Köpa nu eller vänta?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Köpa nu eller vänta?
Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 18, 2004 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Är ju dags för ny dator. Men jag blir så förvirrad. En del tycker man ska köpa nu och en del att man ksa vänta lite.

Hade tänkt mig ett A64 system. Men nu vill jag ha lite information om vad som kommer och vad som händer.
Är det bättre att kanske vänta till vintern? Får man mer för pengarna då?
Vill köpa en dator som jag kan ha ett bra tag.

Vad tycker ni?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
671281
July 18, 2004 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Grejen är såhär, om du ska vänta, måste du vänta hela tiden. För det kommer alltid nytt.
Jag tycker du ska köpa nu, beror iofs på vad du har för dator nu, A64 är ju inte direkt gammalt, så du går ju inte direkt bakåt när du köper det.

Visst, det kommer ny socket, PCI-express gfx osv, men moderkortets kostnad jämfört med vad nya prylar idag kostar (Cpu, gfx) så är den marginell, ingen idé att vänta.
Ska du uppgradera sen, köp nytt moderkort och du kan ändå köpa det bästa då. Vanligtvis köper man ju nytt moderkort ändå vid uppgradering

Marron
Member
Medlem
671283
July 18, 2004 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Grejen är såhär, om du ska vänta, måste du vänta hela tiden. För det kommer alltid nytt.
Jag tycker du ska köpa nu, beror iofs på vad du har för dator nu, A64 är ju inte direkt gammalt, så du går ju inte direkt bakåt när du köper det.

Jag har en 700 mhz nånting.. 😛 bra är den inte iaf =)

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
671288
July 18, 2004 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Då ska du fan köpa nu. 🙂
Själv sitter man på 1800 AMD och tycker det går i snigelfart, för lite ram iofs. Men du bestämmer själv. Köper du X800 nu så kmr det räcka LÄNGE, som jag tror denstore skrev, det är en ny generation som kommer vara kvar länge. Om du inte har råd med XT köp pro. 😛

Marron
Member
Medlem
671310
July 18, 2004 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Då ska du fan köpa nu. 🙂
Själv sitter man på 1800 AMD och tycker det går i snigelfart, för lite ram iofs. Men du bestämmer själv. Köper du X800 nu så kmr det räcka LÄNGE, som jag tror denstore skrev, det är en ny generation som kommer vara kvar länge. Om du inte har råd med XT köp pro. 😛

ok =)

jag har 128 mb ram 😉 😛

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
671329
July 18, 2004 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Köp nu, vänta inte. Allt blir billigare hela tiden. Titta bara på den burk du sitter med just nu...

Lentroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 857
671460
July 18, 2004 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Det beror ju lite på hur sugen du är på de nya spelen. Du får ju mer för pengarna om du väntar ett par månader, det är ju helt klart, och dessutom uppgraderingssäkra saker. Vill du inte vänta så är det väl bara att tuta och köpa. Men du kan ju iaf vänta tills affärerna får in de nya grafikkorten i lager (alla modeller finns ju inte än) så att priserna förhoppningsvis justerar sig lite.

Marron
Member
Medlem
671470
July 18, 2004 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Lentroo wrote: Det beror ju lite på hur sugen du är på de nya spelen. Du får ju mer för pengarna om du väntar ett par månader, det är ju helt klart, och dessutom uppgraderingssäkra saker. Vill du inte vänta så är det väl bara att tuta och köpa. Men du kan ju iaf vänta tills affärerna får in de nya grafikkorten i lager (alla modeller finns ju inte än) så att priserna förhoppningsvis justerar sig lite.

Jo.. märkte det. I affären jag ska handla hade de bara X800 pro, inte XT.
Men det är ju några veckor innan jag ska köpa så.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 24
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL