December 17, 2005
Komponent har väl nästan alla LCD-tv..
Nu vet jag inte vilken storlek du vill ha, men här är alla 40-42" med upplösning 1920x1080 ialla fall..
http://prisjakt.nu/kategori.ph.....k=s5048805
Jag hade kollat på Sharp LC-42XD1E om jag vart du, väldigt fin tv
November 22, 2001
Vad jag förstått kan du inte använda 1080p via komponent med x360 och någon tv.
Sen är det rätt meningslöst med fullhd på en så liten tv som 42" + att x360 ändå renderar allt i 720p, spelen skalas bara upp till 1080p
Satsa på en bra 720p istället om det ska vara i den storleken.
November 18, 2002
tack för tipsen. Jag trodde att det fanns en update som gjorde att xboxen skalade upp bilden till 1080p och att det skulle komma nya spel i det formatet alltså ingen upscaling, men jag kanske har förstått fel?
Har funderat på en "vanlig" LCD tv, hd ready, men är det inte bättre att satsa på en full hd nu är de kommer och ska man betala typ 15k för en bra tv, är det inte bättre att lägga de på en med högre upplösning etc?
November 22, 2001
blankyboy wrote: tack för tipsen. Jag trodde att det fanns en update som gjorde att xboxen skalade upp bilden till 1080p och att det skulle komma nya spel i det formatet alltså ingen upscaling, men jag kanske har förstått fel?
Har funderat på en "vanlig" LCD tv, hd ready, men är det inte bättre att satsa på en full hd nu är de kommer och ska man betala typ 15k för en bra tv, är det inte bättre att lägga de på en med högre upplösning etc?
Xboxen kommer alltid att rendera i 720p, hårdvaran är gjord så.
Skillnaden mellan 1080p och 720p på en "liten" 42" är i princip omärkbar.
Och köper du en fullhd måste allt material i 720p skalas upp till 1080p och kan mycket väl ge sämre bild.
March 26, 2002
Xbox News - November 2006 Update
Download a free system update that provides more than 85 new features and enhancements, including support for native 1080p games and movies, faster Arcade game list display times, and even more choices when it comes to video playback options.
November 22, 2001
Ok, jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig om någon kommer med en bra källa till att det skulle bli så, men jag har läst på många ställen att hårdvaran i xboxen endast renderar i 720p och sedan skalar upp bilden till 1080p.
Men faktum kvarstår, på en sådan liten tv är fullhd overkill.
December 17, 2005
Json_81 wrote: Ok, jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig om någon kommer med en bra källa till att det skulle bli så, men jag har läst på många ställen att hårdvaran i xboxen endast renderar i 720p och sedan skalar upp bilden till 1080p.
42" liten? 🙄
November 22, 2001
Bjornstrom wrote: [quote=Json_81]Ok, jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig om någon kommer med en bra källa till att det skulle bli så, men jag har läst på många ställen att hårdvaran i xboxen endast renderar i 720p och sedan skalar upp bilden till 1080p.
42" liten? 🙄
Jag har 88" 🙂
Allvarligt, så förhållandevis liten 🙂
August 15, 2004
Json_81 wrote: Ok, jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig om någon kommer med en bra källa till att det skulle bli så, men jag har läst på många ställen att hårdvaran i xboxen endast renderar i 720p och sedan skalar upp bilden till 1080p.
Det gäller majoriteten av spel, ja, men spel som Virtua Tennis 3 renderas i 1080p, INTE "720p och sedan skalar upp bilden".
Googla på Virtua Tennis 360 1080p, så får du upp en massa sidor som påstår just detta, och inte heller har någon källa förnekat detta (eller ta en tur på forumen hos Beyond3D eller GAF).
Pressrelease från Sega of America:
http://www.sega.com/corporate/....._20070322a
Där står det att Virtua Tennis 3 körs i 1080p, releasen gäller för både Xbox 360 och PS3, samt att ingenstans i releasen står det att äkta 1080p är endast för PS3.
"Gamers will now experience new levels of realism that only true 1080p graphics can bring."
"'SEGA has taken the renowned depth of the Virtua Tennis series to an all new level in Virtua Tennis 3 by delivering true 1080p graphics with life-like details and seamless gameplay and court physics that can only be realized on next-gen systems,' said Scott A. Steinberg, Vice President of Marketing, SEGA of America, Inc."
:bok:
August 15, 2004
Delph1:
Skulle du skriva i en press release:
"Our game is NOT upscaled" ?
De skriver "true 1080p graphics" som "äkta", där "äkta" inte är uppskalat.
Begränsningen ni talar om, existerar inte.
Det är en tiling på 4ggr som sker för att få plats med ~40MB buffern, vilket de tydligen lyckats få till med bra prestanda.
August 15, 2004
Json_81 wrote: [quote=Delph1]Det står inte heller att det inte är uppskalat ...
//Andreas
Precis, för som sagt, det jag hört så är det en hårdvarubegränsning i xboxen att den renderar i 1080p
Det du troligen hört är att det är svårt att få in en 1080p framebuffer (inte omöjligt) i eDRAM:en (som ligger på "ynka" 10MB).
2 Guest(s)