May 17, 2002
Jag vill bara rekomendera Kompletts kuntjänst. Jag mailad dem om i morse ang att jag inte fick med mig några ide-kablar till mitt nya moderkort. 3 timmar senare hade jag fått svar samt att ide-kablar var på väg. Det kallar jag bra service.
Om man gämför med DB, lång tid till svar, inget bra bemötande och defentivt inga saker utskickade bara sådär. Jag har alltid tidigare handlat på DB, mest för att de har bäst priser. Men från och med nu så kommer det bli Komplett.
Plus för Komplett, minus för DB.
de var allt.
// Krqagyzzz
April 27, 2002
haft exakt samma erfarenheter tidigare. om det är något jag måste beställa över internet, så är det komplettjag vänder mig till. totalt överlägsen support och fint sortiment 🙂
annars är det oftast Mycom eller webhallen jag handlar hos, då jag slipper frakten men fortfarande handlar till webbpriser
October 24, 2003
Försök slå vcore.dk's support, kanske inte en vanlig datorbutik, men ändå 😛 dom svarar efter en/två timmar kl. 2-3 på natten :
Angående DB.com håller jag med helt och hållet. Supporten på komplett vet jag inte så mkt om, men jag gillar inte deras flummiga hemsida 😛
Tack för tipset iaf 🙂
March 29, 2003
Bra service ger bra rykte 😉
Har också fått saker skickade till mig i efterhand.
Okej att dom är lite dyrare än t.e.x. db, men jag lägger gärna några kronor extra för bra service.
Mycoms support däremot är det värsta jag har varit med om.
Orkar inte dra upp historien, men säg såhär, ett företag med flera miljoner (troligtvis) i omsättning borde kunna bjussa lite på sig själv.
March 11, 2003
Datorbutiken har sina fördelar och sina nackdelar.
Jag blev omåttligt irriterad på att de tog bort "frifrakt". Inte för att de gjorde det, utan anledningarna de gav att de gjorde det.
Men annars har de behandlat mig väldigt bra. Fick precis möjligheten att byta ut en vara mot något vid en RMA.
March 29, 2003
En röst om Abit´s support.
Abit´s support står i en klass för sig.
Mailade dom stora företagen som gör moderkort och frågade om man kunde få en NB-fläkt hemskickad till sig om denna lagt av.
Abit var dom enda som svarade ja. Och mycket riktigt, efter några dagar hade jag fått en fläkt hemskickad till mig.
Idag fick jag ytterligare en överraskning som väntade i brevlådan för mig. Mailade Abit för ett tag sedan och sa att mitt BIOS var korrupt. I brevet låg ett alldeles nytt BIOS-chip.
Bara att lyfta på hatten åt Abit.
December 18, 2002
Heheh, mjo vcore.dk's support är ju helt galen.
Komplett.se har också en riktigt fin support. Skickade in mitt 9800Pro idag så... blir spännande att se hur snabba de är att skicka tebax ett nytt kort.
db.se... well, köpte ett par 3pin kablar där engång.
de skickade 4pin kablar istället. Ringde in och klagade och de bad mig skicka tebax dom. Happ fick en biffig räkning sen när dom hade skickat de rätta grejerna. En avgift på 300inkl moms för vad det nu var.
Ringde och klagade, de kunde inte skicka in pengar på mitt konto pga vissa anledningar (yeah right!) så de skickade bio biljetter.
Yeye, det var sista gången det som jag handlade där ifrån. n**bs
Overclockers.se's support är då de bästa tycker moi.
July 13, 2004
Just nu ligger komplett på min "minus-sida".
Beställde än ny dator den 26 September. Fick avin i onsdags och hämtade ut den i torsdags. Än så länge allt väl.
Allting ska ju vara förinstallerat på deras datorer, men min dator bad om en systemdiskett/cd, så jag matar in Windows XP, men det står att den inte hittar någon hdd.
Misstänker att det kanske är strul med drivrutinerna för SATA-hdd:n, så jag testar med alla drivrutiner som finns på moderkorts-cd:n, men ingen funkar.
Ringer supporten på fredagen, och berättar om mitt problem. Blir vidarekopplad till deras supportpartner Infocare. Får snacka med en tekniker där. Berättar om mitt problem, och han ber om vissa uppgifter, för att sedan vidarekoppla mig till en annan tekniker.
Får vänta cirka 15 min innan den teknikern svarar. Han bad iallafall om ursäkt för att det tog sån tid.
Men samma sak sker här. Han ber om lite uppgifter för att senare vidarekoppla mig till en annan tekniker.
Det är först här som det börjar hända lite "real action". Han ber om min e-mail, och skickar ett mail till mig, där han bifogat SATA-drivrutiner.
Då tänker jag nu äntlingen kommer det funka. Packar upp drivrutinerna till en diskett. Så startar jag XP-installationen, trycker på F6, och laddar in drivrutiner i datorn. Lyckas bara ladda in en av drivrutinerna som fanns för XP. Då jag försökte ladda upp den andra, kom det bara upp ett felmeddelande.
Skriver ett e-mail till killen som jag fick drivrutinerna av. Väntar en timme utan att få svar.
Halv 5 bestämmer jag mej för att ringa komplett igen eftersom supporten stänger kl 17:00. Det är telefonkö då, och får först svar av supporten klockan 5. Berättar mitt problem för denna kille också. Och han säger att i värsta fall får dom skicka en tekniker. Även han säger till mig att ringa Infocare.
Får prata med en annan där, och drar min historia ytterliggare en gång till. Han guidar mig genom bioset, för att se att allt är korrekt inställt, och det är det.
Så då så säger han att detta problem inte verkar kunna lösas via telefon, utan att jag får skicka in datorn till deras service. Jag frågar han om inte en tekniker kan komma till mig, men han svaran att det tyvärr inte går.
Blir lite sur då, eftersom en av anledningarna att jag beställde av komplett var deras på-platsen-garanti.
http://www.komplett.se/k/k.asp.....2790fc1bf7
Ringer upp till komplett för att fråga där om jag inte kan få en tekniker hemskickad. Men han säger att det är Infocare som bestämmer från fall till fall.
Säger till han att jag känner mig lite lurad, men han beklagar bara.
Nu väntar jag på att jag ska få en fraktsedel hemskickad av komplett.
Hade väldigt gärna velat haft datorn fungerandes denna veckan, av olika anledningar.
Men nu är det väl bara att vänta och se. Förmodligen kommer jag få datorn fungerandes tidigast vecka 44.
Men nu är det väl upp till bevis för dom, att visa att deras service är så snabb som det sägs.
July 13, 2004
Tror inte att det var något mjukvarufel, med tanke på att inte heller SATA-Bioset hittade hårddisken. Stod något i stil med: Serial_Ch0 No Drive, Serial_Ch1 No drive.
Och att ångra köpet nu är inget alternativ. Måste pröjsa en demonteringsavgift på 600 kr, plus frakten till mig, och till komplett. Så att ångra köpet skulle vara att slänga mer än 1000 kr i sjön.
Men får väl hoppas på att komplett reparerar den snabbt, och att posten inte segar.
July 13, 2004
Nej, tyvärr. Dom har satt en klisterlapp på chassit där det står "OK", så att dom ser om man öppnat chassit eller ej.
Hehe, tycker synd om en kompis nu. Han beställde också en ny dator av komplett ungefär en vecka innan mig. Han fick den inte att funka, så han öppnade chassit, och såg att grafikkortet var löst, så han tryckte dit det. Visserligen funkar hans dator nu, men ifall den skulle gå sönder i framtiden är garantin borta. 😛
April 18, 2003
Enda problemet ja haft me komplett var att de hade glömt att skicka med ett chassi när ja hade beställt en ny dator, ringde de och fick chassit sen efter några dagar till.
Lite irriterande när man hade tänkt att sätta ihop den på helgen men fick vänta tills efter helgen.
Gjorde kanske inte så mycket ändå, men att glömma skicka med ett chassi förstår ja inte hur de lyckas med.
July 13, 2004
Hade fått löfte om att fraktlappen skulle komma idag, men icke. Börjar bli mer och mer förbannad på komplett. Om jag inte har fått fraktlappen imorrn, så får jag väl ringa dom igen. Och då kommer jag väl bli vidarekopplad en sådär 17 gånger...
Min kompis köpte ju också en dator därifrån, och inte heller hans dator funkade. Men han såg inte klistermärket på chassit, så han öppnade datorn, och såg att grafikkortet var löst.
Och varken windows eller SATA-Bioset hittar min hårddisk.
Inte kan väl grafikkortet, och hårddisken lossnat under frakten?
Mitt råd: Köp inte en färdigmonterad dator från komplett!
1 Guest(s)