July 26, 2004
tjena..
Funderar på att köpa ett nytt grafikkort.
Men blir lite yr när man börja kolla runt efter kort.
Jag håller inte på med nå grafikprogram lr liknande så kortet behöver inte vara det bästa på det området, men vill att det ska klara dom nyaste spelen då jag spelar en del.
Något alternativ till vad man kan köpa för kort?
Ska byta CPU också, men tänkte först köpa grafikkort.
Eller borde jag göra tvärtom?
Har detta system:
AsRock P4vt8+
512mb ram Twinmos Orginal Pc3200
2.4Ghz Celeron
March 11, 2003
gokka wrote: tjena..
Funderar på att köpa ett nytt grafikkort.
Men blir lite yr när man börja kolla runt efter kort.Jag håller inte på med nå grafikprogram lr liknande så kortet behöver inte vara det bästa på det området, men vill att det ska klara dom nyaste spelen då jag spelar en del.
Något alternativ till vad man kan köpa för kort?
Har detta system:
AsRock P4vt8+
512mb ram Twinmos Orginal Pc3200
2.4Ghz Celeron
Vill du spela de nyaste spelen, med hyffsad detaljrikedom, och utan att allt känns segt och trisst, så får du nog köpa både processor och grafikkort. Du har inte skrivit vad du har för grafikkort i nuläget, men din Celeron segar ner hela systemet.
En bra kombination vore nog en 2.8Ghz riktig P4, och ett 9800Pro. Då slutar du på 3500kr, och om du efter det skulle ha pengar över, köp 512Mb till.
March 11, 2003
gokka wrote: Jo cpu:n är ju inte bra, men måste ta ett steg i taget. Så grafik är väl bättre att köpa först och sen cpu?
Har funderat på 9800pro då dom inte ligger i höga priser nu.
Det beror ju på vad du har för grafikkort i maskinen nu. Själv hade jag nog bytt bort den där Celeronen först, och vänta lite med grafikkortet, men det beror ju helt och hållet på vad du har i nuläget.
March 11, 2003
gokka wrote: visst ja glömde skriva det. =)
har bara ett Club 3d Radeon 9200se 128mb nu
OK. Då är ju ett 9800Pro ett rätt rejält lyft. Men om du ändå skall lägga ut pengar, så är kanske det bästa att köpa ett FX6800GT, sälja dina gamla grejer, och köpa en begagnad processor för pengarna.
1 Guest(s)