March 2, 2002
Är det någon Här som har testat att köpa Hårdvara från USA ?
Är lite sugen på ett Radeon 8500 från ATI. Det bästa priset jag hittat här i Sverige var på ITbutikken, där ett 8500 64 Mb kostade 2900 spänn. Då jag testade att jämföra priser hos Amerikanska försäljare genom en sökmotor på Tom's Hardware så fanns samma kort fast med 128 Mb i minne att köpa för 163 $ !!! dvs HALVA PRISET.
Givetvis så tillkommer frakt, och så kan det bli strul om det går sönder, men när man kan få det för halva priset så.....
August 2, 2001
Jag anser (men det är jag) att om man kan få garanti på grejerna, även om det blir dyrare, så är det värt det.
För om det är fabrikationsfel tex. hur ska du få ett nytt kort då ? tex.
det går säkert, men det tar nog lång tid och är krångligt.
men det är ju bara mi npersonliga uppfattning....
🙂
July 14, 2002
Blir sällan billigare p.g.a tull och andra avgifter, men ibland kan man ha tur att paketet slinker igenom tullen utan att man behöver betala några extra avgifter.
Själv har jag aldrig beställt mer än skivor och böcker, har gjort två beställningar och klarat mig utan att behöva betala tull och sånt. Däremot har brorsan min fått betala tull på skivor.....
March 2, 2002
Jag kokar fan över 👿
Varför skall det kosta så mycket mer i Sverige ?
Tar man det amerikanska priset och lägger på moms så blir det fortfarande nästan halva priset...
Om man köper från ett annat EU land så borde ju inte, varken frakt- eller tullavgifter bli särskilt höga...eller ?
July 14, 2002
Vad är det för ställe du har kollat på? Halva priset fast man lägger på svensk moms låter orimligt. Jag har gått runt i amerikanska datoraffärer(både stora och små) och visst är det billigare, men att det skulle vara halva priset mot sverige tvivlar jag på.
I motsats till svenska affärer så visar inte amerikanska affärer det verkliga priset, utan priset minus moms(VAT). Så när du t.e.x har köpt en hamburgare hos farbror donald som enligt prislistan kostade 3$ så blir det verkliga priset i kassan kanske 3,45$. Skatterna varierar från stat till stat i USA.
Varför vi har en hög moms och höga skatter i sverige är ju en politisk fråga. För- och nackdelarna med det kan ju debatteras i det oändliga.
Skicka gärna en länk så att jag får se var du har sett priset.
March 2, 2002
http://tomshardware.bizrate.co.....CH_GO.y=13
Här är länken, jag kanske inte har kollat ordentligt på vad priset innehöll. Utan bara stirrat mig blind på siffran...döm själv 😀
1 Guest(s)