February 11, 2003
Kan inte annat än instämma. Skickade efter ett par Labtec-högtalare för ett par år sedan som det var fel på. Ljudet försvann då och då i en av satelliterna. Ringde till dem angående detta och ville byta ut dem. Visst, no problemo! Fick ett par nya högtalare som funkat klanderfritt sen dess. 😀
July 17, 2003
Kan bara hålla med alla andra i tråden, en mycket bra butik.
En gång så fick jag ett Radeon 9600 pro som det var lite "knas" med. Efter lite diskussioner så fick jag skicka in det med företagspaket (betalades av komplett och det hämtades vid dörren) och i retur så fick jag ett 9800 efter ett par dagar.
En annan gång beställde jag en digitalkamera sent en lördagskväll och redan på sönadag så var det skickat från Komplett och på måndag eftermidag så kunde jag hämta ut den på posten, det kallar jag snabba leverans.
-Nisse
March 29, 2003
Kan inget annat än att hålla med ovanstående insändare. Köpte en dator ifrån dom för ett par månader sedan. Beställde den kompletta burken en fredag, och då hade dom inte alla sakerna i lagret, utan var tvunget att invänta dom ifrån det "stora" lagret i Norge. Kunde hämta ut datorn redan på torsdagen efter.
Har beställt en dator ifrån db.com, har väntat snart tre veckor på den och orderförfrågan har inte ens lämnat ordersystemet.... Dom hade alla saker i lager då jag beställde den, men inte nu. Så håll dig till kompett hädanefter. Grymt seriöst företag. Rekomdenderas starkt!
July 1, 2002
Beställde ett datorpakhet i delar därifrån för 22 tusen , så var en massa små saker , inte ett fel på nån av varorna , och riktigt shyssta på supporten när jag ringde och frågade om ltie info om en av sakerna jag beställt. Dom hjälpte mig snabbt och förklarade lätt. Suveränt , 9/10
December 15, 2003
Tackar för att ni delar era erfarenheter :). Låter mycket positivt!
Nu till en annan fråga: Funderar på att köpa detta paket:
http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=pl
Min fråga är om det är prisvärt? Kom gärna med lite kommentarer eller förslag på andra paket som ni anser är mer prisvärda. Tackar på förhand! 🙂
June 1, 2003
den är ok. men det är bättre att köpa i plock. det här skulle jag välja om jag endast skulle köpa delar från komplett, annars skulle välja lite annorlunda.
köp segate120gb 8mb cache kostar runt 800. en 80gb kostar runt 600.
chassit funkar väl, kanske inte det snyggaste med rätt billig och sen nättagget är inget vidare kvalié på men det funkar ju. 350 wat iaf.
moderkort: välj an7 (runt 1200) eller nfs7 (800)
båda finns med intregrerade usb2, lan, ljud (iaf på db, men samma modeller lär finnas på komplett.
processor: amd 2500, den kostar endast 800, en amd 2800 som kostar runt 1200.
en klockad 2500 presterar ofta bättre än en klockad 2800.
sen ram. 2*twinmos winbond för 380 st.
sen radeon 9600pro för ungeför 1300kr
välj den billigaste floppy, (runt 150)
sen mus, tangetbord, matta efter behag =)
sen om du känner att du behöver så välj till dvd, brännare eller dvdbrännare.
med detta system lär du kunna spela alla spel i ett år med bra grafik skulle jag tippa. men systemet ju väldigt uppgraderingsvänligt.
om du inte ska klocka så kanske du ska köpa amd 2800 istället för 2500, beroende på hur mycket du hade tänkt lägga ner.
December 15, 2003
Man tackar och bockar för tipsen :). Jag gjorde ett hopplock, och hamnade på ungefär lika mycket pengar som paketet kostade (valde inte något tangentbord, mus eller sånt krimskrams).
Det enda jag är lite tveksam över nu är grafikkortet. Jag spelar inte så väldans mycket på datorn (knappt ingenting), men vill väl hålla på en hel del med bildredigering och även lite film. Kortet (i paketet) duger väl till det iaf?
June 1, 2003
jo grafikkortet 9600SE kortet duger. iaf till bildredigering. men sen film redigering skulle det kanske vara bättre med ett lite snabbare kort eftersom det tar upp mycket minne.
men det duger helt klart.
fast jag rekommenderar att du köper ett radeon 9600pro som kostar runt 13-1400
1 Guest(s)