June 3, 2001
Som sagt var.. köp inte samsung hårddiskar.
Haft 2 stycken en 60 och en 80 giggare som har rasat innom loppet av 3 veckor.
Ca 2 år gammla.
Visst dom var kanske dåliga från början men en sådan otur är omänskligt att ha om man inte heter CoLiC.
Låter konstigt och sen bara dör dom helt utan förvarning. 🙄
January 20, 2003
Tror inte enstaka fall gör varan dålig + att de var beg, kan ju ha varit hur varma som helst när andra ägaren använt dem eller något som tagit livet av dem sakta men säkert...
Samma gäller IBM diskarna som alla snackar skit om, de är i princip de bästa diskarna som finns prestanda/ljudnivå mässigt.
June 17, 2001
Jag har en Samsung Spinpoint 30gb 7200rpm:are sen ca3 år tillbaka, still up and running. Och den kör jag som sytemdisk sen jag köpte den.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
September 14, 2001
Guufi wrote: Samma gäller IBM diskarna som alla snackar skit om, de är i princip de bästa diskarna som finns prestanda/ljudnivå mässigt.
Men knappast pålitliga..... Inget jag skull lägga mina viktiga filer på iaf, sen får de vara hur tysta och hur snabba som helst. Seagate kanske har någon % mindre prestanda (knappt märkbart) och de är nästintill ljudlösa, men framförallt pålitliga. Jag har 2st som sitter som operativdiskar i min datorer och de knatar på år efter år....
Fick en ny Hitachi/Ibm för 5 månader sedan på garantin från en 60gxp 40gb disk som rasat, den disken låter redan illa och den går inte ens dagligen då den sitter i min fars dator.
January 20, 2003
Javisst alla kommer säga att deras diskar är bäst och att andra är skit så är det bara, ingen "vet" alla spekulerar och baserar det på enstaka fall.
Tror nog de flesta diskarna är bra, men vissa är bara lite bättre.
Edit: har 2 diskar som gått sönder en IBM 30gb som jag köpte beg + en ny maxtor 80gb som rasade efter 2-3 veckor fick en ny antagligen så fungerar den ännu.
Detta säger ju ingenting om diskarna, har ju haft en 80gb ibm i över 3 år utan att den strulat...
June 23, 2002
Guufi wrote: Javisst alla kommer säga att deras diskar är bäst och att andra är skit så är det bara, ingen "vet" alla spekulerar och baserar det på enstaka fall.
Tror nog de flesta diskarna är bra, men vissa är bara lite bättre.
Håller med dig, men om man har en disk och den fungrerat bra. Klart man rekommenderar den men säga att den är bästa är väl rent skitsnacka då.
Jag har själv en IBM två Maxtor en WD i denna burken.
IBM disken lät skumt ett tag tror det var den iaf men inte till 100% men det har försvunnit nu så är nog ingen fara.
Och jag märker fan ingen skillnad på varken Maxtor, IBM eller WD alla har fungerat lika bra.
Däremot är jag lite sugen på en Seagate Barracuda 160gb, dels för dem ska vara tysta och att jag aldrig testat Seagate förrut och alla säger att dem är så stabila.
July 18, 2003
m00pid00 wrote: [quote=bloodman]har sagt hela tiden, western är bäst, sen seagate allt annat ska man hålla sig undan från.
WD susar som ett jetplan, inget jag skulle vilja ha i datorn. Seagate = dålig prestanda, men mycket tysta.
de flesta wd´s är knäpptysta , finns några enstaka diskar som har låtit mkt och därav deras dåliga rykte, de gör enligt mig de absoult bästa hårddiskarna..
November 4, 2001
Säga vad man vill men IBM gjorde skitdiskar.... Dom drog ju t o m tillbaka massor, dom la ner och hitachi köpte dem som dom sedan bytte klistermärke på.
IBMs kretsar blir skitvarma men felet tror jag är att dom inte har lika bra skydd som tex WD och andra diskar som placerar läs-skrivhuvudena i "viloplatser" när dom inte används så att verken dom eller skivorna kan skada varandra.
Med det är det inte sagt att varända IBM disk pajar men varför chansa?
1 Guest(s)