April 27, 2004
Jag tänkte köpa lite nya dator prylar nu när de har kommit ner på en nivå som jag har råd med.
Jag hade tänkt mig en
Athlon64 "Winchester" 90nm 3200+
På ett
MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra
Bra eller dåligt?
Hur är det med MSI moderkortet är det kinkigt med vilka minnen man ska ha eller är det bara vissa tillverkare som har haft problem med detta?
Jag hade också tänkt mig att byta ut mina hårddiskar(2x120 Seagate SATA) mot en 200Gigs Seagate plus en Raptor 74gigs till systemdisk men jag undrar om man verkligen känner någon prestanda ökning med Raptorn som systemdisk, någon som kan svara på detta? För annars skulle jag bara kunna köpa 200gigs hårddisken och skita i Raptorn.
Sen hörde jag att 200gigs hade problem med att de lät mer än 160gigs och 120gigs stämmer detta?
November 4, 2001
Kan ju direkt säga att vattenblocket på chipset kan du glömma...
Har du ens tittat på hur moderkortet ser ut?
http://www.viperlair.com/image.....e/mobo.jpg
Man kan knapt byta till en annan luftkylare iomatt cipset sitter för nära agpporten och således grafikkortet.
Kylisen är dryht 4cm stor (samma layout som på 754 moderkortet).
Finns dem som lyckats pressa in ett pyttelitet coolance vattenblock men även det är jättetajt.
July 18, 2003
SuperNova wrote: Tänk på at kylare som tex zalman 7000 osv inte får plats på msi k8n neo2 moderkortet.
Ser nästan ut som bara boxade/dom som har samma sorm som boxade passar om man ser på bilderna.
jag har nog skrivit detta i 8 trådar hittils... men tar det igen...
Zalman 7000 PASSAR på neo2 mobot!, finns dock en lite hake...
Haken är att det redan sitter en backplate monterad (limmad), och zalmanen måste ha sin egen lill bricka där... så, det enda man behöver göra är att bända bort den som sitter där.
Gjorde detta åt min kompis, var lite nervös men efter 20 min gav den sig...
Så, det finns möjlighet att ha zalman 7000 på den, men med en liten risk faktor i sig...
September 29, 2004
Dry_Ice wrote: [quote=SuperNova]Tänk på at kylare som tex zalman 7000 osv inte får plats på msi k8n neo2 moderkortet.
Ser nästan ut som bara boxade/dom som har samma sorm som boxade passar om man ser på bilderna.
Haken är att det redan sitter en backplate monterad (limmad), och zalmanen måste ha sin egen lill bricka där... så, det enda man behöver göra är att bända bort den som sitter där.
Så, det finns möjlighet att ha zalman 7000 på den, men med en liten risk faktor i sig...
Går det att stoppa in ett excalibur 9800pro IceQ om man har tryckt in en Zalman 7000?
July 18, 2003
davveman37 wrote: [quote=Dry_Ice][quote=SuperNova]Tänk på at kylare som tex zalman 7000 osv inte får plats på msi k8n neo2 moderkortet.
Går det att stoppa in ett excalibur 9800pro IceQ om man har tryckt in en Zalman 7000?
Kan inte intyga att det går 100%,men min kompis har i alla fall tänkt att det skall gå... han ska beställa en snart
1 Guest(s)