September 30, 2003
Hittade denna under Veckans Klipp på db.se;
http://www.datorbutiken.com/se.....MUSV56S2-K
Vad tror ni? Är ej så hajj på DVD's, men den ska väl kunna spela upp filmer jag bränt ut på skiva? För eftersom jag ändå ska beställa HDD och nätagg därifrån så tänkte jag ta en sån här med eftersom den var billig, och jag har ingen dvd eller så : P Men som sagt, den är ok va?
January 7, 2003
Det är i stort sett en vanlig datorDVD-spelare som de har byggt in i ett skal. Förvänta dig inte samma bild- eller ljudkvalitet som på en Philips eller Sony o.s.v. Den kommer ju givetvis att klara av DVD, VCD o SVCD. Vet ej om den klarar DTS/DD, Ska du bara ha att kolla på en TV utan hemmabioanläggning kan den duga.
May 17, 2002
liinus_ wrote: Okey. Men jag menar, om jag bränner ut en film från datorn så bränner jag ju den på en CD-r/rw skiva väl?
Då måste du först komprimera den. När du gör en säkerhetskopia på din inköpta dvd-film så blir det mellan 4-8gb, en cd-r-skiva rymmer bara 700mb.
May 17, 2002
liinus_ wrote: Ahh, men en DVD-r skiva är på typ 4 gb då eller?
Men jag menar att om jag bränner ut en nerladdad film på en cd-r skiva t.ex då kanb jag titta den i den där va?
Om du har en dvd-brännare som klarar av dual-layer så kan du trycka in 8gb på en dvd-skiva, dock så är det rätt så stor brist på skivor så klarar dual-layer just nu.
om du bränner ut den som VCD eller som SVCD så kan du titta på den. Däremot så kan inte denna spelare avkoda divX eller Xvid.
June 27, 2002
Mustek är helt kassa tro mig jag har ägt en och aldrig mer. Jag bytte till en Pioneer som kostade lika mycket som jag köpte Musteken för och oj oj vilken skillnad i bild kvalité, och det är på en gammal Grundig 33" 4:3 tv tänk dig då vilken skillnad på en ny modern tv.
September 16, 2002
No offence, men jag skulle aldrig köpt den där.
Dels för att specificationerna tyder på att du kommer bli irriterad på vad mycket den inte klarar, och dels för att det är en Mustek.
Mustek har helt enkelt inte bra grejer.
Det är klart att priset lockar, men jag tycker nog du ska offra en hundring till och köpa något bättre.
November 22, 2001
Jag tycker oxå du ska satsa på något bättre.
Pioneer hade visst någon jäkligt prisvärd spelare, tror den låg runt 1500 o klarade divx osv.
Tips att kolla http://www.prisjakt.nu när du letar efter sådana här grejer.
3 Guest(s)