May 22, 2001
Som många tidigare sagt... Dell, detta är deras kundområde...
Eller en begagnad burk, det är mamma-burkar.... Mor min sitter i dagsläget på en gammal dellburk, en begagnad dual xeon 500 med 512 mb ram & ett toktrimmat windows xp... Hon bränner skivor surfar fixar räkningar med mera... funkar tokbra...
November 22, 2001
nej usch aldrig en hyr pc igen..
Få leva med xp home ed, till viss del blockad bios, skicka in hela jävla datorn om det är fel på t.ex. NIC:et, bortplockade komponenter från ljudkort etc...
Jag hade ju tänkt plocka ihop en lite "sämre" dator åt henne. Men va fan det skiljer ju inte mkt mellan en sempron 3100+ och en amd 64 3000+. Skiljer typ 400 kr. Och inte fan är det nån vettig människa som köper en sempron för att den är lite billigare och har typ 15 ggr kortare livslängd (prestandamässigt)?
Tänkte trycka in 1 gb ram. Tips på märke? Corsair? Kingston?
November 22, 2001
*blitz* wrote: [quote=Mean Machine][quote=*blitz*]Köp en dell eller liknande så slipper du vara datasupport 😀
Jag har köpt ett ihop plock till en annan en gång och det var sista gången.
Det slutar ju med att man står där själv ändå, till slut?
Dell har väl ingen support att tala om, direkt...
Möjligt, men de har ju recovery o sådan skit som vem som helst fattar.
jo nu är det så att jag arbetar som supporttekniker själv och bara vill höra andras åsikter om olika delar innan jag köper dom. Skulle själv aldrig köpa en burk som har en restore partition istället för en vanlig xp skiva. Den installerar ju allt vare sig man vill eller inte. Och då är det ganska mkt lull lull. Nej supporten sköter jag bra själv, det är inga problem. Vill som sagt bara ha lite tips angående de lite "sämre" delarna då jag inte så bra insatt i dom
February 23, 2004
Tja , ska du använda ett AGP moderkort ihop med S939 så är nForce3 chipset bra, para ihop det med ett ATI AIW 9800 Pro och 1GB Kingston ValueRAM PC3200 samt en AMD 64 3000+ så har du en helt okej dator åt din mor. Den har alla in/utgångar du kan behöva samt ett OK pris
November 22, 2001
Hexxy wrote: Tja , ska du använda ett AGP moderkort ihop med S939 så är nForce3 chipset bra, para ihop det med ett ATI AIW 9800 Pro och 1GB Kingston ValueRAM PC3200 samt en AMD 64 3000+ så har du en helt okej dator åt din mor. Den har alla in/utgångar du kan behöva samt ett OK pris
tack får din synpunkt. Ska kolla igenom grejerna..
February 5, 2003
Förstår inte varför köpa en så dyr burk åt din mor när hon bara ska surfa, skriva, bräna någon skiva och lira någt litet spel...
Varför inte köpa ett billigt och komplett paket från komplett.se ?
October 7, 2002
*blitz* wrote: Köp en dell eller liknande så slipper du vara datasupport 😀
Jag har köpt ett ihop plock till en annan en gång och det var sista gången.
Hellre en Mac Mini isåfall. Du lär få rensa virus och spyware då och då om hon får PC, även om det är en märkesvara.
November 22, 2001
Intel4Ever wrote: Förstår inte varför köpa en så dyr burk åt din mor när hon bara ska surfa, skriva, bräna någon skiva och lira någt litet spel...
Varför inte köpa ett billigt och komplett paket från komplett.se ?
för att jag är väldigt anti färdigbyggda paket. Vill gärna välja själv vad som ska sitta i. Sen har hon ju det mesta... chassi, diskar, brännare, ljudkort etc... så varför köpa dubbla komponenter istället för att lägga på lite pengar på bättre komponenter som hon verkligen behöver? Datorn jag tänkte plocka ihop kostar strax över 4000 kr och blir då en AMD 64 3000+, 512 ram, gf6600, chieftech 400 watt nätagg, asus a8n-e mobo etc...
En sempron 3100+ kostar 1100 och en AMD 64 3000+ kostar 1500. Skiljer alltså 400 kr. Tror ingen vettig människa köper en stenåldersprocessor redan nu. Sen om jag köper denna 64:a för 400 kr till så har ju mor dator i 10 år istället för 2-3 år =)
ps... tack för din synpunkt iaf... hade hon haft en sjukt dålig dator med liten disk och cd-spelare etc hade det nog ev varit aktuellt med en komplett ihopbyggd dator.
1 Guest(s)