July 17, 2012
Ska köpa en ny säng och tänker satsa på nån snygg eller ta en ful och gömma med överkast. Får se hur jag gör.
Har hittat denna men vet inte hur det är att sova i den:
Fyndfirman Dubai 160x200cm.
Enligt dom behöver jag bara en madrass, vad det nu betyder. Tjock madrass eller en tunn bäddmadrass? Går det ens sova utan en resårbotten, fattar inte?
Är väldigt emot de fyrkantiga sängarna som alla säljer nu, de är fula.
Nån som vet om fyndfirman har någon butik att testa sängarna i?
July 17, 2012
-Tjalve-;1288526 wrote: Om du kan sova i den beror nog på hur trött du är 😉
Skämtosido så hade jag aldrig köpt en säng utan att prova den först och du bör nog ha nån form av madrass ovanpå själva sängen. Fyndfirman verkar inte ha några fysiska butiker, och då är det ju inte så lätt...
tackar för för tipset.
Men frågan är egentligen om jag kan ha en resårbotten + bäddmadrass på den. Osäker om den är byggd för det, den har ju en ribbotten i okänt material. Får fråga om det går att göra så. Förstår inte annars hur det kan bli bekvämt. Isf köper jag bara sängstommen där, resårbotten + bäddmadrass separat.
Försäljarna säger ju att resårbotten står för 85% av bekvämheten och 15% för madrassen.
January 9, 2004
Nu är jag ingen säng expert så jag kan nog inte säga för mycket. jag tror att det är mer än 15% som sitter i mdadrassen, men detta kan ju vara nån specialare som gör att det inte behövs nån madrass. Vad vet jag?
Jag skulle ändå prova den innan jag köper. Eller om du kan köpa den med fri frakt tillbaka om du inte är nöjd eller nått.
March 10, 2003
Är det budget segmentet så åk till närmaste ikea. Du kan prova vad du vill ha och personalen brukar gå fint att fråga med. Ikeas sängar är helt okej. Visst de är inga hästens, men priset reflekterar detta med. Fel madrass gör att du kan få problem med sömnen och kroppen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 11, 2001
Rekomenderar att provliga resåren och bäddmadrassen innan du köper den. Får du fel hårdhet så kommer den att kännas obekväm. Tänk på att du kommer att ha den omkring 15-20 år frammåt. IKEA:s sängar ger precis som hästens 25 års garanti, men för deras pris har du råd att slänga den redan efter 15-20 år och kan förbättra komforten avsevärt med att spara in 5-10 år. En motsvarande från hästens kostar typ 3xIKEAs, vilket kan stå på ett bankkonto i 15 år för en ny säng i stället för att ha pengar förvarade i madrassen. 😉
2 Guest(s)