komplett eller db?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
komplett eller db?
Sapphire
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 51
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 28, 2003 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

okej, har nu byggt ihop det dator jag tänkt köpa på både komplett.se och datorbutiken.com. på komplett är exakt samma dator nästan 3000:- dyrare. har aldrig tidigare handlat från db utan jämt köpt av komplett. jag har aldrig haft några problem med komplett, har alltid vart snabba leveranser och bra bemötande vid reklamationer.
nu undrar jag vad ni anser om db. samma dator är ju trots allt nästan 3000 billigare där. ska man våga beställa från dom? har läst massa inlägg om sena leveranser, felaktiga produkter och dåligt bemötande från db. så...komplett eller db?

klaus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
360504
June 28, 2003 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du jämt handlad av Komplett kan du ändra Priset indem du ringa de och fråga varför de är dyrare.De titta sen på den Saken och du får din Pris.Jag fick detta faktiskt indem jag sagte till de, att jag är en nöjd Kund-att bara Priset gör mig fundersam.
Lycka till!!!!

brilliance
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 206
360507
June 28, 2003 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

när jag köppte min dator köppte jag från både db och komplett, båda va bra o jag sparade in 3500 på att köpa saker från båda, minus dubbel frakt på kanske 200:-

YemanCool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1301
360550
June 28, 2003 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Mina egna erfarenheter av db har det aldrig vairt något problem förut att det tagit onödigt lång tid för gräjer att komma som tex 2 veckor för lagervaror.

Dock har jag slutat handla där, främst efter jag såg deras skylt att dom inte tar emot reklamationer från vissa produkter som tex hårddiskar. Utan hänvisar till att göra en reklamation till respektive tillvärkare vilket både kan vara dyrt och krångligt va jag erfarit. 🙄

Rogue
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
360837
June 29, 2003 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.pcbutiken.com is the shit 🙂

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
360844
June 29, 2003 - 8:26 am
sp_Permalink sp_Print

köp från komplett om du alltid gjort det, du kan säkert snacka till dig lite rabatt om du handlat mkt där 😀 pcbutiken.com är ju luffarbutik... ger inget seriöst intryk what so ever

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
360855
June 29, 2003 - 9:16 am
sp_Permalink sp_Print

Det är ju hur man än tänker inte värt 3000 kr för lite snabbare service. Beställ från db.com.

pops
Medlem
Forum Posts: 172
361073
June 29, 2003 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

https://www.nordichardware.se/.....hp?t=53117

kolla länken inna du beställer

strand
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
361083
June 29, 2003 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

mailkonversationen i länken ovan var inte vidare bra reklam för db 🙂

Jag tänkte bara säga att en kompis till mig beställde en hel dator (lösa delar) från db och den var helt död när han monterat ihop den. Han fick ett returnummer av db och skickade tillbaks grejorna.
En vecka senare fick han tillbaks alltihop med ett nytt moderkort (db sa att det var boven). Monterar ihop det igen och SAMMA fel (död dator)! Upprepar proceduren med retur av grejorna och får tillbaks dem efter typ 10 dar med ytterligare ett nytt moderkort (db sa att det var samma fel igen), och den här gången fungerade det som det skulle...

Borde tillägga att han verkligen fick ett nytt moderkort varje gång (olika serienummer). I det här fallet var alltså db helt OK i sin hantering.. visst, det tog 3 veckor innan han hade en fungerande dator men han behövde inte betala en krona i frakt och db frågade aldrig vad fan han gjorde med sina moderkort... 🙂

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
361088
June 29, 2003 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Den där länken bygge rju bara på nån som inte vet vad han gör så beställ du från Datorbutiken då jag har alltid fått bra service från dem.

Har du kollat http://www.jmedata.se

Snabba på leveranser..:) Billiga priser..:)

pops
Medlem
Forum Posts: 172
361145
June 29, 2003 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: Den där länken bygge rju bara på nån som inte vet vad han gör så beställ du från Datorbutiken då jag har alltid fått bra service från dem.

Har du kollat http://www.jmedata.se

Snabba på leveranser..:) Billiga priser..:)

hum, vad har det med supporten att göra? att dom vägrar svara innebär att jag inte kan, aha.... att mitt moderkort inte fungerar med ett minne större än 256mb, det är 6:e datorn jag sätter ihop, alla andra har fungerat utom den här

bra service? innebär?

The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 938
361343
June 29, 2003 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag köpte min dator så köpte jag från 4-5 ställen Datorbutiken, komplett, JMEData, Gtek och JXD Data. Sakerna från JME fick jag efter 3 dagar datorbutiken fick jag efter 1,5 veckor komplett fick jag däremot efter två månader kan dock bero på det jag köpte var en bristvara. Sen Gtek fick jag efter 1 vecka. Medans sakerna från JXD fick jag dagen efter jag beställde dem frakfritt, ok företaget finns här på Gotland så de lämnar va produkterna på lämpligt ställe. De är också återföräljare till Gtek och Komplett så de kan fixa deras saker fraktfritt också. Vilket jag visserligen inte visste fans så den möjligheten utnyttjade jag inte vid det tillfället. Men hurt lång tid det tar beror helt enkelt på lagerstatus beställer du bara saker som finns i lager får du det antagligen efter 2-3 dagar beroende var du bor.

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
361364
June 29, 2003 - 11:21 pm
sp_Permalink sp_Print

om det blir 3000 dyrare är väl inte valet så svårt?? db har jag inte haft något problem med iaf, trots jag kanske gör 2-3 beställningar/år därifrån och har gjort i minst 6-7år

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 122
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL