifter åker jag dit med grabbarna och baseball trä för halva summan.
Om du nu är så pigg på detta så ge mig dina personuppgifter så kan jag lämna in dessa till polisen på en gång.
Eller så passar jag på att påminna att i forumet är sådana här inlägg ej tillåtet på något sätt.
En fet varning är vad du får...
*varnad inläggsskribent*
1 Guest(s)