December 3, 2005
geronimo wrote: [quote=Caze]Nåja, om han inte snart börjar höra av sig så ska jag till polisen. Tack vare kontonumret så borde ju polisen få reda om kontot tillhör personen han uppgav sig vara eller någon annan.
Chanserna att få tillbaka pengarna är väldigt små tyvärr.
Tyvär är dom faktiskt väldigt stora, tro mig.
December 5, 2003
SupahMan wrote: [quote=geronimo][quote=Caze]Nåja, om han inte snart börjar höra av sig så ska jag till polisen. Tack vare kontonumret så borde ju polisen få reda om kontot tillhör personen han uppgav sig vara eller någon annan.
Du har råkat ut för liknande?
December 3, 2005
Caze wrote: [quote=SupahMan][quote=geronimo][quote=Caze]Nåja, om han inte snart börjar höra av sig så ska jag till polisen. Tack vare kontonumret så borde ju polisen få reda om kontot tillhör personen han uppgav sig vara eller någon annan.
Du har råkat ut för liknande?
Precis, killen hade dessutom angett falskt namn o adress på gotland.. fastdet visade sig att han bodde långt långt därifrån...
Men tack vara kontonr spårades han och pengarna kom tillbaka..
June 17, 2004
Caze wrote: Nix. Fick papper från polisen igår om att en anmälan är gjord, inget annat.
Liknande har hänt mig med ca halv år sen.
Jag förskottsbetalade här på NH och han svarade aldrig tillbaka mer.
Gjorde en anmälan 2veckor senare, han läste mina mail men vågade inte svara.
Har ännu inte fått tillbaka nånting och kommer nog inte få heller på ett bra tag. summan som jag betalade in var ca2500kr. Det tog 5mån att polisen började göra nått åt saken, dom ringde till mig och pratade lite med mig och dom visste ännu inte vem som hade gjort det. fast jag hade gett kontonumret till dom.
Det tar ett bra tag för polisen att dom börjar göra nått.
2 Guest(s)