August 28, 2004
Som sagt, tänkte köpa mig en dator som ska vara duglig för mitt CS-spelande. Tänkte mig ett 7950X2, men då är ju frågan, vilken prolle/sockel ska man använda sig utav. Ska man köra på med AM2, eller S939? Kanske vänta till Conroe?
Minnen? Klart jag skall ha sådana för att få 100 FPS, minst 2GB, men 4 är önskvärt. Så ifall någon har något bra förslag, bara att skriva.
September 27, 2005
Är det cs du skall spela så blir la någon av dessa perfekta: Värstingar
August 28, 2004
ojdå wrote: Är det cs du skall spela så blir la någon av dessa perfekta: Värstingar
Vill ju inte ha några FPS drops så jag får en frag mindre på publicservrar. Nej då, jag hade tänkt mig att lira Oblivion på rätt höga inställningar, samt Wc3 och lite andra fina spel.
May 29, 2006
Är det inte akut så skulle jag rekommendera att du väntar på Conroe. 939 och AM2 är det nästan ingen skillnad mellan ännu men när DDR2 marknaden har satt fart så drar nog AM2 iväg lite.
Vet inte hur det är med AM2 och timings men troligen är det samma som för 939 och då är det ju helst 2 stickor som gäller och då är ju max ram för 939 2Gb medans jag har för mej att det finns 2Gb stickor i DDR2. Dock osäker om det gör någon nytta med 4Gb ännu. Mina 2Gb är knappast fulla tycker jag.
Hur är det med oväsen? 7950X2 är ju knappast ett tyst kort och svårt att byta kylare på. 2st 7900GT i SLI är i så fall bättre. Jag kör mitt passivt.
Jag kör Oblivion i 1024x768 med maxad grafik utan AA och skuggor på gräs och träd och då flyter det fint.
Men jag är van vid sämre grafikkort så du kanske ser skillnad.
Bara lite tankar 🙂
March 23, 2003
ojdå wrote: Är det cs du skall spela så blir la någon av dessa perfekta: Värstingar
Tycker du seriöst att han ska köpa en delldator?
Trodde inte det var någon alls på NH som förespråkade det...
September 27, 2005
Templar- wrote: [quote=ojdå]Är det cs du skall spela så blir la någon av dessa perfekta: Värstingar
Tycker du seriöst att han ska köpa en delldator?
Trodde inte det var någon alls på NH som förespråkade det...
haha nej absolut inte! MIn förra dator var dell, den var värdelös det har liksom blivit synonymer! Det var mest angående att ha sa att han skulle spela cs... då jag tycker det är ett skitspel som man verkligen inte behöver en värstingdator för 😛
angående topic skulle jag nog vänta på conroe... fast å andra sidna om du bara ska spela sä är ju inte proccesorn det viktigaste gör 7 fps för 3 dubbla priset Proccessorjämförelse Men vill du verkligen ha värsting så skulle jag vänta på conroe!
EDIT: så mycket bättre är den! Nya tester
September 1, 2002
Beror på modell.
http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10491
Från 1700 och uppåt. (Detta kan dock ändras lagom tills de finns i lager).
Conroe går under namnet Core 2 Duo.
August 28, 2004
Dinos wrote: Beror på modell.
http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10491
Från 1700 och uppåt. (Detta kan dock ändras lagom tills de finns i lager).
Conroe går under namnet Core 2 Duo.
Jo, jag vet att Conroe är Core 2 Duo ;). Har sett de där priserna också, men jag tänkte ifall någon hade någon insiderinformation om priserna kommer störtdyka/åka i höjden. AMD kanske kontrar med något smaskigt. Tack för länken 🙂
August 28, 2004
Dinos wrote: AMD ska sänka priserna på sina X2-CPU:er. Hur mkt återstår dock att se.
Läste någonstans att exempelvis X2 3800+ skulle landa runt 1600-1700.Och ang. Core 2 Duo tror jag inte priserna kommer förändras så himla mycket. Någon hundralapp hit eller dit.
Jo, men kommer inte AMD med K8L? Eller är det senare in i framtiden?
2 Guest(s)