November 27, 2003
Lillebror fick en XBOX i julklapp och eftersom jag själv behöver en ny DVD så funderar jag på om man skulle slå två flugor i en smäll och satsa på en chippad XBOX.
Har läst på lite om de olika chipen och kommit fram till att ett Xecuter 3 nog är lämpligast eftersom jag av naturen ska pilla på allting gärna flera gånger varje dag i varenda meny 😉 .
Jag vill helst inte löda själv eftersom det rör sig om en hel del cash och man är ju student tyvärr.
Det billigaste jag hittat är 2.7K på http://www.royson.se .
Någon smo vet några andra billiga ställen som mågända säljer boxar med Xecuter 3?
//Andreas
November 27, 2003
padda wrote: 2700.- är ett äkta rån, Xboxen kostar 1300.-, chip finns för 300.- och det tar 10 minuter att installera. Lödningen är toklätt och det finns dessutom lödfria chip.
Xecuter 3 kostar runt 700 iofs, och problemet är att jag äger ingen tillräckligt fin lödpenna atm. Dessutom har jag ju garanti på en "färdig" konsol.
Hittade till Xecuters hemsida nu iaf. Ska nog ta och beställa från overseas 😉
//Andreas
October 16, 2003
Delph1 wrote: [quote=pompougnac]Gah, jag köpte min för 1600, chip 300 inkl installation...
Va för chip? Det spelar rätt stor roll för mig nämligen.
//Andreas
mitt alladin kostade 299 och det var inga som helst problem att löda in det med min lödpenna...
och den spetsen är endå 1x3mm stor...
November 27, 2003
Bogus^ wrote: [quote=Delph1][quote=pompougnac]Gah, jag köpte min för 1600, chip 300 inkl installation...
Va för chip? Det spelar rätt stor roll för mig nämligen.
//Andreas
mitt alladin kostade 299 och det var inga som helst problem att löda in det med min lödpenna...
och den spetsen är endå 1x3mm stor...
Alladin har inte de features jag är ute efter tyvärr. 😉
Jag har fått tag på en kille som ger mig garanti + konsol för 1600 om jag fixar chippet (och han löder in det) så det lutar åt det. 😀
//Andreas
1 Guest(s)