November 20, 2006
Hejsan,
Jag funderar på att köpa en netbook nu inför semestern, MEN jag började fundera lite kring det här med att operativsystemet Win 7 kommer i okt. (Har jag hört, ej helt säker.)
Kommer priserna på netbooks med operativsystem Win XP sjunka i pris eller kommer man kunna få en netbook med Win 7 istället för Win XP för samma pris? Hur tror ni att utsläppet av Win 7 kommer påverka netbook priserna? Några tips?
MVH
Dijana
November 20, 2006
Gratis OCH lagligt?! Älskar dom två orden när dom är i samma mening. 😀 Men om det nu e gratis, vad e d för mening me ett utsläpp i okt? Eller vad e d som händer då egentligen? 😕
Sägs ju att priserna sjunker när nytt OS kommer ut, men med tanke på att XP fortfarande e ett bra OS så kanske inte det spelar någon roll.
August 11, 2005
Är som sagt W7 release candidate, dvs testversion. Den kommer sluta fungera om ett år, men tills dess är det fritt fram att dra hem och installera och testa. Funkar alldeles utmärkt.
Jag tyckte mig då inte se att priserna föll på datorer när tex vista kom? de började bara sälja datorerna med vista istället...
November 20, 2006
Hmm... Då har man ju ingen nytta utav Win 7 om den ska vara begränsad. Då kvittar d.
Jag hade tänkt mig en Acer Aspire One D250.
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=448319
E den något o ha då?
1 Guest(s)