June 1, 2003
datorbutikens kösystem suger *ibmhårddisk.
visst dom kanske har lite längre priser än på vissa varor än ex komplett. men det är det inte värt.
beställde en hdd, beställer samtidigt några andra saker såsom en router, routern är lång vänte tid på, men jag bestämmer mig för att ändå ha beställa. db skickar inte delbeställningar.
när jag beställer så finns hdd i lager, men i väntan på routern flera veckor senare så tar hdd slut. och nu får jag sitta o vänta på att både varorna ska komma in på lager.
varför lägger dom inte undan en hårddisk? !
inte första gången det händer.
visst kunde jag beställa i två omgångar, först hdd sen router, men ändå.
ett annat klagomål,
en kompis beställde flera olika saker från db, men sen ångrade sig och ville byta några produkter, så han skickade in det där formuläret och skrev att han ville avbeställa hårdisken och sen lägga in en maxtor disk istället. det var inga problem. det var bara dagen efter han beställde och beställningen var fortfarande "öppen". (jag vet att han gjorde rätt när han fyllde i formuläret)
men dagen då sakerna kom, gissa om db hade fattat att han ville byta disken. självklart inte, i paketet fanns det INGEN hdd.
sen när man ringer o klagar så kan dom absolut inte för stå vad som har hänt, osv osv osv...
det kommer mera: =)
är det bara jag som känner att man har blivit lurad när man besäller från db o ser webpriset... webpriset får man endast om man betalar med postförskott, inte med faktura. då får man betala ord.pris...
till skillnad från komplett då får man alltid för webpriset. det står 3-4 rader om det i deras info-del... inte nån annanstans...
May 10, 2003
April 16, 2003
Om folk vill ha grejer på studs får dom väl se till att handla grejorna som finns på lagret?
Om man nu vet att dom inte skickar delbeställningar så kan man väl beställa det som finns inne just nu och ta det andra med en annan order?
Jag har använt mig en gång av db.com, beställde tisdag kväll. Hade sakerna i handen torsdag eftermiddag.
July 18, 2003
Har handlat på db ett antal gånger och bara haft probelm en gång och det var när jag köpte mitt Nf7-s 2.0 så det var defekt när jag fick det och fick skicka tillbaka det och vänta ca 1 månad :/
Men annars så funkar det bra tycker jag.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
September 27, 2002
*blitz* wrote: Har handlat på db ett antal gånger och bara haft probelm en gång och det var när jag köpte mitt Nf7-s 2.0 så det var defekt när jag fick det och fick skicka tillbaka det och vänta ca 1 månad :/
Men annars så funkar det bra tycker jag.
Köpte ett nf7-s 2.0 på komplett och det va defekt fick ett nytt minder en vecka!
April 8, 2003
är du säker på att hårddisken inte är reserverad till dig då? när man väl har en sak reserverad så försvinner inte reservationen, även om artikeln kan ta slut enligt lagerstatusen på hemsidan. När man väl har beställt nånting så kan man inte rätta sig efter lagerstatus på hemsidan.
1 Guest(s)