November 27, 2003
Jag har helt enkelt nått det läget där det inte längre är värt att betala lite extra för butiksservicen och den personliga kontakten. Efter ha kollat runt lite så inser jag att jag kan förlora 1000 spänn mindre på att handla via webben, men det vore inte helt dumt att höra varifrån andra handlat eftersom jag insett att det finns fasen så många fler butiker än jag först trodde.
Kan tipsa om denna sidan med för de som är i samma sits:
//Andreas
November 27, 2003
Det kostar en student ca 14000 med rabatt och jag skulle ha råd att göra det efter sommaren, men sen har vi det här med hur ögonen blir i långa loppet. Jag är inte beredd att chansa förrän jag vet att det finns sent kommande effekter av det. Pengarna skiter jag i när det gäller det, det är min syn jag är rädd om. 😉
//Andreas
November 27, 2003
Redfaction wrote: Okej, men du vet att linser förstör dina ögon mycket i längden..:) Till slut kan man inte ha linser längre. De nöter lite hela tiden.
Fullt medveten om det, men när jag väl är där så kommer jag knappast ha något emot glasögon 😉
Jag har inte använt linser speciellt länge heller.
Bjornstrom wrote: Delph1: mjo men 14k är väl den där sämsta metoden skulle jag tro? Inte tror jag det finns några risker egentligen.. Ungefär som att inte våga gå ut för att man kan bli överkörd... Men okey
Långt ifrån någon bra liknelse. Du tror inte att det finns några risker, jag vet att det är långt ifrån bevisat att det är det. Ögonen är knappast något jag vill chansa med. Hade det varit någon annan form av plastikirurgi hade jag knappast brytt mig speciellt mycket, men då hade jag troligen inte heller varit det minsta intresserad.
Eftersom jag har astigmatism med så blir det inte lättare och gör ett sådant val.
14 000 är med rabatten på flera tusen, men det är nog fortfarande billigaste metoden. Det förändrar dock inte mina tankegångar
//Andreas
November 7, 2006
December 15, 2004
Är det ofarligt att operera ögonen med laser?
Läsarna chattade om lasermetoder med ögonläkaren Rudolph Hahnenberger
Ögonläkaren Rudolph Hahnenberger, vd för Medocular Ögonkliniker, svarade på läsarnas frågor.
giovanni säger: kan man justera min syn???(astigmatism)
Rudolph Hahnenberger säger: Jaja. Vi behandlar översynthet, närsynthet och astigmatism. Inom vissa gränser, astigmasim inom 4 dioptrier kan bahandlas.
Edit: Ursäkta för vidare offtopic. 😉
Ontopic:
Min far använder Lensway, och han rekommenderar dem.
August 16, 2004
Jag körde med Lensway fram till ett halv år sen, bytte då till SynSams silikonbaserade månadslinserlinser. Använd engångslinser innan och de nya linserna är fantastiskt mycket skönare, fördelen med de är att de återfuktar sig själva, tack vare det blir inte ögonen torra mot slutet av dan....nu var det iof inte det frågan gällde, utan vilket företag som man ska satsa på. Lensway är störst på marknaden, de har dessutom köpte upp ett flertal konkurrenter som de låter leva vidare, dessa är oftast 5-10% billigare än Lensway. Vill man spara några kronor är det värt att kolla upp.
edit: Har även köpt linser via LensOn, de var något billigare än Lensway och hade nån sorts studentrabatt.
January 7, 2006
Delph1 wrote: Skriver optikerna verkligen ut linser till en 12-åring? Linser rekommenderas inte förrän ögonen vuxit klart vad jag förstått.
Det tar många år innan du inte kan använda dom, men det är helt individuellt.
//Andreas
När har ögonen växt klart?
Det var inga problem att skaffa linser, men jag brukar gå på kontroll oftare än den obligatoriska kollen varje år (det är dock ingenting optikern sagt att jag ska göra, jag tycker det känns bättre så).
1 Guest(s)