June 27, 2002
Gueno wrote: [quote=Redfaction]Skaffa glasögon då du är blind. :gunsfire:
*Stööön* Men nej!
Har testat min billiga Mystek DVD (1000:-) + Xboxen på min billigare TV (3500:-).
Ingen skillnad mellan dessa.
Testat farsans lite dyrare Pioneer DVD (4000:-) + Xboxen på hans lite dyrare TV (15000:-).
Fortfarande ingen skillnad.
Jag har svart på vitt här!
Däremot var det bättre ljud i DVD-spelarna.
Jo men tänk så hur kan jag se en enorm skillnad när jag bytte mot min gammla kassa Mustek till en billig men mycket bättre Pioneer? Jo för att jag kan se skillnad om inte du kan det så betyder det inte att det inte är kass bild på Xbox och Mustek som DVD utan det är är bara så att de är kassa och har kass bildkvalité
November 22, 2001
Redfaction wrote:
Jo men tänk så hur kan jag se en enorm skillnad när jag bytte mot min gammla kassa Mustek till en billig men mycket bättre Pioneer? Jo för att jag kan se skillnad om inte du kan det så betyder det inte att det inte är kass bild på Xbox och Mustek som DVD utan det är är bara så att de är kassa och har kass bildkvalité
Att säga kass bildkvalite är väl lite att överdriva?
Jag tycker xboxen har bättre bild än min centrum dvd, men det är fortfarande inte kass bild på dvd-spelaren. Bara lite mindre bra 🙂
June 3, 2001
Redfaction wrote:
Kassa bild? Va?
Jag fattar inte. *Skakar på huvet*
Kass bild är VHS och VCD och inget annat.
Jag har 1.0 på båda ögonen så dom är inte dåliga.
Det är bara märkesbögar som ser skillnad för att dom tror att det är bättre eller sämre.
June 27, 2002
Gueno wrote: [quote=Redfaction] Jo men tänk så hur kan jag se en enorm skillnad när jag bytte mot min gammla kassa Mustek till en billig men mycket bättre Pioneer? Jo för att jag kan se skillnad om inte du kan det så betyder det inte att det inte är kass bild på Xbox och Mustek som DVD utan det är är bara så att de är kassa och har kass bildkvalité
Kassa bild? Va?
Det är bara märkesbögar som ser skillnad för att dom tror att det är bättre eller sämre.
Ser du inte skillnad på en bra DVD spelare och en dålig som Mustelk så kan du inte se ordentligt så är det bara. fan tillochmed min morsa ser skillnad på bild mellan billiga och dyra DVD spelare samt tv apparater och hon skiter fullständigt i pris och märke utan vill bara ha bra bild.
July 17, 2004
Redfaction wrote: [quote=Gueno][quote=Redfaction] Jo men tänk så hur kan jag se en enorm skillnad när jag bytte mot min gammla kassa Mustek till en billig men mycket bättre Pioneer? Jo för att jag kan se skillnad om inte du kan det så betyder det inte att det inte är kass bild på Xbox och Mustek som DVD utan det är är bara så att de är kassa och har kass bildkvalité
Kassa bild? Va?
Ser du inte skillnad på en bra DVD spelare och en dålig som Mustelk så kan du inte se ordentligt så är det bara. fan tillochmed min morsa ser skillnad på bild mellan billiga och dyra DVD spelare samt tv apparater och hon skiter fullständigt i pris och märke utan vill bara ha bra bild.
Då måste man vara en van DVD tittare för att kunna se skillnad
men annars är det inte så stora skillnader mellan spelare :bok:
June 3, 2001
Redfaction wrote: [quote=Gueno]Så hon tror också att hon ser skillnad?
Nä hon ser inte syner som du och dina vänner verkar göra.
Snälla sluta vara så dum nu.
Ta det lilla lugna nu va.
Jag skojar ju bara lite. 😀
Visst jag ser skillnad jag med men det är väääldigt lite.
Jag ser ingen skillnad på Xboxen och Musteken.
Men jag ser skillnad på dom 2 och farsans DVD.
November 22, 2001
Gueno wrote: [quote=Json_81][quote=Gueno]Så hon tror också att hon ser skillnad?
Jag vet inte vad du tittat på för apparater, men det är skillnad mellan olika dvd-spelare även om de är små.
Du läser inte alla inlägg va? 🙄
Menar du dina tv-apparater så skrev du bara billig och dyr, det säger inte så mycket.
Menar du att du skojade så har du nog skrivit det ungefär samtidigt som mitt inlägg då de inte fanns när jag skrev mitt.
March 5, 2002
Vad är du ute efter? Skall du bara koppla DVD:n till TV:n direkt så köp någon som har fått bra betyg på SCART-utgången när det gäller bild (RGB), för s-video och framförallt komposit-video är bara att slänga i väggen. Sitter själv här hemma och lider av kompositvideo med projektorn, inväntar ny DVD som borde komma inom två veckor. Då blir det andra bullar ;). Samsung HD945 är det f.ö. för er som undrar. HDMI-HDMI 8)
Sen det här med att uppgradera firmware:en går på spelare utan nätverkskontakt också, man bränner bara en viss fil på en cd-rw t.ex. och stoppar in den i DVD-spelaren. Är olika på olika DVD-spelare. http://www.vcdhelp.com/ har en lista över DVD-spelare, ta en titt där och se om just den spelaren du har tänkt köpa finns med. Pricerunner är också bra, http://se.pricerunner.com/ , välj bara max- och minimipris så är du igång, glöm inte att läsa alla läsarkommentarer ;).
January 7, 2003
Har en Philips 32" WS TV. Hade innan en Samsung DVD-spelare som nu börjat krångla lite. Köpte nyligen en Centrum gemini 340 för att få tillgång till just DivX till ett rimligt pris med subs o.d. Den har fungerat perfekt hittills, alla skivor o format har fungerat bra. Bild o ljudmässigt märker jag ingen skillnad mot Samsungen. Köpte Centrumen för 799:- + frakt ~130:- på NetonNet.se
Har du ingen topp-TV eller projektor märker du nog ingen skillnad på lite enklare DVD-s och dyrare som Pioneer t.ex. Sitter man och jämför med båda igång samtidigt bredvid varandra märker man antagligen skillnader, men hur ofta gör man det? För vardsagsbruk duger en Centrum gott, får väl se bara hur kvaliteten är ifråga om hållbarhet.
November 22, 2001
Redfaction wrote: Jag skulle då aldrig köpa nåt på NetOnNet då jag har hört att de är riktigt dåliga på returer.
De har iaf varit bra på returer förr.
Dock är kvaliten på centrum-grejerna väldigt tveksam.
Min dvd pajade o så fick jag en ny.
O den funkar iofs, men låter skumt.
Polarns pajjade oxå o han fick eny direk.
Den funkar dock bra vad jag hört.
2 Guest(s)