January 22, 2003
...det är fan ett stort lotteri!!
Ena dagen kan man gå in (i mitt fall Datorbutiken.se) och kolla på vad det skulle kosta med en cpu, tangenbord och grafikkort.
På måndagne ligger priset på graffekortet på 2495:-, hehe tänker man. Snart så går det ner lite till och då jävlar ska det handlas!
2 dagar senare går man in för att se hur priset ligger nu, då har det stigit med 400:- istället. FAN!!
Samma sak gäller cpu:n, fast den hade bara stigit ca 100:-. Tangentbordet hade jag inte tänkt att köpa så priset hade jag inte kollat upp.
Tack vare vänliga själar på det här härliga forumet som jag hittade in till för ca 2 veckor sen (fattar inte att jag inte hittat in hit tidigare) får jag hjälp att få DB:s nyhetsbrev som rabatterade 9700-kortet som jag ville ha.
Aaahhh... Tänkte jag, nu passar jag på att köpa när det ligger på en hygglig nivå, handlar även på mig en cpu och ett tangentbord.
Men nu när jag går in oh kollar på DB:s sida så ser jag till min besvikelse att priserna på tangentbordet och cpu:n har sänkts med 140:- 😕
Hur drygt är det, iofs inte så mycket pengar men det är ändå fraktkostnaden som försvann där.
Det kudn iofs ha gåt åt det andra hållet, men med min tur så lär säkert grfikkortet ha sjunkit i pris lagom till att jag får hem det. Iofs ingen leverans på det förrän tidigast 10/2. Det är förstås en positiv sak, för att när jag beställde grejerna var det leverans först 15/2...
Så jag håller tummarna för att det inte sjunker alltför mycket, kul för er andra om det sjunker så ni kan få bättre priser, men trist för mig eftersom att det skulle innebära att jag gjort en dålig affär.
När R350 kommer ut i Mars lär 9700-kortet gå ner i pris, det är ju ingen tvekan om det. Men jag orkar inte vänta tills dess och jag kommer nog ha svårt att utnyttja 9700-kortet till fullo med de övriga grejerna jag har.
Fast om man ska tänka på det sättet, att om jag väntar tills nästa kort kommer ut så blir det kort jag vill ha ännu billigare, kommer man aldrig kunna köpa ett kort.
Och det är ju så datavärlden är, den är grymt snabb när det gäller att utveckla nya produkter.
Nej, nu har jag gnällt färdigt för den här gången...
Nu hoppas jag bara på att jag får hem mina nya grejer så snart som möjligt!! :bgrin:
Hepp!!
January 22, 2003
Fogel70 wrote: För mej brukar priserna sjunka med 10-20% veckan efter att man fått hem prylarna. Det är oavsett var man köper dom. 👿
....och nu får man höra att massvis här inne kritiserar DB.se för att de är så kassa på support och har grymt långa leveranser.
Börjar bli lite orolig för hur det ska gå med mina prylar jag beställt. Hoppas att det inte är fel på dem eller att det blir nåt annat problem... 😕
January 30, 2002
har köpt (nästan) två datorer datorbutiken (plus en del plock från andra butiker) och allt har fungerat bra. Kanske att komplett är lite snabbare...
Apropå priser som går upp och ner hela tiden så håller jag med om att det är irriterande och det bästa är att låta bli att kolla priserna någon vecka efter att man fått hem grejerna 😀
2 Guest(s)