Komplett.se - Inkompetenta idioter|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Komplett.se - Inkompetenta idioter
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 2, 2007 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte ett par produkter från komplett.se på kredit men bestämde mig sen o lämna tebaks allt utom en produkt som jag sen ville betala kontant o avsluta kreditköpet.

Produkten kosta 300kr men jag har nu sammanlagt betalat minst 1000kr till dem i en jäkla massa avgifter. Jag har mailat dem o frågat vad jag betalar för o om jag kan betala produkten kontant men de ä sjukt inkompetenta o ovilliga på den där siten att allt dragit ut på tiden 1 månad o ännu är det inte helt löst o fakturor fortsätter dimpa ner.

Komplett.se kommer jag hålla mig borta från i fortsättningen.

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
1106752
January 2, 2007 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Aa, dom har snabba leveranser men ALLT annat går segt...
Har själv vart med om trasiga saker som man fått skicka tillbaks, först ska dom felsöka i 1 vecka om inte mer sedan fick jag f*n vänta typ 2,5 vecka innan pengarna var tillbaks till mitt konto... Sånt blir man så less på...

ribban
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 565
1106753
January 2, 2007 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Konstigt, jag har ALDRIG haft några som helst problem med komplett, när jag ska handla datorprylar så handlar jag bara från komplett. Dom kanske inte är billigast men jag vet iaf att jag kommer att få mina prylar och att dom
med 99% säkerhet kommer att funka.

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
1106756
January 2, 2007 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

jag får defekta produkter ibland men det går oftast smidigt med deras rma. Nu har jag dock väntat ganska länge på att få tillbaks mitt 1950pro så jag köpte ett 8800gts istället på inet 😛

Damodred
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 52
1106760
January 2, 2007 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo men allvarligt...
Det är väl Wasa Kredit de använder, då är det ju en massa pappersarbete att gå igenom. Det är inte helt lätt att häva ett köp som gjorts på kredit. Sedan så kan man inte alltid förvänta sig att det ska gå så snabbt under juletider. Både Komplett och Wasa Kredit är två seriösa företag. Så det är bara att släppa flaggstången och se hur verkligheten fungerar.

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1106775
January 2, 2007 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

I detta forum kan ni köpa och sälja saker. Vi vill att ni undviker onödiga diskussioner i detta forum.

🙄

oqvist
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 140
1106782
January 2, 2007 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

köpguiden borde det här hamna i.

Själv har jag bara haft positiva erfarenheter av komplett snabba leveranser och ok returer.

Iof nu har jag en paj xbox 360 som de inte hittar något fel på men jag har ingen anledning att betvivla att de inte felsökt den och jag tror nog det kommer lösa sig.

Har haft grejer som pajat förut och komplett har alltid varit snabba. Xbox 360n skickades in mindre än en vecka innan jul och har fått svar och allt nu vilket är bättre än de flesta helt klart.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1106787
January 2, 2007 - 11:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Lehto wrote: Aa, dom har snabba leveranser men ALLT annat går segt...
Har själv vart med om trasiga saker som man fått skicka tillbaks, först ska dom felsöka i 1 vecka om inte mer sedan fick jag f*n vänta typ 2,5 vecka innan pengarna var tillbaks till mitt konto... Sånt blir man så less på...

Råkade ut för samma sak för några år sedan, då blev jag less på dom. Leveransen försenades med 2v pga att varan inte fanns i lager. När jag beställde fanns 100+ i lager :roll:. De var inte snabba på att svara heller. Men nu har de ju utökat med hämtbutik i Gbg vilket är positivt.

/Dani

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
1106796
January 2, 2007 - 11:36 pm
sp_Permalink sp_Print

- Flyttad -

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1106840
January 3, 2007 - 4:37 am
sp_Permalink sp_Print

Givetvis ska du inte betala för något om du ångrat ditt köp. Ta det bara lugnt så löser det sig... Komplett är en sjukt seriös butik.

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
1106846
January 3, 2007 - 6:22 am
sp_Permalink sp_Print

När man handlar på kredit så medför det kostnader för kreditupplysning och annan administration. Att sen avsluta krediten kostar också pengar. Att sedan skicka tillbaka produkter kostar givetvis också pengar i form av portokostnader, hantering av produkten och administrativt arbete.

Sen bör man inte handla konsumptionsprodukter som datorprodukter på kredit. Har du inte kontanta pengar så har du troligen inte råd. Beställ inte saker du inte ska ha, utan tänk efter före så slipper du de kostnaderna.

Kasta kritik mot en seriös butik baserat på dina misstag förlöjligar bara dig själv. Men detta inser du säkert om ett par år då du själv mognat till dig lite.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
1106848
January 3, 2007 - 6:36 am
sp_Permalink sp_Print

Fick en trasig CPU därifrån. Hade mailkontakt med dem i ca 3 veckor och de påstod att det inte var något fel på deras produkter... Jag var tvungen att handla nya komponenter på en annan affär bara för att felsöka hårdvaran...

Efter en månad ungefär som du så hade de hunnit felsöka den och jag fick pengarna tillbaka.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1106892
January 3, 2007 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tänkte åka och hämta grejjerna själv på komplett i sthlm, slipper man ju 400 spänn frakt om man köper en hel dator. 😛

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
1107028
January 3, 2007 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Även bra och seriösa butiker har väl ett och annat fall där inte allt går som det skall. Jag kan iaf rekommendera Komplett, alltid funkat bra.

Damodred
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 52
1107059
January 3, 2007 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Sen bör man inte handla konsumptionsprodukter som datorprodukter på kredit. Har du inte kontanta pengar så har du troligen inte råd

Är dock en väldigt löjlig och mycket irriterande åsikt.

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
1107089
January 3, 2007 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Damodred wrote:

Sen bör man inte handla konsumptionsprodukter som datorprodukter på kredit. Har du inte kontanta pengar så har du troligen inte råd

Är dock en väldigt löjlig och mycket irriterande åsikt.

Irriterande kan den kännas men den är inte löjlig. Produkter med lång livslängd och priset är på den nivå att de inte kan sparas till inom rimlig tid är vettiga att köpa på kredit. Dvs om man anser att kreditkostnaden är godtagbar. Att köpa en datorprodukt, mobiltelefon, tv etc på kredit är bara ett kvitto på att man handlar över sin kapacitet. Rör det sig om en spis, tvättmaskin, bil och liknande är det annorlunda iom att du troligen är i behov av produkten och inte bara vill ha den.

Jag tror att det är den bristande karaktären, när det gäller att spara, som är irriterande och inte åsikten. För att handla på kredit behöver man en inkomst som ger pengar över för avbetalningar. Har man det behövs endast karaktär för att välja att spara istället för att handla på kredit.

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
1107108
January 3, 2007 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Det ligger ngt i det 🙂

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
1107221
January 4, 2007 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

jag har retunerat två saker till komplett.se som båda har varit defekta och det har inte varit något som helst problem. Jag köper bara på komplett.se när jag handlar, och rekomenderar därför de starkt.

Eftersom det oftast är fastaavgifter som är dyrt på att handla på kredit (upplägnings avgift, fakturering mm) så blir din produkt rikigt dyr om du handlar produkter under 10,000. Därför tycker jag att man _ALDRIG_ ska köpa saker på kredit när man handlar under 10.000.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1107405
January 4, 2007 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Returnerat prylar dit en gång, var inga som helst problem. Tog typ två dagar efter att de hade fått grejerna tills att jag hade mina kära pengar på mitt konto igen.

Får dock se hur det går den här gången, skickade in en retur idag igen.

SupahMan
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 219
1107433
January 4, 2007 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Komplett har jag bara bra erfarenheter av...
Men jag har upptäckt att dom kanske inte är så jättebilliga.
Nu hittade jag det jag ville ha på dustin(lite tur då komplett har mycket större sortiment) Till billigare priser och då bjuder ändå dustin på frakten!

Webbhallen har ju t.om billigare priser ibland än komplett.

Tveklöst en bra butik dock med bra hemsida.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 67
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL